..met de orginele 4-bak van de golf.
Waarom monteer je geen 5bak! Turbo etc erop, leuk projectje hoor. Moet wel de tijd voor hebben. |
klopt, ik werk in Hoogland. kan inderdaad wel een idee zijn om het even te vergelijken.
Of mischien een keer als je de boom er nog uit hebt/of nog goed zichtbaar is. de bedoeling is ook om een turbo er op te zetten, heb nog een 5-bak van een gti liggen, ben alleen nog beetje aan het uitzoeken hoe het werkt met de turbo etc |
|
meteen even gebeld nam helaas niet op, nog even afwachten dus
Zit er trouwens nog verschil in een gtd en een normale diesel in de kabelboom? Komt opzich wel goed uit een gtd boom voor een eventuele ombouw alvast. Bedankt btw Heb het geld naar hem overgemaakt, ben benieuwd. |
Quote:
Het is niet veel geld voor een kabelboompje, het enige verschil wat erin kan zitten is de stekker die in de zekeringenkast gaat. Heb je niet gevraagd van welke bouwjaar die komt (gtd kabelboom), als je geluk hebt kan je hem zo insteken bij jou. |
is van een 88/89er dus dat zou de zelfde zekeringkast moeten wezen.
|
Ik zou voor de sb kop gaan,deze heeft een extra oliekanaal die de cy niet heeft in de kop.
In het midden tusse de 2e en 3e cylinder. En monteer je een metalen kopppakking van een aaz,deze houdt de druk veel beter uit. Als je toch besluit de cy te gebruiken dan zou je voor de aaz pakking dat gat moeten dichten.... Ik rij er zelf ok mee met de sb met een k24 en dat loopt goed. |
Dan moet dat oliekanaal wel in het onderblok zitten.. zit er niet bij een CY
|
Thanks heren, oplossing is dus gewoon een CY kop gebruiken.
|
btw de kabelboom was voor de nieuwe zekeringkast :(
|
Quote:
Ja, die zaten ook in de eerst golf2 en in de audi's td voor 1985.. en passat.. |
Quote:
Volgens mij heb ik ergens een nieuwe en en een van een oude voor mijn project nu, maar ik zal vergelijken waar de verschillen zit, in de stekkers zowieso maar misschien kun je alleen een nieuw stekker aan koppelen en ben je klaar. Ik zou hem niet wegdoen als ik jou was. Manieren zat! Hoe loopt het verder met jou jetta? |
zat ik ook aan te denken inderdaad, kwam alleen gister op marktplaats een complete kabelboom tegen van een golf 2 diesel alleen wil die er €75 voor hebben :|
Maar goed deze is dan wel compleet voor de hele auto, dus zou het gedeelte wat ik niet nodig heb weer voor een zacht prijsje verkopen. Ben op dit moment druk met mijn golf, interieur is compleet er uit, nieuwe remmen rondom, schroefset, nieuwe sensoren, slangen, nieuw,raam mechanisme, andere buitenspiegels ga straks denk ik het blok eruit halen om het schakel mechanisme aan te passen op de uitlaat, hij komt er namelijk tegen aan en trilt verschrikkelijk. En de Jetta staat nu ergens achter een paar Vespa's hoog en droog onder een doek, te wachten tot de golf en scooters klaar zijn :) Heb wel op ebay en rol stof gekocht voor de stoelen, en de fuchse worden 1 deze dagen gedetaild :) |
Je bent wel lekker bezig, straks heb je een complete nieuwe dailly. Wel leuk dat je er zoveel tijd in steekt. Rijdt er alleen mar beter door straks. Volgens mij heb ik die kabelboom ook gezien maar is die voor een type 2.
|
ja klopt is voor een 2, en dan het eerste type dus die moet wel passen op mijn zekering kast.
Ben er ondertussen ook uit waar dat kastje voor is op mijn schutbord, dat komt van een fiat af met mercedes bekabeling :S en zorgt er voor dat het gloeien verkort wordt van 90 seconden naar 25 seconden. Was trouwens vergeten dat ik ook nog matching deurpanelen gevonden heb en die er nu ook inzitten.( de oude hadden allemaal lelijke gaten er in zitten) Hoe is het met de jouwe? |
Hoi Bas,
Mijn project ligt heel even stil maar eind van de maand ga ik er weer mee verder. Ik ben sinds kort in het bezit van een MK1 Diesel. Dit wordt de basis voor mijn GTD die ik ga opbouwen. Maar eerst maar eens mijn schuur opruimen, heb zoveel troep die ik weg moet doen, beetje ruimte creeeren, werkt ook beter dan :D Aan de andere kant hoop ik zoveel mogelijk informatie te vergaren over het opbouwen van het blokje, wil toch het uiterste eruit halen. Misschien zijn er hier mensen die geexperimenteerd hebben met de CY blok, zo kan ik weten wat ik wel en niet kan doen. Wil meer pk! :D Dus allen die dit leest graag reageren,zie start topic. |
onderdelen
Ik heb voor mijn CY project de volgende onderdelen klaar:
|
Turbo
|
Downpipe
|
Problemen
En nu heb ik de volgende problemen,. ..
Bij het loshalen van de kop zie ik dat de zuigers er nogal vreemd uit zien, graag jullie mening of dit zo hoort of niet? Zuigers laten, uithonen en vernieuwen of gewoon andere erin van een ander td blok? Wat denken jullie? |
All times are GMT +1. The time now is 01:08. |