Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ideeen en opmerkingen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Volksforum begint een soort MP te worden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=84075)

Ralph 15-04-2011 12:07

Sluit maar, net zoals altijd zijn de mods niet voor rede vatbaar, wat overigens echt jammer is.
Wel zijn ze goed in reactie's die zogenaamd off topic zijn te verwijderen. Om hier dan een serieus naar te kijken is dus teveel gevraagd.

Alleen kijken naar interresante topics gaat toch niet. Als ik een leuke auto te koop zie staan en vervolgens een bagger advertentie open heb je dus hetzelfde probleem..

Maarja, the mods are in charge !!

joostvw 15-04-2011 12:12

:goodpost: (Oops, te laat. Bedoelde natuurlijk Marc's post)

Maar ik ben het ook met Marc eens.
Doordat er meer aanbod is, blijven de prijzen wat lager.
Zo blijft voor iedereen de hobby nog een beetje betaalbaar.
En wat al was gezegd: Newby's weten de waarde vaak niet ;).

En wat betreft het aanscherpen van de regels:
Ik wil juist een compliment geven aan de mod's omdat er zo vaak door hun nog steeds gepost word op advertenties dat ze er a.u.b. een prijs bij willen zetten.

Ik begrijp trouwens best dat sommige mensen hun plaats niet willen invullen in hun profiel. maar zodra je een advertentie plaatst is het wel fijn als die mensen er dan een regio bij zetten (in de advertentie, niet in het profiel).

En foto's zijn een leuke extra, maar niet verplicht. De adverteerder zal alleen zelf makkelijker verkopen door er een foto bij te zetten.

Just my 2 cents ;)

knedel16vweber 15-04-2011 12:22

ik vind dat je voor je een adv. wil gaan plaatsen, je automatisch naar de verkoopregels gelinkt word, een vinkje moet aanklikken als "gelezen" en dan pas de adv. kan plaatsen.
doen ze het dan nog niet volgends de regels, zonder pardon, verwijderen.
andere die de regels kennen, ook maar even op het vinkje klikken.

velen newbee's die lezen vaak over het stukje text heen wat boven aan de lijsts staat of zijn te lui om op de link te klikken en zeggen: ''het zal wel''.

automatische link naar de regels voor het plaatsen van een adv.!

groet frank

Zeend 15-04-2011 12:25

Ik kijk altijd bij 'new posts', en dan is een groot aandeel posts een advertentie. Ik negeer ze, maar het aantal pagina's aan nieuwe posts neemt hard toe door het grote aantal advertenties.

Ik zou het wel wat vinden als de advertenties niet bij de 'new posts' zouden komen; zodoende kun je struinen tussen de advertenties als je daar specifiek wat zoekt of kwijt wilt.

Jens

4rings 15-04-2011 13:00

ik ben hier een newbee, en post niet vaak (wel heel veel forum ervaring).
maar lees wel zo`n beetje alles wat er aan leesvoer voorbij komt.
ook de advertentie`s lees ik graag.
zo heb ik als startende VW Polo classic rijder al flink wat onderdelen goedkoop kunnen scoren.
b.v.b. een kompleet interieur, en een kompleet motorblokje voor reserve onderdelen of revisie.
mensen die het te koop hadden waren min of meer blij dat ze er af waren (al dan wel of niet aan liefhebber), en ik was blij dat ik er voor een leuke prijs aan kon komen.

ook ik heb een advertentie hier staan, waarschijnlijk 1 van mijn eerste postings hier.
het betreft 2 audi`s welke te koop staan.

ik vind de vrijheid welke hier heerst qua adverteren juist erg fijn.
stukken beter dan op andere fora waar je voor advertenties moet betalen.
dan kun je je spullen beter op marktplaats dumpen, bereik je een groter publiek mee.
en of gooit het bij de schroot, kost het je ook geen geld.

matthew7 15-04-2011 13:47

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ik vind dat je voor je een adv. wil gaan plaatsen, je automatisch naar de verkoopregels gelinkt word, een vinkje moet aanklikken als "gelezen" en dan pas de adv. kan plaatsen.
doen ze het dan nog niet volgends de regels, zonder pardon, verwijderen.
andere die de regels kennen, ook maar even op het vinkje klikken.

velen newbee's die lezen vaak over het stukje text heen wat boven aan de lijsts staat of zijn te lui om op de link te klikken en zeggen: ''het zal wel''.

automatische link naar de regels voor het plaatsen van een adv.!

groet frank

HELEMAAL MEE EENS!!!

GerardMkIIVR6 15-04-2011 13:50

Quote:
Originally Posted by Marcski
Dit topic zal representatief genoeg zijn.

Ik gebruik niet voor niets het woordje persoonlijk, naast inzet in het VF team ben ik ook een gebruiker :D Ik zie genoeg advertenties van mensen die stoppen met de hobby of willen opruimen. Dat soort koopjes ga je dan ook missen.
Nederland irriteert zich tegenwoordig nogal snel, terwijl ze er in principe niets mee van doen hebben. En als je zo graag meer informatie wilt hebben, kan je er toch ook netjes om vragen?

Daarnaast hebben we niet voor niets mods. Irriteer je je aan een advertentie, schroom dan niet om op het
te klikken

:thumbup:

matthew7 15-04-2011 13:52

Quote:
Misschien moeten we mensen met minder dan 100 posts gewoon geen suggesties meer laten doen? :D

Kan een optie zijn, maar zoals je ziet blijkbaar wel waardevol.
Er komt een goede discussie op gang.

matthew7 15-04-2011 14:06

Nog even over de mensen die op zoek zijn naar koopjes van bv Newbee leden.
Ik snap dat mensen daarvan willen profiteren, maar dat moet dan maar lekker op Marktpaats gedaan/gevonden worden. Dit moet m.i. een Forum zijn voor liefhebbers van de diverse VAG modellen, oud en jong. En geen plek voor handelaren, die willen profiteren van mensen die minder goed naar een prijs kijken.

1982kameiX1 15-04-2011 14:07

Tja, hier is al veel discussie over gevoerd. ikzelf heb snel genoeg in de gaten of het:

-rotzooi,
-handel,
-een newbee zonder vw interesse,

is. ik denk dat de meeste forummers dat wel hebben. buiten dat, hoeveel last kan je nou werkelijk hebben van iemand die zich registreert, een gaar setje velgen aanbiedt, en vervolgens weer verdwijnt?

er is veel meer leuks te doen op dit forum, toch?

matthew7 15-04-2011 14:10

Klopt, maar even de zaken aanscherpen kan van tijd tot tijd kan m.i. geen kwaad.

Marcski 15-04-2011 14:28

Quote:
Originally Posted by Ralph
Sluit maar, net zoals altijd zijn de mods niet voor rede vatbaar, wat overigens echt jammer is.

Net zoals altijd ben jij niet voor humor vatbaar, wat overigens echt jammer is.
gelukkig weet de rest mijn post wel op waarde te vatten en zich niet beinvloeden door je negatieve gedrag

En wie zegt dat we niet voor rede vatbaar zijn? Dit is een gezonde discussie waar alle voors en tegens normaal besproken worden. Geoordeeld is er al helemaal nog niet!

Matheo 15-04-2011 14:37

Quote:
Originally Posted by matthew7
Nog even over de mensen die op zoek zijn naar koopjes van bv Newbee leden.
Ik snap dat mensen daarvan willen profiteren, maar dat moet dan maar lekker op Marktpaats gedaan/gevonden worden. Dit moet m.i. een Forum zijn voor liefhebbers van de diverse VAG modellen, oud en jong. En geen plek voor handelaren, die willen profiteren van mensen die minder goed naar een prijs kijken.

Naja, is iemand die "profiteerd van mensen die minder goed naar de prijs kijken" een handelaar dan? Als ik een leuk setje wielen voorbij zie komen voor weinig omdat de verkoper niet weet wat het waard is ga ik hem echt niet pm-en dat ik ze wel wil hebben, maar dan voor 100 euro extra, want dat zijn ze wel waard. Iedereen is wel in voor een koopje natuurlijk.

1982kameiX1 15-04-2011 15:40

Quote:
Net zoals altijd ben jij niet voor humor vatbaar, wat overigens echt jammer is.
gelukkig weet de rest mijn post wel op waarde te vatten en zich niet beinvloeden door je negatieve gedrag

En wie zegt dat we niet voor rede vatbaar zijn? Dit is een gezonde discussie waar alle voors en tegens normaal besproken worden. Geoordeeld is er al helemaal nog niet!

en het heeft ook niet zo heel veel met de mods te maken, dacht ik? we zij gewoon meningen aan het uitwisselen en oplossingen aan het zoeken. ik heb niet het idde dat de mods "tegen-werken".(en ja, van mij is ook wel eens een post verwijderd wat ik jammer vond. so be it.)

De Pul 15-04-2011 17:07

achtergrond van de topicstarter.even lezen,hoop dat m'n punt duidelijk is;)

http://www.volksforum.com/forum/sea...earchid=4576343

om toch on-topic te blijven,idd is het soms vervelend,aan de andere kant staan er soms ook leuke dingen bij voor weinig.en alles wat je niet wil zien hoef je niet te openen,dus wat mij betreft,hou het lekker zo.

fabbi 15-04-2011 17:21

@ de pul geen werkend linkje hierboven..

De Pul 15-04-2011 17:24

Quote:
Originally Posted by fabbi
@ de pul geen werkend linkje hierboven..

bij mij wel :confused: maargoed,find all posts by matthew7 in z'n profiel,dat was de link.

matthew7 15-04-2011 17:56

Quote:
Originally Posted by De Pul
achtergrond van de topicstarter.even lezen,hoop dat m'n punt duidelijk is;)

http://www.volksforum.com/forum/sea...earchid=4576343

om toch on-topic te blijven,idd is het soms vervelend,aan de andere kant staan er soms ook leuke dingen bij voor weinig.en alles wat je niet wil zien hoef je niet te openen,dus wat mij betreft,hou het lekker zo.

Wat bedoel je met de eerste zin?

matthew7 15-04-2011 17:58

Jammer dat een goed bedoelde opmerking van mijn kant, anders lijkt te worden opgevat of begrepen. Ik probeer op een positieve manier mijn steentje bij te dragen.

De Pul 15-04-2011 18:01

dat 90 procent van jouw posts in het vraag/aanbod gedeelte staan.
[daarvan weer 90 procent is trouwens zo off-topic als de cholera,waar ik me dan persoonlijk weer aan erger]

All times are GMT +1. The time now is 22:25.