Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Teaz"s vw mk2 83' (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60876)

CleanedCordoba 18-01-2010 15:22

mooi project en wielen zijn ook nice! :thumbup:

De Pul 18-01-2010 19:18

vet project hoor:thumbup:
netjes allemaal!

brabomk1g60 18-01-2010 20:07

Wordt een kick autooke :thumbup:

vdWal. 18-01-2010 20:18

Gaaf ding! een wolf in schaapsklere :thumbup:

vw roadwarrior 19-01-2010 06:18

vr6 is altijd goed!

stn1 19-01-2010 09:14

mooi toch een 83er dan hoef je straks niet meer zo'n zware keuring te ondergaan toch? Maar alleen rond je woonplaats mogen rijden lijkt mij niks ;)

teaz 19-01-2010 11:21

Quote:
Originally Posted by stn1
mooi toch een 83er dan hoef je straks niet meer zo'n zware keuring te ondergaan toch? Maar alleen rond je woonplaats mogen rijden lijkt mij niks ;)

Hij moet nooit meer naar de keuring is reeds oldtimer gekeurd en staat op O-platen

Goh in principe moet je er 25km van je thuis mee blijven maar mijn verzekeringsagent zegt ook hier is een mouw aan te passen

je mag steeds proefritten maken moet je gewoon wat werkgerief in je wagen leggen

En je mag steeds naar een meeting rijden ongeacht waar het is als je het maar kan aantonen

Zoals in Mei rijd ik er naar het gti treffen in oostenrijk mee

grtz

breadfan83 19-01-2010 11:53

Mooi hoor! Die velgen gaan super staan bij het oude uiterlijk van de auto, en dat blok is sowieso gaaf!

Shon 19-01-2010 17:34

Dit word zeker knap als hij klaar is!
Proper project !
Goed dat we in belgie nog de oldtimer regeling hebben waar we zo goed als vrij spel bij hebben.

Ikzelf heb al wel last gehad met ritten door de week met o platen, maar zolang je het bij weekend ritjes houd ga je weinig problemen hebben ;)

Succes ermee

GJ007 19-01-2010 18:55

vet project, gaat hard, ben benieuwd

teaz 28-01-2010 22:10

Zo

Gisteren eens alle electriciteit aangesloten zowel aan de motor en binnenin en jawel hoor alles werkt , deze kabelboom is aangepast aan die van golf 3 dus elk draadje doorgegaan en terug gesoldeert aan een ander :)

Hopelijk volgende week eens kunnen starten

Gelijk ook nog wat nieuwe vijsjes , rubbertjes , klemmetjes enz ... opgehaalt en alsook nieuwe centerkaps voor men velgen

dieselken 29-01-2010 07:57

Quote:
Originally Posted by teaz
Hij moet nooit meer naar de keuring is reeds oldtimer gekeurd en staat op O-platen

Goh in principe moet je er 25km van je thuis mee blijven maar mijn verzekeringsagent zegt ook hier is een mouw aan te passen

je mag steeds proefritten maken moet je gewoon wat werkgerief in je wagen leggen

En je mag steeds naar een meeting rijden ongeacht waar het is als je het maar kan aantonen

Zoals in Mei rijd ik er naar het gti treffen in oostenrijk mee

grtz

Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.

Indien u uw oldtimer om het even waar en wanneer wilt kunnen gebruiken, moet u hem als een gewone auto inschrijven en dus de standaard technische keuring laten ondergaan. Welke vorm van inschrijven u ook kiest, u betaalt sowieso minder belastingen. Een auto die als oldtimer is ingeschreven, geniet bovendien gunstiger verzekeringstarieven. Meer details over de oldtimerkeuring vindt u op de website van GOCA.

De internationale oldtimerfederatie FIVA heeft in oktober 2008 besloten om haar definitie van ?oldtimer? aan te passen. Volgens de nieuwe regels van de FIVA zal een auto vanaf 1 januari 2010 minstens 30 in plaats van 25 jaar oud moeten zijn om te kunnen toetreden tot de categorie van de ?oldtimers?. Vooralsnog verandert deze stellingname niets aan de wetgeving ter zake, maar ze dient wel als hefboom om bij de politieke overheden te lobbyen voor gebruiksbeperkingen op Europese schaal.

Meer info: AG731.

Voor ge naar buitenland gaat vraag je best even je verzekering na... Ken gevallen die opweg naar worthersee hun autotje kwijtgeraakt zijn, hierdoor. In overtreding met je verzekering = contract breuk = geen geldige keuring op moment van controle = inbeslagname = met de trein verder... dank u polizei :eek:

Ikzelf heb al 2 boetes gekregen omdat mijn auto geparkeerd stond op de dijk. O plaat is gelijk aan Z plaat. je kan er enkel mee testrijden en van en naar meeting. testrijden wil wettelijk zeggen ge vertrekt thuis voor controle rit en zonder stoppen keer je terug naar huis zonder uit de straal van 25km te komen. de combinatie testrit/lunch/testrit werd op de rechtbank niet aanvaard, met of zonder gereedschap in de koffer.

Wettelijk is het oldtimer rijden zo blachelijk beperkt dat het niet leuk is om er mee te rijden... Zo lang je niet tegen de lamp loopt heb je geluk. Zo simpel is het eigenlijk... Motorswap is technisch ook niet wettelijk. 't is niet omdat het een oldtimer is dat hem niet meer moet voldoen aan het pvg nummer... Bij ongeval keert de verzekering zich tegen u. zelf gehad met een golf 1 1.8T was in mijn recht, maar kon toch elders een verzekering zoeken.. Ook hier geld, zo lang het duurt, profiteert er van...

verder leuke combinatie kas/motor/velgen... komt goed hier...

teaz 29-01-2010 13:06

Quote:
Originally Posted by dieselken
Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.

Indien u uw oldtimer om het even waar en wanneer wilt kunnen gebruiken, moet u hem als een gewone auto inschrijven en dus de standaard technische keuring laten ondergaan. Welke vorm van inschrijven u ook kiest, u betaalt sowieso minder belastingen. Een auto die als oldtimer is ingeschreven, geniet bovendien gunstiger verzekeringstarieven. Meer details over de oldtimerkeuring vindt u op de website van GOCA.

De internationale oldtimerfederatie FIVA heeft in oktober 2008 besloten om haar definitie van ?oldtimer? aan te passen. Volgens de nieuwe regels van de FIVA zal een auto vanaf 1 januari 2010 minstens 30 in plaats van 25 jaar oud moeten zijn om te kunnen toetreden tot de categorie van de ?oldtimers?. Vooralsnog verandert deze stellingname niets aan de wetgeving ter zake, maar ze dient wel als hefboom om bij de politieke overheden te lobbyen voor gebruiksbeperkingen op Europese schaal.

Meer info: AG731.

Voor ge naar buitenland gaat vraag je best even je verzekering na... Ken gevallen die opweg naar worthersee hun autotje kwijtgeraakt zijn, hierdoor. In overtreding met je verzekering = contract breuk = geen geldige keuring op moment van controle = inbeslagname = met de trein verder... dank u polizei :eek:

Ikzelf heb al 2 boetes gekregen omdat mijn auto geparkeerd stond op de dijk. O plaat is gelijk aan Z plaat. je kan er enkel mee testrijden en van en naar meeting. testrijden wil wettelijk zeggen ge vertrekt thuis voor controle rit en zonder stoppen keer je terug naar huis zonder uit de straal van 25km te komen. de combinatie testrit/lunch/testrit werd op de rechtbank niet aanvaard, met of zonder gereedschap in de koffer.

Wettelijk is het oldtimer rijden zo blachelijk beperkt dat het niet leuk is om er mee te rijden... Zo lang je niet tegen de lamp loopt heb je geluk. Zo simpel is het eigenlijk... Motorswap is technisch ook niet wettelijk. 't is niet omdat het een oldtimer is dat hem niet meer moet voldoen aan het pvg nummer... Bij ongeval keert de verzekering zich tegen u. zelf gehad met een golf 1 1.8T was in mijn recht, maar kon toch elders een verzekering zoeken.. Ook hier geld, zo lang het duurt, profiteert er van...

verder leuke combinatie kas/motor/velgen... komt goed hier...

Auto plat op de grond met veel te grote velgen onder en een dikke chip in de motor is ook niet wettelijk want hij word ook niet zo aangeboden op de keuring , iedereen doet percies of bij een motorswap doe je een groot risico

Mijn verzekeringsagent is op de hoogte van de motorswap ik ken hem namelijk heel goed

Als jij een ongeval doet met je auto met een schroefkit opt platste en velgen onder ben je in principe ook niet gedekt want de auto is zo niet aangeboden geweest op de technische keuring

En zo kunnen we uren doorgaan ...

dieselken 29-01-2010 13:56

schroefkit op 't platste en velgen staan wel op tunings attest, bij mij toch... Dit is tot nader order niet mogelijk op een oldtimer.

Groot risico, is maar hoe je het bekijkt. zo lang er niets gebeurd is het klein. de dag dat er wat gebeurd is het maar te zien hoeveel het gaat kosten. Dan kan je de omvang van het risico besluiten. :)

Heb zelf ook 1.8t in mk1 gehad, 1.9tdi pd in mk2, toen overgestapt naar de omslachtigere legale weg. (inschrijven in Duitsland en importeren) corrado, mk3, mk4 met motorswap. golf 2 ten tijde van voor het tuningsattest getunede G60 met 272pk (aangegeven) en legaal met schroefset rolkooi, sparco's en 4punts gordels, enz... Aangezien ze dit nu heel erg moeilijk gemaakt hebben, zoek ik me ook weer een oldtimer om een project te verwezenlijken.

Zo lang het duurt profiteren we er allemaal van...

In 2014 moeten we met onze oldtimerkes toch terug elk jaar naar de keuring voor de vereenvoudigde keuring, ook om onze uitstoot op te meten, deze zal dan weer bepalend zijn hoeveel ecotax we er zullen op betalen. Maar tegen die tijd zijn we allemaal bezig met DC motoren en battery packs aan het inbouwen.... ;-)

Back on topic...
blijft het blok origineel? of ga je deze ook aanpakken?

Larsv5 29-01-2010 14:01

I Love It.....!!!!!

teaz 29-01-2010 16:16

Schroefset en velgen staan er mischien op , maar dan wel op legale hoogte dat vergeten er soms veel :)

dit jaar blijft de blok standaard omdat er in de wagen al genoeg geld is gekropen en zeker in de blok om deze perfect te hebben

maar in het achterhoofd hou ik toch wel ergens een turbokitje voor volgend jaar ;)

grtz

GJ007 29-01-2010 16:35

wel lastige regeling in belgie...

zou het niet uit kunnen hem in nederland in te voeren, de boel op kenteken laten zetten (incl schroefset hoogte etc) en dan weer terug invoeren naar belgie?

dieselken 30-01-2010 07:16

Quote:
Originally Posted by GJ007
wel lastige regeling in belgie...

zou het niet uit kunnen hem in nederland in te voeren, de boel op kenteken laten zetten (incl schroefset hoogte etc) en dan weer terug invoeren naar belgie?

Zo simpel is het helaas niet meer. Heb dit vele malen gedaan via duitsland omdat hun 'vermelding' veel gedetailleerder is dan nl. en invoer uit belgische wagen veel duurder is in nederland dan in duitsland.

verder kan het niet meer op een voertuig dat reeds in belgië is ingeschreven geweest.

enz...

Djinn_4fun 30-01-2010 08:47

Mooie kleur.

teaz 20-02-2010 14:48

Van de week de eerste x leven er ingeblazen

starte vrijwel direct maar maakte int beging toch wel redelijk wat lawaai tot er overal olie was en oliedruk was opgebouwd achja blok is open geweest zal wel normaal zijn zeker , nu draait hij ondertussen al lekker zoals hij nieuw is :)

Sinds gisteren avond zit de koeling er in na wat aanpaswerk en laswerk , hij is dus 5cm meer naar voren gekomen en past nu perfect!

De motorruimte , plaats genoeg voor een turbo he :P

Moet hem wel wat omhoog zetten is iets dieper gezakt dan verwacht met de blok er in ...

grtz

All times are GMT +1. The time now is 19:53.