Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf remt te hard.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60698)

Drify_mk1 15-10-2009 11:23

Quote:
Originally Posted by Rooney GTI 83
Op het moment dat het wiel vastzit,moet je eens de ontluchtingsnippel losdraaien. Draait het wiel dan wel makkelijk,dan blijft er dus druk op het systeem staan wat veroorzaakt wordt door een verstopte remleiding(flexibele),of je compensatiegaatje in je hoofdremcilinder blijft afgesloten,zodat de remvloeistof niet terug het reservoir kan instromen.

dat is een idee. maar vind het vreemd dat het dan rondom gebeurd. en dat het alleen bij warme remmen gebeurd

Drify_mk1 15-10-2009 11:24

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Ga met Hajee mee,voor de vergane slangen
Als je de ontluchtingsnippel los draaid komt er dan vloeistof?[zonder op de rem te trappen

dat zal ik eens controleren.

Rooney GTI 83 15-10-2009 18:55

compensatiegaatje hoofdremcilinder! ,je moet waarschijnlijk de zuigerstang van pedaal tot hoofdremcilinder afstellen(inkorten).
Probeer anders eens,wanneer de wielen vastzitten, de 2 moeren van de hoofdremcilinder iets los te draaien zodat de hoofdremcilinder iets vrij komt van de rembekrachtiger. Als dan de wielen weer makkelijk draaien heb je de oorzaak gevonden.

Stijn 15-10-2009 23:16

Juist, en daarom vroeg ik al naar of er toevallig wat vervangen was rondom de hoofdcylinder en pedalen: het kan zijn dat je duwstang nu te lang is! Exact wat Rooney hierboven zegt.

Dennis@polo86c.nl 15-10-2009 23:50

:iamwithst

Drify_mk1 16-10-2009 13:12

duwstang hebben we al terug gedraaid, en probleem is precies het zelfde. dus daar kan het ook niet aan liggen.

Drify_mk1 19-10-2009 13:57

Quote:
Originally Posted by Rooney GTI 83
compensatiegaatje hoofdremcilinder! ,je moet waarschijnlijk de zuigerstang van pedaal tot hoofdremcilinder afstellen(inkorten).
Probeer anders eens,wanneer de wielen vastzitten, de 2 moeren van de hoofdremcilinder iets los te draaien zodat de hoofdremcilinder iets vrij komt van de rembekrachtiger. Als dan de wielen weer makkelijk draaien heb je de oorzaak gevonden.

he bedankt voor de tip, we hebben stuk gereden, remmen weer vast, de 2 m8 moeren los gedraaid en ze zaten weer los!

maar ik kan afstellen wat ik wil ( indraaien, uitdraaien) maar niks helpt. iemand anders een oplossing ??

gizmo98 06-11-2009 12:42

hoofdrem cilinder defect zou ik zeggen

heb het probleem X gehad al dan niet met een vw maar met renault

na paar keer remmen zat alles vast

nieuwe hoofdrem cilinder + nieuwe remvloeistof toegediend en probleem was geheel weg

Drify_mk1 06-11-2009 12:47

we hebben het probleem gevonden!

de rembekrachtiger was kapot, de stang die in de hoofdremcillinder komt lag er los onderin. waarschijnlijk verkeerd gemonteerd?

nieuwe bekrachtiger gemonteerd, en remt nu goed, en remmen blijven niet meer vast zitten! :)

bedankt voor jullie reacties

All times are GMT +1. The time now is 17:28.