Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   MK2 in hoge versnelling niet vooruit te branden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69452)

Vera-Exel 28-04-2010 13:21

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Kan het niet zijn dat je koppeling gewoon flink slip heeft?

helaas, is ook al nagekeken en die gaat prima.

breadfan83 28-04-2010 13:31

Verzuipt ie in hoge toeren niet?

Hoe ver kun je hem in de andere versnellingen doortrekken?

Van waar ben je trouwens? Omdat je het over VPC en Wealer hebt zul je wel uit de buurt van Sittard zijn?

Vera-Exel 28-04-2010 13:40

Quote:
Verzuipt ie in hoge toeren niet?

Hoe ver kun je hem in de andere versnellingen doortrekken?

Van waar ben je trouwens? Omdat je het over VPC en Wealer hebt zul je wel uit de buurt van Sittard zijn?

Ik kan 'm in de andere versnellingen behoorlijk ver doortrekken, voor je het weet zit je al aan de 5000 toeren, alleen zodra je overschakeld naar de 4 dan is ie "dood".

Wat ook zo raar is, het lijkt wel alsof ie zelf van tijd gaat, zonder dat er iets veranderd. Gisteravond helemaal netjes op tijd gezet, hij liep als een zonnetje, vanmorgen even met mijn vriend naar het ziekenhuis gegaan en toen begon ie ineens weer vanuit het niets te ploffen.

Ik zit in Maastricht

breadfan83 28-04-2010 13:42

Lijkt alsof ie misschien toch verzuipt...

Vera-Exel 28-04-2010 13:46

Quote:
Lijkt alsof ie misschien toch verzuipt...

ja klopt, daar lijkt het idd ook op. Alleen als je nu onder de kap gaat kijken staat ie nog net zo als gisteren afgesteld. Dus het is net alsof er iets ontregeld is.
Heb je toevallig geen zin in een ritje Maastricht? :drive:

Renegade 28-04-2010 14:39

Quote:
Wat de sloperijen hier in Limburg aangaat is het inderdaad een drama, nergens kun je eens lekker rondlopen, en goedkope dingen hebben ze nooit op voorraad als je er niks duurs bij koopt (lees: ik ga toch niet die schappen doorzoeken voor dat €5,- onderdeel van je!).

Ga eens naar pepels in Elsloo ;) hebben heel vaak golfjes staan en ik loop er altijd lekker rustig tussen de auto's of er iets op zit :thumbup:

Als je iets wilt hebben, eerst even zelf proberen eraf te pulken en als het niet lukt staan de poolse werknemers altijd klaar om even te helpen :)

breadfan83 28-04-2010 15:22

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ja klopt, daar lijkt het idd ook op. Alleen als je nu onder de kap gaat kijken staat ie nog net zo als gisteren afgesteld. Dus het is net alsof er iets ontregeld is.
Heb je toevallig geen zin in een ritje Maastricht? :drive:

Als ik effe vrij heb wil ik best eens langs komen.

Heb je verder alles nagekeken? Bougies in orde? Bougiekabels en ontsteking?

En heb effe niet gekeken of het al voorbij gekomen is, maar is de carb nog in orde? En da voetpakking daarvan?

breadfan83 28-04-2010 15:25

Quote:
Originally Posted by Renegade
Ga eens naar pepels in Elsloo ;) hebben heel vaak golfjes staan en ik loop er altijd lekker rustig tussen de auto's of er iets op zit :thumbup:

Als je iets wilt hebben, eerst even zelf proberen eraf te pulken en als het niet lukt staan de poolse werknemers altijd klaar om even te helpen :)

Heb er verschillende verhalen over gehoord, maar ben er zelf nog nooit geweest. Zal eens kijken of ik komende week effe de tijd vind om langs te gaan, is toch altijd leuk om op een mooi zonnig dagje lekker met de schroevendraaier over een autosloperij te lopen. :D

knarfmk1 28-04-2010 15:35

Hadden die automaatbakken geen vacuum nodig oid van de carb? --> nu handbak --> slangetje hangt nog los? of iets dergelijks? zo maar even een ingeving hoor

Udo 28-04-2010 15:35

Misschien heel raar, maar werkt de tank ontluchting helemaal goed?

Dus dat hij bij heel lang volgas wel genoeg bezine krijgt.

Je zou hem eigenlijk op de testbank moeten neerzetten, dan heb je ook geen last van rijwind.

Vera-Exel 28-04-2010 16:18

@Renegade: Mijn buurvrouw heeft goed contact met Roel Pepels en die hebben we idd een paar keer gebeld, maar helaas heeft die op dit moment geen golfjes staan.

@Breedfan: alles zit goed, we hadden idd een kapotte voet onder de carb, maar daar is de voet van mijn oude inlaatspruitstuk op gegaan. Ook dit heeft niet geholpen :mad:

@knarfmk1: klopt idd met die vacuümslangetjes, we hebben hem inmiddels met en zonder die extra slangetjes geprobeerd.

@Udo: dat hebben we nog niet geprobeerd.

We zijn net even naar Remmers in Maastricht geweest en hebben toch een andere module gehaald. Hebben 'm nog niet op de snelweg geprobeerd, maar hij loopt in ieder geval wel rustiger. Wordt vervolgd :cool:

Vera-Exel 28-04-2010 20:20

hij loopt netjes, alleen nog steeds niet boven de 120, we beginnen toch het angstige vermoeden te krijgen dat we met een eco bak te maken hebben :( Ondanks dat er gezegd is dat het niet zo is

Johan1982MK1 29-04-2010 07:10

Misschien is er idd iets met de bak.. hoe jij het uitlegt wat je auto doet, lijkt het er op of je in een auto in 1x van de 3 naar de 5 schakelt?

Area51 29-04-2010 07:14

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
Volgens hem moet ik er gewoon een 1800 met inspuit erin leggen, ja hallo ik heb geen liggende gelden :confused:

Voor weinâg !!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65621

Vera-Exel 29-04-2010 22:01

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Misschien is er idd iets met de bak.. hoe jij het uitlegt wat je auto doet, lijkt het er op of je in een auto in 1x van de 3 naar de 5 schakelt?

ja alleen heeft ie er maar 4 :confused:

Vera-Exel 29-04-2010 22:02

Quote:
Originally Posted by Area51

Als ik niet net aan het verhuizen zou zijn, zou ik ja zeggen, maar moet even zuinig aan doen

Vwgolf1990 23-05-2010 16:46

Versnellings bak afstellen

Jan-Jelle 23-05-2010 18:00

Quote:
Originally Posted by Vwgolf1990
Versnellings bak afstellen

Bak afstellen??
wat wil je er dan aan afstellen?

Ez Heeft standard een 020 bak, misschien moet je die gewoon gaan zoeken en in(laten)bouwen..

tim_j 23-05-2010 18:31

de handbak:
code:4R type:020 4-Gang 1e: 3,455 2e:1,944 3e: 1,286 4e:0,909 eindoverbr: 3,667

de automaatbak: (gokje op de code)
code: ? type:010 3-Gang Automatic 1e: 2,71 2e: 1,50 3e: 1,00 4: --- 5e: --- eindoverbr: 3,41

3gang automaat is moeilijk te vergelijken tegen een 4gang handbak. maar, als ik het bovenstaande lees zou de handbak juist iets makkelijker in zn 4 moeten kunnen gezien de hogere eindoverbrenging.
de automaat bak zou die per versnelling meer moeite moeten hebben dan de handbak.

hoe voelen de versnellingen nu vergeleken met de handbak?
heb je speling in het differentieel? (dreun uit het vooronder met schakelen)
gier geluiden?

All times are GMT +1. The time now is 12:02.