Quote:
Ik zou denken dat het voor de 2-stekker variant niet veel anders werkt. Extra draden voor de toerenteller zijn niet nodig staat in diverse topics. Snelheidsmeter overzetten is dus blijkbaar wel nodig, die 935 en 950 zijn niet compatibel? |
Zit er een rood/zwarte draad in 1 van de stekkers
Deze is nl van de tt Snelheidsmeter is met kabel en maakt niet uit De 1 is tot 200 of 220[GTI] of 260 [16v] |
Dat gaat toch afwijken met een WSZ950 teller in een 1.3? Dacht dat die een 935er nodig hebben namelijk.
Zou niet weten waarom het wegstreckenzahl anders op de klok vermeld moet staan? |
Interessante discussie, hoop dat iemand het zeker weet voor komende zaterdag. Met een beetje mazzel gaan we dan aan de gang.
Paneeltje voor de handrem redt dat ook wel denk ik ;-) |
Zeker weten zul je het zaterdag zelf wel. ;)
Werken zal het, alleen zal je teller nogal afwijken. Wellicht handig om vóór en na de ombouw even je teller te ijken door een maatje te vragen om voor of achter je te rijden met een bepaalde snelheid zodat je het verschil kan zien. |
Ja, dat had ik ook bedacht.
De huidige teller heeft al een forse afwijking, geeft 7 km te veel aan (ongeacht de snelheid). Die navigatiesysteempjes zijn toch wel handig! |
Als je je eigen teller overzet is er toch niets aan de hand??
Je hebt er nu alleen een toerenteller bij... |
Quote:
Ik ging er van uit dat dat de noodoplossing was. Die gevouwen plastic plaat met alle verbindinkjes aan de achterkant ziet er kwetsbaar uit, dus hoopte het overzetten van de snelheidsmeter te voorkomen. Blijkbaar zal het toch moeten :mad: |
Als je het voorzichtig doet kan het niet verkeerd gaan.
Ik was met 15-20min klaar met uit en in bouwen in de klok zelf. Zijn maar een paar boutjes/schroefjes. |
Die 4 schroefjes die zie ik wel, maak me meer zorgen om die flexibele printplaat. In hoeverre moet die er af?
De gele connector achterop de snelheidsmeter moet losgeschroefd neem ik aan, of kan je die er uit klikken? Dan is er nog een klein geel draadje dat de snelheidsmeter in loopt, geen idee wat ik daarmee kan. |
printplaat kan je in geheel naar je toe halen, hij hoeft er niet helemaal af.
Geel draadje kan ik me zo even niets van herinneren. Wel had ik een stekkertje die ongebruikt bleef (was daarvoor ook nergens op aangesloten) verder is het gewoon met geduld overzetten. |
Teller wijkt niks af , heb zelf 1 uit een usa GTI in de Jetta
allemaal nuttelooos werk |
We gaan vanmiddag aan de gang. Eerst met de "nieuwe" teller (die heeft een stand van 173.xxx) en indien de afwijking te groot blijkt te zijn dan gaan we kijken of de oude er in kan (met een stand van 278.xxx).
Moet alleen nog even lampjes halen (stond gisteren bij de Brezan, maar die hadden voorbeeldjes nodig). |
succes.
Ik zou zowiezo de oude pakken. Heb je iig de originele km stand behouden. |
kan de afwijking niet ook liggen aan de velg en bandenmaat?
|
Quote:
De huidige afwijking van 7 km/h is absoluut (ongeacht de snelheid), dus denk niet dat dat de oorzaak is. De huidige maat onder de auto is 195/50/15, dacht dat dat maar weinig verschilt qua omtrek met de standaardmaat. Het zou wel wat smaller mogen trouwens, maar met 4 nieuwe banden is dat wat zonde ;) |
Toch zit er een verschil tussen WSZ935 en 950. Is niet voor niets dat er verschillen tussen zitten. Zelfde geldt voor een Syncro teller geloof ik, die heeft ook een ander wegstreckendrehzahl. Verschil is naar mijn weten het aantal omwentelingen per kilometer. (weet alleen niet of dat voor de tellerkabel is, of de teller, of iets anders)
|
Zo, het zit er in! Ging verbazingwekkend soepel eigenlijk.
Toerenteller werkt, klokje werkt en snelheidsmeter die ik nu gebruik is de nieuwe (de 950 dus). De afwijking (gemeten met een GPS navi) is ongeveer 1 kmte weinig (dus 100 op de teller is in het echt 101). Dit is exact dezelfde afwijking als bij mijn andere auto, dus dat komt wel mooi uit. Of hiermee de 935/950 vraag beantwoord is betwijfel ik... Ik had 2 redenen om de snelheidsmeters niet om te wisselen: - zag het niet zitten, de aansluitingen van het printplaatje wijken nogal af (wat misschien helemaal niet uitmaakt) - de auto is van 86, de tellerbak die ik er uit gehaald heb was van 89. Dat kan dus nooit de originele zijn. Dan vraag ik me ook af of de kmstand wel klopt (de stand klopt ook niet echt met de staat van de auto / motor). De tellerbak die er nu in zit is van 85. We hebben meteen het vervangen van het handremlampje meegenomen, maar dat heeft niet geholpen. Blijkbaar zit het probleem aan de andere kant (zit er een schakelaar of een contactje bij de handrem?). De radio gaat er nu wel fatsoenlijk in en klikt helemaal vast. We hebben met erg veel moeite de plastic koker weg kunnen breken. Wat is dat spul hard! Ziet er wel een stuk strakker uit zo. Iedereen bedankt voor de hulp, zo kom ik nog eens ergens! |
onder bij de handrem zit een chakelaartje zeg maar die kan wel eens kapot zijn.
|
Beetje gelijkwaardig aan mijn storing dus ik ga maar verder in deze topic.
Ik heb een golf 2 1.3 HK uit 1985. Hier heb ik een 1.6 ABU van een seat cordoba ingezet. Alles werkt en motor loopt mooi. Ik heb van marktplaats een GTI teller met hendel en draadboom gekocht. Dit geinstalleerd en de draadboom van de hendel ook gemonteerd. Op de oude stekker van de 1300 draadboom zit de rood/zwarte kabel op KL.1 op de tellerunit Ik heb de rood/zwarte kabel ook op de bobine gezet op pen 1. Proleem is dat de toerenteller niet werkt en de MFA niet. Heb ik nog meer nodig voor de MFA buiten olietemp en buitentemp. sensor die ik nog niet heb? Ik heb al een rechtstreekse draad van de bobine naar tellerunit gemaakt, maar er gebeurd niets. Toch teorenteller stuk? Digitaal klokje werk wel. Alle meters werken ook. |
All times are GMT +1. The time now is 16:47. |