Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   pasvorm immitatie voorfront golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=70701)

brittjan 31-07-2010 22:16

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
En eerst even alles passen (en passend maken) en dan pas verder gaan met behandelen.

Merci voor de tip!
Hoe kan ik het beste de lak van de plaat afhalen? Stralen of schuren?

Audilimburg 01-08-2010 12:03

Uiteraard was stralen het beste, maar dat kost natuurlijk ook geld en je hebt kans dat er een hoop rotzooi (grit) achterblijft in de balk. Alhoewel je dat er wel uit kan spoelen. Als je hem vervolgens in de epoxy laat zetten krijg je er voorlopig niks meer aan.

Schuren is ook een optie, maar kost wat meer bloed, zweet en tranen.

dubster.be 01-08-2010 16:49

ik heb ook een imitatiefrontje zitten, heb er bewust voor gekozen om de chassisbalk origineel te laten zitten.

Dus origineel front er af, balk aan de binnenkant stralen, samen met het frontje en in de epoxy gelakt

daarna de imitatie"huid" van de balk gescheiden en deze in de golf 1 gezet, en resultaat mag er best wezen, bij mij past het allemaal goed :thumbup:

de imi-frontjes zijn idd anders wel vreselijk van pasvorm, heb zelfs puntlassen rond de lichten moeten uitboren en herlassen, waarschijnlijk de maandagmorgen gemaakt bij Van wezel door iemand met een vreselijke kater :screwy:

michwim 19-09-2010 20:49

voorfront

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
imitatie fronten zijn gewoon bagger te noemen! Grill past voor geen meter ze roesten snel of de spatborden sluiten niet meer netjes aan dus gewoon opzoek naar een originele golf 1 voorfront. Gewoon 1tje van een cabrio nemen die heb je nog zat en ze zijn meestal in goede staat

Edit: Heb wel een nieuwe ORIGINELE voorfront liggen met sticker bij serieuze interesse stuur pm prijs 350 euro

Is dit voorfront nog te koop? Is dit geschikt voor een golf 1 cabrio van 1993?
mvg;
Wim
wim444@gmail.com

levis 10-03-2014 16:42

Hoe kun je het beste het oude voorfront eraf halen, neem aan dat deze her en der gepuntlast zit, maar waar allemaal?

Barn171 10-03-2014 16:58

inderdaad eerst alles afstellen, dan vastlassen en afmonteren Heel nauwkeurig doen, ook een origineel front moet je richten. En imitatieplaatwerk is inderdaad echt een dikke afrader.

heinz74 10-03-2014 17:10

en dan maar hopen dat er al eens geen andere ingezet is ,
word echt een bende om het er dan uit te krijgen..
altijd voordat je het nieuwe front erin last eerst vastzetten met parkers..en alles passen schermen moterkap ,koplampen ,dan als alles goed zit, voorzichtig weer uit elkaar halen en vast lassen..
zal niet meevallen bij een imitatiefront...zou eerder geneigd zijn om er op de sloop 1 uit een late cabrio te boren...al is het alleen maar voor roest naderhand...
ik heb het gezien dat koplampen eruit vielen na een tijdje..zo rot..

Barn171 10-03-2014 17:50

Gebruikt origineel is qua roest (mits ze nog niet rot zijn natuurlijk) het beste. Die hebben de beste behandelingen gehad tegen roest, maar dan geldt wel dat je een zo jong mogelijke moet pakken. Daar zit echter ook weer een maar aan, want bij jongere types is de grill bevestiging anders, en het sleepoog wat langer voor de quarttet set.

levis 11-03-2014 08:24

zat bij golf1onderdelen.nl te kijken op de site en daar hebben ze nog origineel plaatwerk van VW, dus zit eraan te denken om het deel zoals op de foto te gaan vervangen ivm roest en schade.

Iemand tips hoe je dit het beste kan vervangen?

dubster.be 11-03-2014 08:28

als je al twijfelt hoe of wat zou ik aanraden om het te doen zoals ik hierboven al eens vermeld heb, nl zeker de kokerbalk laten zitten.

ik heb voorzichtig de puntlassen van de frontplaat uitgeboord en daarna het frontje overgezet/gepuntlast

All times are GMT +1. The time now is 21:51.