Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   stabilisator stang weghalen mogelijk.? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89185)

brounys 25-08-2011 21:52

nou ik ben er bijna uit..
ik ga hem der van het weekend vanonder slijpen:P
gaat dit niet bevallen bestel ik gewoon een v6 stabi en ben ik er helemaal vanaf..
nou dank je voor de vlugge reacties!

vwmotorsport 26-08-2011 16:36

bij hoge snelheid word de rechtuitstabiliteit er niet beter op kan best link zijn en wat denk je als je in sneeuw rijdt dan gaan je wielen alle kanten op levensgevaarlijk

Turbo-Variant 26-08-2011 16:56

Met of zonder stabi is een beetje persoonlijke voorkeur. Met stabi zal die minder overhellen en evt. Rechtuit iets stabieler zijn. (al zal dat laatste marginaal zijn)

Zonder stabi heeft de wagen iets minder onderstuur, dus niet alleen maar nadelen... En ja, ik heb de stabi verwijderd bij de a3 van een vriendin. ;)

Richard 26-08-2011 16:58

laat ik het zo zeggen, voor de paar tientjes stuur ik de vrouw niet zonder stabi de weg op. en ja heb er ooit eens zonder mee gereden op een golf 4 tdi. en het reed waardeloos

René 26-08-2011 17:12

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Met of zonder stabi is een beetje persoonlijke voorkeur

precies:)

Turbo-Variant 26-08-2011 17:13

Wellicht dat het bij een TDI slechter rijdt dan de 1.8T waar ik hem verwijderde.

Verder is de v6 stabi gewoon de betere oplossing voor de gemiddelde gebruiker/omstandigheden inderdaad. Sommige circuit-enthousiastelingen experimenteren zo nu en dan zonder stabi.

Joentje 26-08-2011 17:36

Ik reed ook 3jaar zonder stabistang. Merk je niet eens wat van, als je een goede schroefset hebt.

brounys 26-08-2011 18:49

hej heb hem toevallig vandaag er nog vanonder gehaald..
kwa rijden valt het echt niet tegen.. je merkt het wel een minibeetje maar is voor mij prima zo... het is nu net of de auto ietsje vluger scheef zou wille hangen maar naja nu ik rijd met een schroefset is het zoiezo al verbetert vergeleken met het orgineel... heb hem nu ook netjes in de wielkasten gelegd met 18inc en ben nu zeer tevreden...
naja in iedergeval bedankt voor de reactie's!
en tot volgende keer weer

Misha 26-08-2011 19:00

Ik heb de mijne er ook nog tussen.. is wel een v6 stabi overigens. Heb vaker gehoord inderdaad dat je 'm gewoon weg kan laten... Ben benieuwd wat dit kwa laagte doet, zakt hij nog verder dan? Volgens mij heb ik de mijne met de stuurstangen op de stabi liggen. Als ik die dan weg zou halen zou hij misschien wat zakken nog? Uiteraard gaat het dan wel over de laagste stand, niet rijhoogte..

tim_g40 26-08-2011 19:04

ik denk ook dat het eraan ligt of je op air of schroefset rijd en of je dadelijks een hoop km moet maken, als je met schroefset super laag en al dat gestuiter is het miss toch verstandig om er een v6 stang tussen te zetten. op air is de auto omhoog stuk stabieler lijkt mij. heb ook een v6 stang en kunt er echt goed laag mee.

brounys 27-08-2011 16:29

nou hij zakt niet verder door alleen die stang... ik heb nu alleen niets waar dat de aandrijf as tegen raakt.. heb nu zelf een schroefset maar zoveel stuiterd hij niet vind ik dan... het eerste wat de auto nu zou kunnen raken als ik zou willen wat niet zo is:P is de binnekant van de wielkasten.. ben nog ff bij de vw geweest en moet volgens hun ook wle kunnen rijden zonder de stang alleen de wegligging zou iets minder zijn.. wat meer overhellen enzo.. alleen met de schroefset gaat hij dat zoiezo nietmeer veel doen.. denk als je het met gewone veren zou doen je het verschil wat meer zou merken

GerardMkIIVR6 27-08-2011 16:38

Heb hem er ook onder vandaan bij de Mk4 en merk er niks van rijdt gewoon goed.
Maar rij ook op air zonder T splitsingen ertussen en een klep per schokbreker misschien maakt dat wat uit.

Tjeerd 27-08-2011 17:46

Ik heb nog wel een v6 stabi liggen, mag je voor €75 hebben

Richard 27-08-2011 17:58

en ik dan tjeerd? moet er nog 1tje

patjetta 27-08-2011 18:19

Ik heb ook de v6 stang en alleen de aandrijfas en stuurstang komen tegen me chassis bint aan.
En ik rij op een schroefset.

vwmotorsport 28-08-2011 02:57

nogmaals ga eens zonder in de sneeuw rijden kan gewoon niet

brounys 28-08-2011 13:04

kun je me dan uitleggen waarom dit niet gaat..? de stabilibilisator die zorgt er voor om de auto een beetje stabiler te houden in de bochten.. lijkt me niet dat als ik nu in de sneeuw zou rijden de auto alle kanten opgaat.. en bij me golf 2 had ik die stang ook niet geloof ik

Beetlefreak 28-08-2011 21:18

Quote:
Originally Posted by brounys
kun je me dan uitleggen waarom dit niet gaat..? de stabilibilisator die zorgt er voor om de auto een beetje stabiler te houden in de bochten.. lijkt me niet dat als ik nu in de sneeuw zou rijden de auto alle kanten opgaat.. en bij me golf 2 had ik die stang ook niet geloof ik

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Afgelopen twee winters totaal geen last gehad.
Zou niet weten waarom je er in de sneeuw meer last van zou hebben.

@ Brounys, en golf 2 heeft ook een stabilisator hoor ;)

René 28-08-2011 21:37

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar! Afgelopen twee winters totaal geen last gehad.
Zou niet weten waarom je er in de sneeuw meer last van zou hebben.

@ Brounys, en golf 2 heeft ook een stabilisator hoor ;)

Nou....een GTI misschien, maar mijn Golfje heeft ook geen stabi:)

vwmotorsport 28-08-2011 23:18

we hebben het over de stabi onder de auto en niet een veerpootbrug. als je in de sneeuw rijdt word die erg zoekerig ik vond het link en was blij dat die er weer onder zat. verlaging stugge vering en stijvere rubbers zullen er allemaal wel mee te maken hebben denk ik. ik heb er liever nog een bij dan helemaal geen

All times are GMT +1. The time now is 23:51.