Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ombouw Dikke bumpers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=92859)

tim_j 27-11-2011 17:24

Ricky,
zitten er in de GTI/G60 wiellijsten geen gaatjes onderin waar de dikke onderlip in haakt met een pennetje ?

Heb zelf een GL wiellijst met Dikke imitatie onderlip waar onderaan een pin zit die je in een GTI/G60 wiellijst kan steken.

R.icky 27-11-2011 18:03

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ricky,
zitten er in de GTI/G60 wiellijsten geen gaatjes onderin waar de dikke onderlip in haakt met een pennetje ?

Heb zelf een GL wiellijst met Dikke imitatie onderlip waar onderaan een pin zit die je in een GTI/G60 wiellijst kan steken.

In de GTI/GL lijsten zitten idd geen pennetjes voor de dikke bumpers, aan de dikke lip ziet wel dat pennetje maar niets aan de lijsten om dat pennetje in te steken ;)

Wouter42 27-11-2011 18:38

Quote:
Originally Posted by R.icky
In de GTI/GL lijsten zitten idd geen pennetjes voor de dikke bumpers, aan de dikke lip ziet wel dat pennetje maar niets aan de lijsten om dat pennetje in te steken ;)

Inderdaad, dat heb ik nu dus ook. Ziet er best lullig uit haha.

Wouter42 30-11-2011 19:21

Even een vraagje,

Wat moeten 2 van deze delen kosten, in een enigszins fatsoenlijke staat?

En ik neem aan dat de nieuwe bumpersteunen anders zijn, hoe ga ik deze op mijn auto bouwen?

Wouter42 08-12-2011 13:41

Als ik de keienvanger verwijder, moet daar nog iets voor in de plaats? Of blijft dat dan gewoon een lege ruimte?

Sa2_hidup 12-12-2011 19:57

Ik heb bij mijn Golf ook eens de dunne bumpers vervangen door dikke bumpers.

Daarbij heb ik de oude bumper met binnenbalk verwijderd, en kon ik de dikke binnenbalk zonder aanpassingen in de plaats vastmaken en vervolgens de bumper daaraan vast te maken.

De keienvanger heb ik in eerste instantie laten zitten, maar toen ik er mistlampen in wou bouwen, moest deze wel verwijderd worden omdat anders de mistlampbeugels tegen de keienvanger komen en daardoor de verkeerde richting op gaan schijnen. Ik rijd tot nu toe, ong. 3 jaar, zonder problemen zonder keienvanger en heb er niks anders voor in de plaats gezet.

In de zijschermen aan de voorkant zat aan elke kant maar een bumpersteungat. Voor de dikke bumpers zijn er twee gaten nodig onder elkaar om de bumper goed te kunnen ondersteunen. U kunt er voor kiezen om deze gaten er bij te boren.

Als u van plan bent om andere wielkasranden erbij te nemen dan zou ik gaan voor de brede GTI/G60 schermen. Let er wel bij op dat ook de binnenkuip anders is.

U kunt ook kiezen om oude schermen van een Jetta met dikke bumpers te nemen. Deze wielkastranden lopen ook mooi door en sluiten goed aan op de dikke bumpers. Deze zijn wel een stukje minder breed en maakt naar mijn mening het totale uiterlijk van de auto minder "dik".

Omdat ik een lowbudged Golf heb, heb ik ervoor gekozen om gaten te boren in de schermen. Hierbij heb ik wel de brede G60 wielranden op gemonteerd, maar deze passen niet echt goed. Met wat extra schroeven (zo veel mogelijk uit zicht) heb ik deze toch goed vast kunnen krijgen. De brede onderlip sluit waarschijnlijk door deze aanpassingen niet echt goed aan op de wielranden, helaas.

Bij de wielranden horen ook de zijskirts, anders dan zitten aan de uiteindes van de randen een lelijke open aansluiting.

Een complete set wielranden en strips in goede staat is vrij moeilijk te vinden, vooral de brede G60 waardoor deze ook best prijzig is.

Ik heb meerdere incomplete lijsten moeten kopen van mensen, om uiteindelijk een fatsoenlijk setje bij elkaar te hebben.

Dus enkel de dunne bumpers vervagen door dikke, zijn de bumpers plus binnenbalken voldoende. Om het er completer uit te laten zien, zal er wat meer vervangen moeten worden dan enkel de bumpers.

Als u interesse heeft, dan kan ik er wel een paar foto's van maken hoe het er uitziet op mijn auto.

:thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 20:49.