Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   bouw kwaliteit nieuwe(re) auto (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78505)

Johan1982MK1 06-12-2010 21:59

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Do wost ek niks mear :D

En toch ha ik krekt wer een golfke 2 kocht.. mar net foar dagelijks.. :D :D

breadfan83 06-12-2010 22:06

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik denk wel dat er bij nieuwere auto's ook betere materialen worden gebruikt, zoals zuigers en cilinderwanden, lagers enz..
En.. je rijdt ook als een vorst in een nieuwere auto.
Ik zou niet weer dagelijks 100km in een oude golf1 willen rijden, en helemaal niet winters met dit weer, of zomers met 30graden, of met 2kinderen (veiligheid)
Geef mij mn passat maar met mega km. superding, nooit wat mee, gewoon goed bijhouden.

Inderdaad.
De kwaliteit van nieuwere auto's, uitgedrukt in comfort en veiligheid etc., is veel groter dan bij 'n oude auto.

Oudere auto's zijn gewoon wat lomper gebouwd, wat minder precies, wat voor minder comfort zorgt. Maar 't zorgt er ook voor dat het niet zo heel veel uitmaakt als er 'n onderdeel wat meer of minder versleten is... dat ding blijft toch wel doorgaan. :D

Johan1982MK1 06-12-2010 22:15

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Inderdaad.
De kwaliteit van nieuwere auto's, uitgedrukt in comfort en veiligheid etc., is veel groter dan bij 'n oude auto.

Oudere auto's zijn gewoon wat lomper gebouwd, wat minder precies, wat voor minder comfort zorgt. Maar 't zorgt er ook voor dat het niet zo heel veel uitmaakt als er 'n onderdeel wat meer of minder versleten is... dat ding blijft toch wel doorgaan. :D

Ja, je hebt gelijk, draait lang door.
En van een golf 2 kosten de onderdelen weinig. Dan heb je heel wat voor €100.
Bij een "nieuwere" auto doe je niet veel voor €100 :eek:

mischatdi 06-12-2010 22:20

ik heb beide en een leon tdi van 2006 en een gti van 84, maar tot nu kost de gti meer als de tdi.

terwijl er genoeg zijn die alleen maar gezeik hebben met nwe auto's kortom het ligt ook eraan of je"geluk" met de auto hebt en hoe je erzelf mee omgaat!

en ik heb zelf het idee als je de auto koopt en je blijft er verder vanaf dan blijft het vaak beter als dat je continu overal aanzit! dan bedoel ik het "tunen"

breadfan83 06-12-2010 22:27

Quote:
Ja, je hebt gelijk, draait lang door.
En van een golf 2 kosten de onderdelen weinig. Dan heb je heel wat voor €100.
Bij een "nieuwere" auto doe je niet veel voor €100 :eek:

Hahaha, voor 100 euro koop je 'n complete Golf 2. :D

En na 20 jaar mishandeling gaat zo'n ding gewoon stug door. :screwy:

Johan1982MK1 06-12-2010 22:35

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hahaha, voor 100 euro koop je 'n complete Golf 2. :D

En na 20 jaar mishandeling gaat zo'n ding gewoon stug door. :screwy:

Mishandeling :D :D Haha!! vooral die ouwe diesels kunnen ook heeeel lang..
En toch is een carosserie van een golf 2 ook hardstikke goed.
Daar kan menig ander model auto van eind jaren 80 begin 90 niet tegenop.. :eek:

breadfan83 06-12-2010 22:43

Quote:
Mishandeling :D :D Haha!! vooral die ouwe diesels kunnen ook heeeel lang..
En toch is een carosserie van een golf 2 ook hardstikke goed.
Daar kan menig ander model auto van eind jaren 80 begin 90 niet tegenop.. :eek:

Allemaal die nieuwe moderne fragiele techniek, maar als je dan zo'n fancy schmancy motorblokje 'n paar honderd km zonder olie rijdt is de zooi al stuk. :D

Dat is met die âhwe roestbakken wel anders, die rijden ook zonder motor nog prima. :lmao:

mischatdi 06-12-2010 23:58

allemaal dikke teut maar wel de "moderne techniek" in die ouwe barrels bouwen:d

breadfan83 07-12-2010 00:17

Quote:
Originally Posted by mischatdi
allemaal dikke teut maar wel de "moderne techniek" in die ouwe barrels bouwen:d

Nee joh!
Allemaal niet op elkaar passende oude zooi bij elkaar schrapen en gewoon stronteigenwijs in elkaar schroeven. :D

Johan1982MK1 07-12-2010 07:58

Zonder olie kunnen ze idd niet tegen.. :rolleyes:

Edward 07-12-2010 12:14

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik vraag me af wie er van bovenstaande mensen ook daadwerkelijk een 2000-2005 auto naar de hogere kilometerstanden heeft gereden?
Ik denk dat hier maar 1 antwoord mogelijk is, en dat is dat het afhangt van hoe de eigenaren voor jou met de auto zijn omgesprongen. Een auto welke netjes op tijd zijn onderhoud heeft gehad en waar niet op is bezuinigd bij het vervangen van versleten onderdelen zal je altijd meer kilometers rijplezier geven dan 1 waar nooit geen onderhoud aan is gepleegd. Het is maar net wat je tegenkomt in je zoektocht. Let vooral op de kleine details!~

En mocht je hulp nodig hebben dan heb je me nummer Edje! :thumbup:

si Hans, si

-x-

All times are GMT +1. The time now is 08:38.