![]() |
Bij de nieuwe saab modellen heb je als je op E85 rijdt 25 pk meer dan wanneer je op euro 95 rijdt.In dezelfde auto.
Als je dit in een oudere auto gaat gebruiken moet je inderdaad je leidingen aanpassen.Aluminium koppelingen/;eidingen moet je vervangen door kunststof dan wel rvs. Mijn nieuwe motor gaat ook op E85 lopen omdat dit meerdere voordelen heeft tenopzichte van normale benzine en racebenzine. Ten eerste is het goedkoper, indien goed afgesteld levert het aanzienlijk meer vermogen dan bijvoorbeeld shell Vpower. De motor wordt minder warm. Michael |
Zijn bij deze nieuwe auto's de leidingen dan al aangepast? zodat hij wel op ethanol kan rijden?
|
Quote:
uit voorzorg de hele motor vervangen als de koppakking lek is? het blijft een opel vanzelf... |
Quote:
Ja Michael |
@ de pul. Nee, Dat is niet de reden dat de motor vervangen is. Het was een samen hang van een verstopte olie leiding. En water in de olie. Hij kreeg dus op gegeven moment geen smering meer op de nokkenas. En dus was er van alles flink beschadigd. De motor had al behoorlijk wat kilometers er op zitten. Dus is er maar een vervangende motor in gekomen, met 75.000 Km op de klok
:thumbup: ps; Mijn vader mengt geen Ethanol er in maar Aceton. verkeerd begrepen dus :rolleyes: |
vind ik nog geen goed idee.. :(
|
Het kan wel, zolang je maar niet teveel gaat mengen.
Wij zijn er met brommers mee bezig geweest Het lost olie op, dus je kan niet op mengsmering draaien. Maar een injectie kan het wel, aangezien de benzine amper in aanraking komt met de olie |
even een update van het betere soort.
@de pul; het probleem met rauw lopen is vanzelf opgelost. gewoon rijden en spoelen heeft geholpen. nu iets anders, (kan aan de afstelling liggen van de carb) verlichting uit loopt de motor 1000 toeren stationair. (zo loopt ie het lekkerst) verlichting aan loopt ie 900 toeren en heeft ie het moeilijk (trillen in de carrossie enzo) is dit te danken aan de carb, of dynamo? ik zie het niet zitten om de stationair hoger op te schroeven. |
Dat probleem heb ik ook. Zonder licht loopt die rustiger. Dan met licht aan. Terwijl ik niks kan stellen met het toerental. Dus ik denk dat je dit toch zult blijven houden. Of je moet hem al afstellen zonder licht op 1100 toeren. Maar dit is ook een beetje overdreven.
|
Volgens mij is dit onvermijdelijk bij motoren met een kleinere cilinderinhoud. Deze leveren namelijk weinig koppel bij lage toeren waardoor deze bij belasting van o.a. de dynamo de neiging hebben om te schokken. Normaliter wordt dit gecompenseerd door het regelapparaat/computer van de injectie, maar als je met carbs werkt zul je hier zelf een oplossing voor moeten bedenken.
|
m'n daily heeft het ook en het komt inderdaad door wat bollejan;) hierboven zegt,weinig kracht stationair waardoor ie flink moet werken om alles brandend te houden.....
|
All times are GMT +1. The time now is 14:41. |