Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 4 + 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78175)

carbreaker de autosloper 07-02-2011 23:29

eerst ff rondtornen met een sleutel 19 op de krukas beetje kruip olie dr in spuiten ,,,en als ie draait ,dan maar es rondstarten,,,anders rook je nog een starter op misschien,,,vinger spitzen gevoel,,,,

DUB 08-02-2011 08:56

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Wat wil je dan, op lokatie laten maken ofzo? Als je auto wordt opgehaald door bolku of wie ook dan kost t toch ook geld?!

nee de auto hoeft niet op lokatie gemaakt te worden.

transport zal inderdaad in beide gevallen geld kosten, dat is ook niet erg.

maar ik wil het liefst 1 bedrijf vinden die de auto geheel klaar kan maken, (motor nakijken en eventueel herstellen + dorpel lassen)
op een trailer brengen en rijdend ophalen met apk

ik heb de auto namelijk gekocht zonder er in te rijden (heb er ooit 1 keer in gereden want hij was van een vriend) en wil hem even aan de praat hebben en er een paar maanden in rijden en kijken of ik het wel wat vind. voordat de grote verbouwing kan beginnen

ik probeer via de mail wat informatie in te winnen van bedrijven en zo een van deze bedrijven te kiezen. het mooiste zou offertes zijn van verschillende bedrijven, maar dan zal ik overal langs moeten gaan en dan heb ik dus steeds die transport kosten

caddy ron 08-02-2011 11:17

Jeroen van Bolku is wel oke hoor en daar weten ze inderdaad wel wat ze doen, alleen in jouw situatie is een beetje voorzichtigheid wel geboden. Ik begrijp alleen niet zo dat je zoiets koopt en een leek bent met auto's.....
Als je wat dichterbij woonde zou ik je kunnen helpen, maart als je zoiets naar een bedrijf moet brengen dan gaat het echt geld kosten en of dat het waard is......
Als je eens wat tips hier op het forum volgt dan kun je al een heel end komen. Als je 2 linkerhanden hebt dan stop ermee, als je een beetje handig bent lukt het jou ook.
Als je nog vragen hebt horen we het hier graag daarom is het ook een forum.
Succes ermee
Groetjes ron

dragracer 08-02-2011 11:47

Geef in ieder gaval de regio even aan waar je woont.......misschien wonen er wel forummers in de buurt die je op weg kunnen helpen.....

DUB 08-02-2011 12:32

Ik ben redelijk handig, maar kom hiervoor tijd en ruimte te kort.
Wil zodra het lekker weer wordt kunnen rijden met de auto en niet dat ik dat pas kan beginnen met sleutelen

Het lassen van de dorpel zal ik toch moeten uitbesteden want dat kan ik zelf niet en werd toen denk ik een beetje gemakzuchtig om alles lekker te laten doen.

Tevens zullen de webers ook afgesteld moeten worden, ook iets wat ik niet zelf kan. Zodoende ben ik bij Bolku uitgekomen.

Ik ga bij het eerste zonnige weekend zelf eens kijken hoe ver ik kom.

DUB 08-02-2011 12:33

Quote:
Originally Posted by dragracer
Geef in ieder gaval de regio even aan waar je woont.......misschien wonen er wel forummers in de buurt die je op weg kunnen helpen.....

bedankt voor de tip! ik kom uit Almere.. en alle infomatie en hulp is zeer gewaardeerd!

rickyg 08-02-2011 19:16

hee Bas,

ik wil je wel helpen, wist je al (A).

als het jou lukt de auto eventueel op een ambulance te krijgen zodat we naar de beunloods kunnen komen, kijken we daar even. kan ik meteen je las delen zien enzo.

moet het goed komen!

hoor het wel van je.

Groet Rick

Noblehouse

DUB 10-02-2011 14:06

Quote:
Originally Posted by rickyg
hee Bas,

ik wil je wel helpen, wist je al (A).

als het jou lukt de auto eventueel op een ambulance te krijgen zodat we naar de beunloods kunnen komen, kijken we daar even. kan ik meteen je las delen zien enzo.

moet het goed komen!

hoor het wel van je.

Groet Rick

Noblehouse

hey rick,
wederom bedankt!!

ik ga zsm kijken of ik hem aan de praat krijg en zodra dat gelukt is komt het laswerk..

hoe staat het met je velgen?

DUB 21-03-2011 08:31

gisteren wederom pech met de daily!! :mad:

ineens een hard kloppend geluid rechtsvoor.. (bij rechtdoor rijden) auto even op de brug bekeken en waarschijnlijk de aandrijfas krom.

Ga nu GROOT onderhoud aan de auto doen waaronder een nieuwe schroefset:
bij sommige schroefsets staat:

Bij auto`s met een aandrijfas diameter (rechts) van meer dan 42 mm vermindert de verlaging zich met 15 mm.

ik heb een golf 4 2.0 heeft die dat? en kan het zijn dat door de huige schroefset de aandrijfas nu defect is? de schokbrekers zijn namelijk niet echt stug meer en linksachter is zelfs lek.

als jullie verder nog suggesties hebben voor een goede betaalbare schroefset,
ik wil de kassen van de auto goed gevuld hebben (rij op 8x18) echter wil ik nog wel enige vorm van comfort overhouden.

caddy ron 21-03-2011 12:31

Hoe doe je dat dan zo plotseling een aandrijfas kromrijden? Klinkt meer iets van een homokineet...
groet Ron

DUB 21-03-2011 13:50

Ik hoorde het deze week al vaker bij afremmen en bij het optrekken vanuit stilstand. Een monteur heeft gisteren proefgereden en op de brug gekeken. Bij volledig insturen naar rechts hoor je de as ook aanlopen. Homokineten waren wel goed zei hij

caddy ron 21-03-2011 15:09

Nog steeds vind ik dit vaag, dit klinkt mij zeker in de oren als een kapotte homokineet, om een as krom te rijden moet er toch iets zijn gebeurd wat jij zeker gemerkt hebt, maar goed jouw monteur zal het zeker wel weten als die hem om de brug heeft bekeken.
Succes.
Groetjes Ron

Fryslan 21-03-2011 18:04

Zoek maar gauw een andere monteur..

Ineens een kromme aandrijfas bestaat niet!

DUB 21-03-2011 23:37

het geklop is niet ineens gebeurd, ik hoorde het begin vorige week als ik wegreed
maar sinds gister begon het op de snelweg

op sommige toerentallen wel en om sommige toerentallen niet, op sommige hard en op sommige zacht.

auto op de brug gezet. en aan het wiel 'gewiebeld' hier zit totaal geen speling in.

de monteur reed de garage uit en bij het insturen hoorde je eeeeuuuuhhhhh
volgens hem was dat de aandrijfas die aanliep

deze jongen heeft vaak mijn auto gedaan en zal mij niet snel naaien
het kan wel zijn dat hij te snel de oorzaak heeft bepaald

caddy ron 22-03-2011 11:14

Heeft niets met bewust "naaien" te maken, gewoon een verkeerde diagnose.
Je aandrijfas kan niet zomaar krom trekken, daar moet je heel wat voor doen. Bijvoorbeeld een aanrijding hebben, je ziet toch zelf ook wel dat dit behoorlijk dik staal is.
Ik blijf erbij dat "geklop" is je homokineet. Je hoeft ook niet altijd speling in je wiel te voelen, als jouw kogels van de homokineet versleten zijn, ook al is het er maar eenstje dan kun je al gauw dat "geklop" horen.
Succes ermee.
Groet Ron

fabbi 22-03-2011 11:58

wat uiteraaard wel kan is dat door de verlaging ( slechte verlaging misschien) en ergens over/ of door gereden dat je met de chassisballk een dreun op je aandrijfas hebt gegeven en dat daardoor krom is en ergens raakt nu..

is maar een sugestie... veel vaker zal het idd de homokineet zijn...

DUB 22-03-2011 12:12

Ik vond het zelf ook al vreemd. Vandaar dat ik gelijk deze post op het forum heb gezet. Ik ga wel eerst voor een second opinion!

Bedankt voor de reacties

DUB 22-03-2011 12:41

Dat kan inderdaad, de schokbreker linksachter is lek en rechtsvoor was ook niet al te best meer. Ik wil nu een nieuwe set bestellen en daar staat die tekst ook bij over die aandrijfas, dus dat zal wel dicht bij elkaar liggen.

DUB 28-03-2011 20:01

ja ja het was lekker weer en we hebben eindelijk de motorkap open gedaan!
we hebben aan de krukas gedraaid en deze draaide gewoon.

hij draaide wel 'onregelmatig' dus als je een volledig rondje draaide, draaide hij op sommige punten was soepeler als op andere..

ik heb er wel vertrouwen in! van de week maar eens proberen te starten.

voor de daily is de schroefset besteld. het is er 1 van koni geworden incl. hardheid

DUB 17-04-2011 17:11

It's ALIVE!!!! Na 3 jaar stilstaan.. Starten LOPEN!!

All times are GMT +1. The time now is 09:41.