Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72413)

Henk_Pigo 13-07-2010 08:51

Euhm, de rotor draait tegen de klok in en ontsteekt in volgorde 1-3-4-2. Op de verdelerkap kijkend moet dit de volgorde zijn:

1 / 2
3 / 4

wobster 13-07-2010 09:04

idd zat ff fout

martiepartie 13-07-2010 09:05

Quote:
Originally Posted by DeeDub
dus jij bedoelT:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?

Stap1;
Check ontstekingsvolgorde, EDIT; maar die schijnt goed te staan :thumbup:

Stap2;
check distributietiming, als deze een paar tanden verkeerd staat wil je motor ook niet lekker lopen.

Stap3;
met dit weer heb je geen choke nodig, ook al zou die niet werken, dan nog moet de motor redelijk goed kunnen lopen.
Als je het deksel van de filterbak haalt bij het starten, de motor slaat weer af; hoe staan de vlinderkleppen in de kanalen van de carburateur dan? Open/dicht??

Je hebt al een hele boel gechecked, nu moet je nog een keer systematisch alle stappen langslopen en pas afvinken als je 100% zeker weet dat daar niets mis gaat.

gizmo98 14-07-2010 18:19

up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??

DeeDub 14-07-2010 19:05

Quote:
Originally Posted by gizmo98
up !!! al nieuws omtrent dit probleem ??

Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)

Sjeesbeest 14-07-2010 19:22

Misschien vreemd gedacht van mij.......... maar loopt je vlotterkamer wel vol?

Als je blijft door starten, worden je bougies nat? Heb je de opbrengst van je brandstofpomp gecontroleerd? Is de brandstofretour wel in orde?

golf mkII 16v 14-07-2010 19:55

Quote:
Nee :( nog niks helaas.
ik denk dat ik er toch een deskundige bij moet halen...
wie biedt zich aan?
ik wil de auto ook best verplaatsen maar hij moet worden gesleept dan, dus liefst niet te ver van Oss (Noordbrabant)

Kom maar een X langs

tim_j 16-07-2010 09:56

staat het CO goed?
en Luchtmengsel schroef?

als de auto loopt, gaat ie enorm op en neer stationair?
dat duid op de luchtmengselschroef, die luisterd erg nauw.

de CO schroef moet helemaal naar rechts (dicht) en dan 2 slagen uit. dan heb je grof weg de basisstand te pakken.
van daar uit, moet ie in iedergeval lopen.

Verder ik heb eens een hele dag verspeelt aan het uitzoeken waarom ie niet eens aansloeg. van de een op andere dag. wat blijkt het bronzen veertje aan de 3-trap schijf was losgeschoten. het veertje is zo klein dat je het bijna niet ziet.
stationair wou die lopen, maar als je gas gaf verschoot de trap waardoor die gewoon dood viel.

Polodee 16-07-2010 23:00

De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.

Sjeesbeest 17-07-2010 09:04

Quote:
Originally Posted by Polodee
De Pierburg 2E2 carb: problemen na een tweekommavijf ton zijn niet vreemd... Vaak auto-choke-huisje of vacuum paddootje of... Ik zeg Pierburg vervangen voor een goed (jong) sloop-exemplaar en kijken wat er gebeurt.

Quote:
....... inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.......

- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.

Heeft ie al geprobeerd

Nol 17-07-2010 09:31

Mijn 1300MH had hetzelfde probleem, bij mij was de voetpakking lek waardoor carb vervuilde.... Na (laten) reinigen was 't probleem opgelost. Lijkt miss onwaarschijnlijk dat je 2x 'tzelfde probleem hebt, maar is een idee..

Succes! :thumbup:

Mvg Nol

DeeDub 17-07-2010 15:26

voetpakking net nog gecheckt, die is in orde :D
carb gisteren uit mekaar gehaald en helemaal opnieuw gecleaned sproeiers eruit etc.
denk dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan golf mkII 16v :thumbup:
ff kijken wanneer ik genoeg tijd heb.
ik heb ook de massa nog eens opgeschuurd die naar de accu loopt.
bij lopende motor meet ik op de pluspool van de accu 13,8V

gizmo98 17-07-2010 16:39

tip haal de vaccuum slang maar is van de stationar regelaar af dop dit slangetje af
regele de stationair dan met het kleine inbus je
stationair regelaar zit links achter op de pierburg

gizmo98 17-07-2010 16:46

http://www.volksforum.com/forum/sho...rburg+afstellen

DeeDub 20-07-2010 14:06

ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..

gizmo98 20-07-2010 19:47

Vervang het en je weet het ?

tim_j 20-07-2010 20:19

Quote:
ik blijf toch stiekem de vacuumvervroeging van de ontsteking verdenken, maar ik weet het niet helemaal zeker..

even eraan zuigen

DeeDub 20-07-2010 21:19

heb ik gedaan Tim maar hij lijkt in orde, ik heb er ook al een andere verdeler op gehad en daar zat een kapotte vervroeger op, ik heb de mijne toen ff overgezet zonder resultaat.misschien dat er een heel klein gaatje in zit dat ik het niet merk als ik eraan zuig?

gizmo98 20-07-2010 21:42

gaat het nu om een 1.3 of 1.6 jetta en bouwjaar ?
ik hou het er op dat het in de carburateur zit

Johan-dtc 20-07-2010 22:21

brandstoffilter niet vuil?
kijk anders eens of er benzine uit de leidingen komt

eventueel heb ik ook nog wel een mh module liggen

All times are GMT +1. The time now is 03:43.