![]() |
Quote:
correctie,overleden/tikkende stoters zijn gevolg van ingeslagen PD's,die lekken diesel in het carter waardoor de olie dunner word en z'n smeerkwaliteit verliest. |
Quote:
ik weet dat je dat massavliegwiel van een golf 4 gewoon kan vervangen voor een normale van een 1Z motor bijvoorbeeld (golf3) maar of dit bij de golf 5 nog steeds zo is durf ik niet te zeggen. waarom zoek je geen nette golf 4 tdi? die dingen zijn ook flink in prijs gezakt de laatste tijd. mn broer heeft nog een nette staan ;) |
Als ik nu iets nieuwers koop moet t wel nut hebben, meeste mk4 tdi's die te koop staan staan over de 3 ton, dat heeft ook geen nut, buiten dat je tenminste weet dat ze dat gehaald hebben...En dan zit je weer met een ouwe bak. Hou de Golf 3 maar totdat ie uitelkaar is gerot denk ik.
|
Zit best vol idd.
Waar staat dat nummer ergen? En is dat te zien als de motor er in ligt? |
Quote:
Effe offtopic ;) Een pompverstuiver ombouwen naar mechanische ?? hoe wil je dit gaan doen ? ? Is een andere motor pakken niet makkelijker ? ? |
Ik ben ook wel benieuwd, maar de off-topic is niet erg anders wordt het helemaal een sacherijnig topic. :D
|
Quote:
Ja, die discussie heb ik ook gehad met anderen, waarom? Omdat ik het kan en benieuwd ben hoe dat loopt. Ik verwacht niet dat die ooit zo mooi loopt als een electronische. voor alsnog eerst de combi tussen mijn ARL en ASV motor maar af bouwen en in de Jetta hangen. Verwacht dat die over een maand ongeveer loopt. |
Quote:
Dit probleem heb ik dus ook al. Heb zelf ook een golf 3. Maar dan benzine. En ik heb een diesel nodig. Zit zelf ook te twijfelen over een golf 4. Maar ben er nog niet helemaal uit. |
Mijn Golf 3 drinkt ook benzine (16V GTI), maar ik ben een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van het huidige VAG (diesel) aanbod. Vandaar dat ik mijn Golf maar op ga rijden. Hopelijk krijg ik een auto van de zaak tegen de tijd dat ie echt op is, dan boeien de onderhoudskosten me iets minder ;)
|
ik rij zelf ook golf5 105 pk tdi vliegwiel was ook kapot, zoek ff een vliegwiel van een golf3 tdi van de 1z of ahu en koppelingsset van sachs er bij ben je voor 300 euro klaar mits je het zelf kunt vervangen.
|
Quote:
Mits je het zelf kunt vervangen en een dag de tijd hebt of zo ja. Maar dat hoort toch niet dat dat spul allemaal zo snel kapot gaat. Ik wil een diesel kopen omdat ik veel kilometers moet rijden. En dan wil ik niet elk half jaar onder de auto liggen te sleutelen. Ik weet wel dat je ook een beetje geluk moet hebben met een auto maar als dat spul zo vaak kapot gaat dan kun je inderdaad eens verder kijken dan alleen VAG. |
inderdaad ze hadden dat 2 massa vliegwiel nooit uit mnoeten vinden, dikke meuk heb ondertussen al 3 golfjes 5 voorzien van een vast vliegwiel. let op dit kan enkel bij een 5 bak, een 6 bak gaat dit niet fijn vinden wat ik gehoord heb breekt de balans as in de versnellingsbak van een 6bak, koppeling wissel 2,5 a3 uur werk mist een brug en goed gereedschap.
|
ik wil nog wel zeggen,dat alles staat of valt met de behandeling door vorige eigenaar[en].
heb zelf al heel wat t5 2.5tdi's [axe en axd blokken] onder het mes gehad die gewoon gaar waren met 100000km,maar heb ook mensen in 'n kennissenkring met zo'n zelfde bus die gewoon van beurt naar beurt tokkelen zonder dat er een sleutel aan het blok gezet word.[1 heeft er zelfs al 250k opstaan inmiddels]ligt er gewoon aan hoe er mee omgegaan word......... |
Ik moet zeggen dat het beeld wat in dit topic wordt geschetst in mijn ogen zwaar overdreven is. Ik zal niet zeggen dat er niks stuk gaat, maar het is ook weer niet alsof 80% kapot loopt. Hetgeen wat hier nu gezegd wordt over de 16v TDI''s werd in de eerste jaren ook over de PD's geroepen, deze worden hier nu als veel betrouwbaarder aangeduid (en ja ik weet dat daar ook evolutie in is geweest).
Ik ga mee in de laatste post van De Pul, zo kijk ik er zelf ook tegen aan: Ga gewoon kijken naar een auto en vorm je een beeld van de auto maar ook van de persoon welke er mee gereden heeft. Een auto welke met liefde en plezier is bereden zal je veel minder snel in de steek laten. Laat je niet leiden door al die indianenverhalen over wat er allemaal wel niet stuk kan gaan. Als je daar op af moet gaan kun je geen 1 auto kopen! |
Ja daar heb je natuurlijk een punt. Het valt me alleen tegen dat het relatief vaak voorkomt dat een essentieel onderdeel als een oliepompunit zo snel stuk gaat. Dat blijft in mijn ogen gewoon een R&D/test fout..
Nou ja ik zie het wel, voorlopig blijft mijn GTI nog even. Eerst maar eens kijken voor een andere job.. |
Je kan altijd nog het beste een ouderwetse diesel hebben.
Een 1.6 ofzo die blijven gaan ze starten ijgelijk altijd wel en kunnen met gemak 5 ton lopen. |
All times are GMT +1. The time now is 12:51. |