Hoe dat controleren precies in zijn werk gaat weet ik ook niet. Ik denk dat de impulsiever idd een toerenteller kan zijn. Echter voordat ik die controles uit ga voeren,wil ik eerst dat mijn STK werkt.
Werkt jou lambdasonde naar behoren? Bij mij is die denk ik ook kaduuk. Nog genoeg te doen dus... Groeten |
ja, ik kan dat niet controleren. Daar moet je toch een CO meter voor hebben staat daar beschreven? En die heb ik jammer genoeg niet. :(
|
STK doormeten
2draads = 10-20 Ohm 3draads = pin 1-3 = ca 30 Ohm pin 1-2 = ca 17,5 Ohm pin 2-3 = ca 15,5 Ohm Lambda kun je ook meten rode van de multimeter op de Lambda stekker (erbij) andere op chassis moet afhankelijk van hoeveel gas je geeft tussen de 0,1 tot 1 volt geven |
Dan is mijn stk in orde. Zo ver ik me nog kan herinneren waren dit de waardes wat de mijne ook aan gaf. Zal het voor de zekerheid nog eens na meten.
Dat met de lambasonde wist ik niet. Dan ga ik dat zo snel mogelijk ook maar eens controleren. Maar als het goed is zit er zo wie zo een nieuwe bij mij in. Je weet niet toevallig nog een andere manier voor die CO af te stellen? zonder co meter? Of is dat gewoon onmogelijk zonder meter? |
er zwerft hier ergens een handleiding rond om het gebeuren in te stellen (zonder CO meter)
maar dan moet je op z'n minst een contacthoekmeter hebben (of multimeter met deze functie ..zoals ik :D ) edit- maar het begint er iig mee dat je 100% zeker moet zijn dat je geen vacuum lek hebt anders wordt het sowieso niks edit2- deze dus http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=36132 |
dankje! nuttige informatie. Als het goed is heeft een collega van mijn vader zon hoekmeter. Eens even na vragen. Zal het zaterdag eens allemaal gaan na kijken. Bedankt alvast voor de reacties :thumbup: Hopelijk kan ik het probleem op die manier oplossen met afstellen.
|
Losha, weet je ook welke spanning er op de stekker naar de STK moet staan?
Volgens de handleiding die ik gebruik moet op het middelste contact en massa de accuspanning staan. De spanning tussen het middelste contact en de buitenste contacten hoort 1 a 2 volt minder te zijn. Bij mij wijkt deze spanning dus af. Als iemand kan zeggen of dit klopt weet ik dat het de stekker is en niet de STK zelf. Bedankt! |
Quote:
Die link wat je gaf. daar staat dat ook in wat je zelf zegt. Tussen de middelste en massa moet je accu spanning meten, en tussen de middelste en de buitenste 1 รก 2 volt minder dan de accu spanning. |
Tussen het middelste en een van de buitenste contacten meet ik dus iets van 4 volt, te weinig dus volgens de beschrijving. Het is bij mij dus de vraag waar het wel aan kan liggen.
|
Heb je geen geoxideerde contacten aan de regel computer ? of stekkers die geoxideerd zijn.
|
Zaterdag is weer deels om :( Donker buiten. Maar veel gedaan :D
Ben begonnen met de auto warm te rijden. En heb de STK afgestopt, en de slang. Maar toen kreeg ik hem niet meer aan. Dus weer alles aangesloten. Gestart en toen de slang dicht geknepen. En toen op zon 850 afgesteld. En de slang weer geopend. Eerst liep die even onrustig. Maar daarna liep die echt super. Toen gaan rijden. Bleef hij telkens op zon 1150 hangen. En ging dan heel langzaam naar benden. Toen maar de schroef verder ingedraaid. telkens maar een beetje. En nu vangt hij hem altijd mooi op. En zakt niet meer weg :thumbup: Bedankt voor jullie hulp. gelukkig is het opgelost nu :D ( ik heb ook nog een klein gat gevonden in de buis die van de luchtfilter naar de gasklep gaat ) |
relais van de luchtregelpomp of regelpomp zelf?
|
Het probleem is opgelost. dus ga niet verder zoeken he :) toch nog bedankt voor de reactie :thumbup:
|
Blijft lastig z'n PL
Maar gelukkig dat het weer op gelost is |
haha, ja vooral met al die sensors, lijkt wel de grote broer van de PN. die heb ik namelijk hier voor gehad. Ook zon leuke motor :D
|
All times are GMT +1. The time now is 23:08. |