Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   16v motor loopt 2min. en valt dan stil (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7867)

Allart-Ghetta 09-02-2005 01:14

Ik denk dat de brandstofvoorziening niet goed is. Pomp wordt misschien warm, of levert gewoon helemaal niet genoeg druk om de motor te voeden. Als de motor uit is kan hij wel even genoeg druk opbouwen om de motor te laten draaien.
Andere pomp proberen.
Relais wordt door de onsteking gestuurd, geen onsteking -->2 sec pompen en dan stoppen. Begin jij te starten, krijgt de ontsteking spanning en stuurt ook het brandstofpomprelais open.

Ron21 09-02-2005 10:03

Je hebt toch ook die accumulator nodig. (houdt het systeem op druk) In mijn type1 met 16v KR heb ik dus een 8v benzinepomp zitten met de accumulator zoals dit normaal bij een 8v gti zit. Filter zit bij mij voor op de spinnekop. Die accumulator hangt normaal onder de auto ter hoogte van de bak van het reservewiel naast je vulpijp. Als je deze niet hebt geplaatst denk ik dat je systeem niet op druk blijft en dat hij daarom uitvalt. Als de pomp helemaal niet zou lopen of alleen die paar seconden als je de sleutel omdraait zou hij nooit 2 minuten blijven draaien.

oergolf 09-02-2005 23:54

De accumulator zit er wel. De functie ervan in het brandstofsysteem zou ik niet weten

(slaat toch energie op door de druk. Wanneer de druk daalt geeft hij die energie weer af in de vorm van druk d.m.v het membraam???)

Voor de zekerheid ga ik de motor niet meer starten voordat ik een filter heb. Verder zal ik eens kijken of ik met een andere pomp betere resultaten heb.

@iedereen: Bedankt voor de info :wink:

snellesjaak 16-02-2005 09:47

Als ik het zo lees moet je idd eerst een brandstoffilter monteren. Bij een scirocco 16v zit die naast de accu onder de motorkap. Bij je golf kun je het beste zelf een steuntje maken voor onder je auto en daar een brandstoffilter plaatsen. Ikzelf heb een opelfilter geplaatst. (direct naast de brandstoftank). Als dat niet helpt om het probleem om te lossen van het uitvallen controleer dan alle massapunten. Vaak wordt dit bij een ombouw vergeten (onvoldoende aangelegd.)

succes.

ps: pb me ff als het daarna nog niet lukt...

Waldorf 16-02-2005 10:34

Ik dacht zelfs dat de persdruk rond de 4,2 bar behoorde te zijn. Allart, vul me eens aan?

Allart-Ghetta 16-02-2005 10:53

Systeemdruk +- 5.5, inspuitdruk voor de injector +-3.5 bar.

snellesjaak 16-02-2005 11:05

De drukaccumulator is nodig om te voorkomen dat er lucht in je brandstofsysteem komt. Door het systeem op druk te houden voorkom je dit.

oergolf 16-02-2005 19:02

Bedankt mensen tot nu toe :wink:
ik ben nu een stukje wijzer geworden.

Ik zal wanneer ik tijd heb een benzinedrukmeter aansluiten op de persleiding. Hopelijk dat ik daar wijzer van wordt.

ik hou jullie op de hoogte.....

Allart-Ghetta 16-02-2005 20:12

Vandaag bij een jongen met een G60 geweest, tenminste het was een KR 16V nu een PG. Ook 10 minuten prima rijden (rustig ivm koude motor, dus geen hoge brandstofvraag), en dan ineens ploffen en inhouden en stotteren, arm lopen dus.
Ik wilde de opvoerpomp testen, die bleek hij niet te hebben. Beetje zelfde probleem dus als jij hebt, alleen bij de G60 is de kans ook aanwezig dat de lambda stuk is bij jou niet.

All times are GMT +1. The time now is 02:34.