Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Dennis zijn Passat 35i Variant (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89985)

Dennis-Mash 22-09-2011 11:10

Er zitten gelukkig al verlagings veren onder anders kreeg ik al helemaal hoogte vrees. :tongue:

Maar hij moet nog lager vind ik. Ik zit sowieso ook een stuk hoger in de Passat als in de Corrado dus het lijkt nog hoger in de Passat. :tongue:

En inderdaad Mischa. Ebay is goedkoop. Maar ik kan er totaal niet mee overweg.

Past een in hoogteverstelbare stuurkolom van een Passat 35i trouwens ook in een Corrado? Er zit namelijk een in hoogteverstelbare kolom in de Passat en zoiets zou ik eigenlijk wel graag in de Corrado willen hebben. Haha :D

Dennis-Mash 22-09-2011 11:16

En Matheo, vertel mij wat. De Passat is niet de snelste nee. Is wel even wennen als ik in de Passat stap. Moet 100pk missen he. :tongue:

Vento Vice 22-09-2011 11:38

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
...Ik zit sowieso ook een stuk hoger in de Passat als in de Corrado dus het lijkt nog hoger in de Passat. :tongue:...

[een beetje jaloers en een beetje om te pesten:]
Tja, als een VW Corrado VR6 je eerste auto 'ever' is, zullen Ã*l je volgende auto's (VW-'s?) wel op één of andere manier tegenvallen... :rolleyes:

Dennis-Mash 22-09-2011 16:54

Haha, daar heb je misschien wel gelijk in Vento Vice. :tongue:

Dennis-Mash 25-09-2011 21:37

Vanmiddag uit pure verveling de Borbet A's er eens aan één kant onder gezet om eens te kijken hoe ze onder de Passat staan. Wat me eigenlijk niet tegen valt. Alleen vallen ze achter echt smal.. Maar ik ga me bij de Passat niet zo'n druk maken om dit soort dingentjes. Het is maar een winter auto. ;)

Maar ja, ze zijn nog in een ongelakte staat dus er moet sowieso eerst een kleurtje overheen en dat wordt waarschijnlijk gewoon lekker zwart. Past mooi bij de zwarte bumpers en het is niet zo aanstekelijk voor troep en dergelijke. Wat je in de winter toch al snel hebt..

Binnenkort die velgen dus maar is effe zwart blaffen. :D

R.C.G60 26-09-2011 12:55

Nice Dennis :thumbup: :thumbup: :thumbup:

LRR 26-09-2011 13:00

En achter gewoon een spacer ertussen en raggen met die station...

Vento Vice 26-09-2011 16:26

staat leuk!
matzwart of glanszwart? (< voorkeur ;)!)

Dennis-Mash 26-09-2011 16:36

Matzwart. Dat past denk ik het beste bij de bumpers. Ik wil namelijk een beetje de kleuren combinatie aan de buitenzijde houden tussen de lak kleur en de zwarte bumpers. ;)

En een setje spacers achter komt misschien wel. Als ik er toevallig een paar tegen kom voor weinig geld. Eerst maar eens passen met de banden er omheen. ;)

Cabby86 27-09-2011 20:00

De borets staan de passat goed...hoeveel inch zijn ze eigenlijk ?
Ben benieuwd als de borbets zwart zijn gedaan !

Dennis-Mash 27-09-2011 21:44

De Borbet's zijn 15 inch, 7j en steek 4x100. Gewoon een simpel setje dus dacht ik zo.

Ze staan in ieder geval al in de primer. Morgen nog een laagje er over heen en dan kan de mat zwarte lak er op. Hoop alleen niet dat de blanke lak de zwarte lak te veel gaat laten glanzen. Zonder blanke lak is namelijk ook niets denk ik.

Vento Vice 28-09-2011 17:04

...blanke lak? niet doen! Dan is het matte effect idd meteen verdwenen!
Voor een goede, netjes blijvende laklaag gewoon meerdere lagen matzwart spuiten.
(er bestaat trouwens ook wel MATTE blanke lak, maar daar moet je dan wel even met nadruk naar vragen bij de verfboer;) )

Dennis-Mash 28-09-2011 17:20

Dan ga ik daar eens voor kijken! Stond namelijk net op het punt om toch blanke lak te gaan halen. :tongue:

Dennis-Mash 01-10-2011 20:18

Vanmiddag in het najaars zonnetje nog wat dingen gedaan aan de Passat. Als eerste eens een testspot gemaakt met het polijsten om die lelijke swirls, beter bekend als waskrasjes, weg te polijsten. Ze zijn namelijk in een overvloed aanwezig. En als iets lelijk is en afbreuk doet aan een wagen zijn het swirls wel. ;)

De swirls zijn er in ieder geval goed uit te krijgen en de lak zal weer een redelijke staat opgehaald worden na het polijsten. Al moet ik er eerst even tijd voor zien te vinden om de Passat aan te pakken. Zo'n Variant neemt namelijk nog al wat tijd in beslag. :giggle:

Verder heb ik een setje zwart-rode achterlichten gemonteerd. Helaas geen compleet GT setje maar alleen de binnenste units zijn origineel GT. De buitenzijdes zijn zelf een keer gesmoked. Maar het is netjes gedaan en ik kon ze voor een leuk bedrag overnemen van vwboyke. Maar het belangrijkste is dat het de kont direct een stuk gaver maakt vind ik persoonlijk.
Ook heb ik het VW logo op de klep mat zwart gespoten en heb ik de laatste restjes chroom op het Passat logo weg gepoetst zodat dit ook mooi zwart kijkt en het één geheel vormt.

Het VW logo aan de voorzijde heb ik ook even gedemonteerd en netjes matzwart gespoten.

Binnenkort misschien nog de koplampen omwisselen met die uit Hannuz zijn Passat. En dan de knipperlichten smoken. Dan krijgt de Passat hopelijk in combinatie met de mat zwarte Borbet A's, zwarte bumpers, zwarte accenten en de lak een mooi contrast met mat zwart en de lak kleur. :)

De Borbet's zijn in ieder geval ook klaar. Zijn jammer genoeg in de schuine rand tussen de spaken en de cuprand niet zo netjes geworden maar ja. Vind het eigenlijk wel prima voor winter velgen. Heb er ook voor gekozen om er geen blanke lak op te doen zodat ze mooi mat zwart blijven. Er zitten vier lagen zwarte lak op dus ik denk dat het zich wel houdt in de pekel. Zo niet dan moet ik er dan een oplossing voor verzinnen. :D

Ook maar even snel voor de Passat gezet. Al is het niet zo'n prima foto. Maar als het goed is komen er aankomende week banden omheen en dan kunnen ze er onder en dan is het eindresultaat goed duidelijk. :thumbup:

Dan verder nog wat werk verrichten aan de dorpels. De bitak is namelijk niet helemaal super meer en op de achterste deur aan de bestuurderszijde zit een flinke roestplek die ik ook bij wil gaan werken zodat het niet door gaat roesten. :thumbup:

Wordt het langzaam aan toch nog een redelijk project. Schroefsetje moet er eigenlijk ook nog wel onder komen.. :D

Vento Vice 01-10-2011 20:24

mooi wordt-ie... is-ie na de winter weer te koop? :D

Dennis-Mash 01-10-2011 20:27

Na de winter mag ie de deur weer uit ja. ;)

Vento Vice 01-10-2011 20:39

Dan houd ik me (eventueel) aanbevolen! Leuk voor de vakantie naar Frankrijk ;)
Wat is nou precies de kleur/ het VW-kleurnummer?

lassie 01-10-2011 21:29

gewoon een schroef setje van ta techniks er onder zetten kost bijna niets en blijft redelijk comfortabel ik rij er zelf ook al jaren mee
onder mijn 35i variant.
http://deplaatwerker.skynetblogs.be/

vdWal. 01-10-2011 22:05

leuk winterprojectje hoor zo ;)

Dennis-Mash 02-10-2011 12:28

Voor een vakantie naar Frankrijk zou de Passat wel ideaal zijn Vento Vice. Rijdt opzich best relaxt en je hebt een hoop bagage ruimte.

Maar welke kleur het is en welke kleurcode durf ik zo niet te zeggen. Daar zal ik even voor moeten kijken. Zal ik binnenkort eventjes doen. ;)

Een schroefsetje van TA Techniks zou zeker een optie zijn Lassie. Maar ik heb er nog niet echt haast mee. Alles op zijn tijd. :thumbup:

vdWal, dankje! Ik ben er ook erg blij mee. :)

All times are GMT +1. The time now is 23:23.