Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Voor mensen die niet in winterbanden geloven! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64381)

René 07-01-2010 22:09

Quote:
Originally Posted by dragracer
Voor een set lichtmetalen velgen met banden (van laat ik zomaar eens een merk noemen.....uhm bijv. BBS) wordt hier rusitg € 2000,- euro neergelegd.

Deze worden vervolgens op een auto gedaan die welgeteld een keer of 10 per jaar de garage uit mag (als het niet regent).

Maar voor op een auto die dagelijks gebruikt wordt (dus ook in de winter) is een paar honderd euro voor een paar velgen met winterbandjes teveel als het om veiligheid gaat........... :confused: :rolleyes:

Das een hele goeie inderdaad...met als commentaar "ach, `t is m`n dagelijkse auto maar...." :redface:

Ebut 07-01-2010 22:10

Zomerschoenen?

SHReK 07-01-2010 22:12

Quote:
Originally Posted by dragracer

Voor een set lichtmetalen velgen met banden (van laat ik zomaar eens een merk noemen.....uhm bijv. BBS) wordt hier rusitg € 2000,- euro neergelegd.

Deze worden vervolgens op een auto gedaan die welgeteld een keer of 10 per jaar de garage uit mag (als het niet regent).

Maar voor op een auto die dagelijks gebruikt wordt (dus ook in de winter) is een paar honderd euro voor een paar velgen met winterbandjes teveel als het om veiligheid gaat........... :confused: :rolleyes:

Winterbanden verplicht!
als een ieder ze heeft hoef ik terwijl ik harder kan,
niet in de file aantesluiten achter mensen met zomer bandjes..

Grtz

breadfan83 07-01-2010 22:13

En als die dingen massaal verkocht gaan worden, gaat de prijs misschien ook wat omlaag, en komen er wat plattere maten. :D

René 07-01-2010 22:14

Quote:
Originally Posted by breadfan83
En als die dingen massaal verkocht gaan worden, gaat de prijs misschien ook wat omlaag, en komen er wat plattere maten. :D

225-40-18....plat genoeg ;)

WorkingClass 07-01-2010 22:34

dit jaar voor het eerst, vond het eerder een beetje "onzin"
(lees zonde van het geld) , maar het verschil is niet te beschrijven.... :thumbup: ,

kan het iedereen aanraden.

Richard 07-01-2010 22:42

al meer dan dan 12 jaar op wintersloffen. nu zelfs 245 40 18 in combi met quattro.. das pas een aanrader

Jurgen Santana 07-01-2010 22:51

Quote:
Originally Posted by Richard
al meer dan dan 12 jaar op wintersloffen. nu zelfs 245 40 18 in combi met quattro.. das pas een aanrader

Dat is te lang, 4-6 maanden per jaar is genoeg. Daarna kunnen de zomerbanden er weer onder.

Richard 07-01-2010 22:52

dus..;)

breadfan83 07-01-2010 22:53

Quote:
Originally Posted by René
225-40-18....plat genoeg ;)

Niet voor 15x7". :D

Jan-Jelle 07-01-2010 23:01

tuurlijk maken winterbanden verschil..
als er ijs ligt, moet je gewoon op je snelheid letten, en niet als zo'n achterlijke door een gladde bocht heen jakkeren, maar het gewoon rustig aandoen. verplichtstellen voor die 3 weken dat het glad is vind ik maar overdreven...

en Breadfan, ik denk dat de prijzen van de winterbanden juist omhoog gaan als ze verplicht worden, want je moet ze wel kopen.

Het is wel slim om winterbanden te hebben, maar ik vind dat ieder dat voor zich moet kunnen bepalen...

Gijs 07-01-2010 23:17

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Niet voor 15x7". :D

195/50/15?! :)

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
tuurlijk maken winterbanden verschil..
als er ijs ligt, moet je gewoon op je snelheid letten, en niet als zo'n achterlijke door een gladde bocht heen jakkeren, maar het gewoon rustig aandoen. verplichtstellen voor die 3 weken dat het glad is vind ik maar overdreven...

en Breadfan, ik denk dat de prijzen van de winterbanden juist omhoog gaan als ze verplicht worden, want je moet ze wel kopen.

Het is wel slim om winterbanden te hebben, maar ik vind dat ieder dat voor zich moet kunnen bepalen...

Er staat een ;) bij, in de start post. Verplichten is een groot woord, dat is het in duitsland ook niet. Maar wanneer je bij een ongeluk betrokken bent op je zomerbandjes in de sneeuw, ben je in duitsland wel als eerste de lul (lees; verzekering zal moeilijk gaan doen).

En buiten dat winterbanden ook een goede afvoer hebben van regenwater, is het ondertussen al Ã*ets langer dan 3 weken glad. ;)

Jan-Jelle 07-01-2010 23:40

Quote:
Originally Posted by Gijs

Er staat een ;) bij, in de start post. Verplichten is een groot woord, dat is het in duitsland ook niet. Maar wanneer je bij een ongeluk betrokken bent op je zomerbandjes in de sneeuw, ben je in duitsland wel als eerste de lul (lees; verzekering zal moeilijk gaan doen).

En buiten dat winterbanden ook een goede afvoer hebben van regenwater, is het ondertussen al Ã*ets langer dan 3 weken glad. ;)

het is in principe dus verplicht, tenzij je het risicco wil lopen de rest van je leven te betalen...
dat is waar, maar dit jaar is wel een uitzondering... y zal nog wel ff glad blijven, wany het strooizout raakt op.. hoorde dat ze ergens al met zeezout gingen strooien.

stufenheckfahrer 07-01-2010 23:50

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle

Maar ik mag niet zelf bepalen door wie ik word aangereden, (lees, een lullo op zomerbanden in de winter)

RubenD 08-01-2010 00:03

Iedereen die het steeds over glad heeft, heeft het gewoon niet begrepen.

Zelf op nat wegdek (door regen) bij je met winterbanden beter af. Zoals meerdere keren aangegeven is, zodra de temperatuur onder de 7 graad celsius valt ben je beter af met winterbanden.

En dat het zo duur is, is lulkoek. Als je met winterbanden rijd kunnen je zomerbanden immers niet slijten...

Roy 1.6 08-01-2010 00:43

En voor een mk1 of 2 heb je voor 40euri*4 als vredestein snowtrac er onder.

joostvw 08-01-2010 00:47

ik heb ze altijd al willen hebben, een setje winterbandjes erbij. en sinds vanavond heb ik ze eindelijk.
het het nog niet uitvoerig kunnen testen, maar wat ik heb gevoeld was goed.
kijk op spekgladde ijsplaten, ben je met winterbanden nog nergens maar het is idd vanaf 7 graden en lager al verschil en in de regen enzo dus ik vind dit een zeer goede investering want kan er zeker weer 3 /4 jaar tegenaan.

overigens moet ik er wel bijzeggen dat dit jaar de wintersport met eigen auto de grootste reden tot aankoop was en de flinke korting die ik op mn werk krijg ;)

Arne 08-01-2010 08:39

Ik rijd sinds een jaar op 4 op winterbanden. Bij ons bedrijf is het verplicht op de leasewagens. Bevalt me echt uitstekend, zoals Rene zegt, iedereen die zegt dat het onzin is rijdt er niet op. Platte maten is imo ook onzin, gewoon een setje staal kopen en daar winterbanden om.

dekilo 08-01-2010 09:01

Ik heb nu een setje winterbanden op de golf liggen die meer waard zijn als de auto zelf!
Ik kan wel lekker doortuffen met mijn oude strontbak terwijl ik het gross zie glijden en bibberen.
Vorig jaar kwam ik op bridgestone zomerbanden met goed profiel niet eens van mijn plek!
Ik stapte uit en zag de wielen nog draaien!
Hij stond nog in versnelling.
Toen maar de winterbanden eronder gegooid en nergens meer last van.
Maar moet wel zeggen dat je toch je rijstijl moet aanpassen.

martiepartie 08-01-2010 09:23

Hee, das een goeie tip, kan je je eigen auto van de parkeerplaats duwen terwijl de wielen nog draaien :D

Ik heb geen winterbanden, heb er het geld op 't moment echt niet voor. Ga wel op de fiets naar het werk en met lange afstanden leen ik een auto waar wel winterbanden onder zitten.
Ik hoef het niet eerst te merken of het beter is of niet, dat hebben anderen al voor mij bewezen. Als ik dagelijks een auto nodig heb komt er zeker een set wintervelgen+banden bij.

All times are GMT +1. The time now is 22:47.