Netjes hoor!
Viel mee met de ruimte achter deze knopjes? Zou je aanraden om een setje extra te halen hiervoor? Ik heb namelijk ook al een aantal ledjes besteld, alleen wel iets minder vel gekozen. We zien wel, feller kan altijd nog! |
Mooi gemaakt maar is het licht niet een beetje fel?
|
het licht is wel fel maar niet hinderlijk tijdens het rijden. de ruimte achter de knoppen is niet al te groot dus het is wel aan te raden om alles zo compact mogelijk te maken.
bij de schakelaar van de verwarming heb ik de weerstand tegen de huls van de lampjes aangedaan (te zien op de foto) je moet wel zorgen dat het weerstand niet helemaal aan de onderkant ligt. het schakelmechanisme moet er net onderdoor kunnen schruiven namelijk. bij de schakelaar van de mistlampen heb ik de weerstand tussen de +pool van de schakelaar en de huls van van de lamp ingedaan. dit past net. het is wel aan te raden om reserven te halen, mocht je de schakelaar verkl*ten dan heb je er altijd nog 1 werkend. |
Ja daar heb je helemaal gelijk in!
Ik krijg morgen mijn ledjes binnen, dus zal mijn bediening van de kachel even solderen! Ik heb iets zwakkere ledjes besteld, maak in de loop van de avond wel even foto's! Ben benieuwd! |
op www.led1.de kun je voor een paar centen 12v leds bestellen, scheelt een boel geklooi met de weerstandjes ;)
|
ben benieuwd naar jouw resultaat.
ik heb inmiddels nog de reserve schakelaars die ik had ook voorzien van ledjes, kwam tot de ontdekking dat deze schakelaars een ander binnenwerk hebben dus heb ook hier foto's van gemaakt. deze schakelaars waren wel makkelijker dan de eerste die ik gedaan heb. morgen de foto's op internet |
Heb het kacheldisplay klaar en mijn mistlamp knop.
Denk dat ik de 3000mcd wel iets te zwak vind in de knop van het mistlicht. Vanavond een paar foto's van het resultaat in de auto! |
|
het tammoh,
ziet er goed uit maar denk dat iets sterkere ledjes toch wel mooier is. zie dat jij het type schakelaar hebt die ik in mijn vorige post bedoelde hebt. was het solderen je nog beetje mee gevallen? |
Super nuttig topic! Een beetje topic vervuiling is het wel, maar weet toevallig iemand of je het normale lampje ergens kunt krijgen? Het gaat er mij maar om dat het verlicht is, nieuw lampje erin is dan wat makkelijker dan zitten knoeien met solderen (wat het in mijn geval dan zou gaan worden vrees ik:p) Ik ben al eens eerder bij de dealer geweest, die hadden het helaas niet.
Groeten Jerome. |
Zulke lampjes kan je ook vervangen inderdaad.
Maar helaas voor jou zou dit ook gesoldeerd moeten worden. Het vervangen van je kacheldisplay daarintegen zou ook wel kunnen maar het is hetzelfde werk! |
Inderdaad dat viel mij gelijk al op toen ik hem aansloot!
Het is ook niet in z'n geheel verlicht, wat vlekkerig. Maar het kacheldisplay ben ik wel tevreden over! |
kacheldisplay ziet er inderdaad wel goed uit. is dit eigelijk een blauwe of een witte led? ik heb in de reserveknoppen die ik had roze led's van 4000 mcd gemaakt, bij deze zagen de knoppen er ook wat vlekkerig uit.
@jerome: denk niet dat je de lampjes nog ergens kan krijgen of het wordt waarschijnlijk vrij prijzig en wat tammoh al zegt. ook dan zal je moeten solderen. heb je niet iemand in je omgeving die een beetje handig is met solderen? of woon je toevallig in de buurt van apeldoorn? |
wit 17.000 :thumbup:
|
Quote:
Thx voor het aanbod :thumbup: Maar dan ga ik aan de hand van jullie info het gewoon erop wagen! Oefening baart kunst ;) |
owkee, ben benieuwd naar je resultaat
|
Heb gister avond m'n verlichting schakelaar nog even gedaan en die van de mistlampen.
Mij viel op dat uit die van de mistlampen niet zo heel veel licht komt! Van de verlichting is wel aardig geslaagd. Maar ik heb de 3mm rood ook nog niet in 5000 ofzo gezien :shake: Heb gister ook mijn alarmverlichtingsknop uit elkaar gehad maar denk niet dat je hem hier zo makkelijk in kunt verwisselen. Daar zit 1 lampje in die constant brand en die ook knippert! |
ik ben gister tot de ontdekking gekomen dat er vlak achter het icoontje een groen plaatje zit in de knoppen. als je deze eruit haalt heb je aan je huidige led waarschijnlijk al genoeg. ben nu bezig om te kijken hoe ik dat plaatje eruit krijg zonder de knop al teveel te beschadigen.
was je verlichtingschakelaar beetje makkelijk? ik ben er nu mee bezig |
Ja dat klopt, daar zit een groen plaatje achter.
Ben er al eens met een schroevendraaier over heen geweest, maar ik heb geen reserve knoppen, dus dacht laat maar :tongue: Verlichtingsknop is opzich wel te doen, je moet er alleen om denken dat het plaatje onder je lampje de + is en het plaatje rechts van het lampje de - is. Heb het weerstandje rechts langs het lampje gelegd. Ben in totaal met beide knoppen een uurtje bezig geweest, en toen moest ik mijn verlichtingsknop nog weer opnieuw doen omdat ik er vanuit was gegaan dat de rechter de + was! |
Als het van het weekend regent heb ik een leuke klus. Mijn spullen zijn nu ook binnen. Zal wel een van de laatste dingen worden die ik aan de auto ga doen. (zucht, weder helft is de auto zat)
|
All times are GMT +1. The time now is 17:51. |