Quote:
Zal ik doen zodra het blok binnen is! Moet nog even kijken wanneer ik daar tijd voor heb (student he). Nog even een vraagje, heb ik ook een andere radiator en een andere brandstoftank nodig? |
Brandstoftank niet,wel de pomp/vlotter in de tank
Radiateur wel,de aansluitingen zitten nl aan de andere kant |
Uit ervaring kan je idd beter de opvoerpomp uit de tank pakken ipv de hele tank.
Wel goed het zand wegvegen rondom. |
Heb zojuist mijn plan iets aangepast, VW Roadwarrior heeft laatst een 1.8 16v PL gesloopt, en heeft daarvan bijna alle onderdelen nog. Dit neem ik allemaal van hem over. Weet nu dus ook zeker dat dat blok van het nieuwe type is. :)
|
Ce2 is vanaf modeljaar '90. dus vanaf augustus '89 omdat dan het modeljaar veranderd bij de VAG.
Je kunt ze ook herkennen aan het central electric symbooltje op de kap voor de zekeringkast... |
Wat ga je nu inbouwen dan ?
Ik denk klik het topic aan omdat ik een vr6 ga zien maar blijkt niet zo te wezen. |
Quote:
Ja ik kan de topic titel niet meer aanpassen, en vond het onnodig om een nieuw topic aan te maken. Maar zoals in post 6 al staat zijn de plannen veranderd, en komt er een 1.8 16v PL motor in. :thumbup: |
Zo, zaterdag gaat het dan gebeuren! Dan ga ik de volgende delen bij vw roadwarrior ophalen voor mijn ombouw:
- 1.8 16v PL Motorblok - Versnellingsbak + Schakelmechanisme - Aandrijving, fusee's en remmen voor - Achteras incl remmen - Tellerbak - Radiateur - Brandstofpompen - Motorsteunen/subframe - Computer - Kabelboom - (Binnenbalk G60 achterbumper) Het enige wat ik, volgens mij, nog mis, is de uitlaat, vanaf het uitlaatspruitstuk. Verder heb ik alles wel denk ik zo. :) Even nog een vraag! Ik ga dus een blok met de code PL halen. Als ik nou de uitlaat van de KR er onderzet, zonder katalysator, mag en kan dat? |
ZO! Spul ligt in de achtertuin :D Mis alleen nog een complete uitlaat volgens mij, zal het morgen eens even op de foto zetten en hier plaatsen. Zeer tevreden met mijn aankoop
|
Op www.uitlaatstunter.nl Kun je voor weinig een compleete nieuwe uitlaatlijn voor je auto bestellen. Je mag inderdaad zonder kat, aangezien je hem toch opnieuw laat keuren bij Rdw, dan zetten ze dat kat niet meer op kenteken :thumbup:
|
Quote:
Bedankt voor die site! Heb ze even een bericht gestuurd, staat dat de set die ze aanbieden op de PL en KR motor past. Maar zit er dan een kat tussen of niet? |
PL heeft wel een kat orgineel en KR niet zover ik weet.
|
Quote:
Ja dat weet ik wel, maar ik vroeg mij dus af of het ook mogelijk is om een uitlaat zonder katalysator op de PL motor te zetten. Heb trouwens ook het complete inlaatsysteem nog nodig O_O |
Als je gewoon een uitlaat zonder kat besteld voor een 16v is dat geen probleem. Wel kan het zo zijn dat je een andere voorpijp nodig hebt. Die van een kr is namelijk zonder flens, en van een pl met flens (waar de kat op komt )
Succes :thumbup: |
Pl is altijd met kat geleverd. Als deze met oog op de apk zonder kat aan de co voldoet, is het prima. Voor de rdw maakt het niet uit denk ik. Die kijkt alleen of het netjes en veilig is.
|
Quote:
En hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik een compleet nieuwe uitlaatlijn van de KR er onder zet, wat zou ik dan eventueel nog moeten aanpassen om het door de APK te laten komen? En met betrekking tot het RDW maak ik me geen zorgen, die auto zal goed in elkaar gezet worden :) |
Zo, weer even omhoog. Zondag ga ik het blok even helemaal schoonmaken. Heb op het werk al nieuwe pakkingen en boutjes besteld, dus ga zondag mn inlaatspruitstuk er op bouwen. Zit ook een gasklephuis aan. Dan moet ik nog een luchtmassameter hebben, maar dan. Ik wil een K&N luchtfilter er op hebben, alleen wat moet ik dan nog hebben vanaf de luchtmassameter? Alleen een rvs buis dacht ik toch?
Edit: Nog wat vraagjes. Kan ik de gaskabels etc, koelvloeistofreservoir e.d. van de 1.3 die ik nu in de auto heb zitten gewoon gebruiken? En, als ik de koppelingsplaat, drukgroep en vliegwiel van de KR motor op de PL zet, gaat dat werken? |
Quote:
Nou geloof ik toch echt dat volgens het keurings regelement vermeld; dat autos die met kat zijn uitgerust een code op het kenteken bewijs hebben staan, dus dan ben je verplicht om er ook een kat onder te hebben! Of je moet zo graag willen sleutelen elk jaar ;) Ik kan het helaas niet nakijken want ik heb zelf alleen maar 2 wagens van voor die tijd ( 1985 en 1956 :)). P.s. je kan ook altijd zelf chekken op www.rdw.nl Groetjes, Ramon |
Quote:
gaskabels etc, koelvloeistofreservoir e.d. van de 1.3, zijn anders dus dat zal niet gaan. Koppeling maakt volgensmij niet uit, er zijn 2 typpes: een voor zware bellasting, en een voor minder zware bellasting, allebij gti. Maar als ik jou was zou ik er een nieuwe set in doen, dan kan je er voorlopig weer tegenaan, want als je er later nog een keer bij moet dan word het vervelend ;) |
Openluchtfilter op een kr of pl is lastig, aangezien je met de luchtweger/spinnenkop zit. Als je geluid wilt uit die 16 kleppert, maak je gewoon een gat in de luchtfilterbak en plaats je eventueel een k&n of green inlegmat :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 07:47. |