Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuw leven voor Frank's tdi. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58717)

Ron mk1 25-08-2009 20:27

Eventueel heb ik op het werk nog een golf 3 rollende carresorie staan.
Het is wel een benzine , maar 100% roest vrij, 70.000 km op de teller. bouwjaar 1997.

Misschien kan je alles ombouwen?

Is denk ik minder werk dan wat je nu gaat doen.

Franky B 26-08-2009 09:51

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Eventueel heb ik op het werk nog een golf 3 rollende carresorie staan.
Het is wel een benzine , maar 100% roest vrij, 70.000 km op de teller. bouwjaar 1997.

Misschien kan je alles ombouwen?

Is denk ik minder werk dan wat je nu gaat doen.

Je hebt PM! :thumbup:

De Pul 26-08-2009 18:57

hey frank heb even gekeken voor je het is wel hard maar heeft toch wel beginnende roest bij de rubberstoppen e.d. denk dat ron's voorstel helemaal zo gek nog niet is......
700 euro is geen geld als je nagaat dat je niet hoeft te klooien met roest,onderdelen zoeken,ga zo maar door........in principe zou je dan gelijk kunnen gaan spuiten en weer opbouwen.

Franky B 27-08-2009 10:39

Quote:
Originally Posted by De Pul
hey frank heb even gekeken voor je het is wel hard maar heeft toch wel beginnende roest bij de rubberstoppen e.d. denk dat ron's voorstel helemaal zo gek nog niet is......
700 euro is geen geld als je nagaat dat je niet hoeft te klooien met roest,onderdelen zoeken,ga zo maar door........in principe zou je dan gelijk kunnen gaan spuiten en weer opbouwen.

Denk ook dat dat de beste optie is. Ga er nog even over nadenken... maar denk wel dat ik dat maar ga doen. Ombouwen en omkeuren moet niet een heel groot probleem zijn denk ik. Er is immers een type goedkeuring voor.

Heb Ronald al even gebeld en het was een 1.8... dus met een beetje mazzel blijf ik ook binnen de 40% vermogens toename. Of is dat hier niet van toepassing omdat er al een type goedkeuring voor is? Weet iemand misschien ook of ik mijn tdi blok er zo in kan lepelen of zal er nog wat aan de steunen aangepast moeten worden?

Wil je nog wel even bedanken voor de moeite!

martiepartie 27-08-2009 11:28

omkeuren is een piece op cake, er is al een typegoedkeuring voor, de beide auto's zijn practisch gelijke oud.

Enige dat je hoeft te doen is alles over te bouwen, naar de RDW voor omkeur (van benzine naar diesel) aanmelden, papieren in orde maken en je bent klaar.

Ideale optie lijkt mij!

Pedaalemmer 27-08-2009 12:22

Of je zet de parafaan over van de ene carroserie naar de ander :D

martiepartie 27-08-2009 12:36

shhhttttt!! Niet zo hard, anders komt de AIV(riendelijke)D er achter :D

Franky B 27-08-2009 13:40

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Of je zet de parafaan over van de ene carroserie naar de ander :D

Ben eigenlijk niet zo van het omkatten... Dus denk dat ik hem gewoon om laat keuren. Is een kleine moeite als ik dat zo lees.

En dan heb ik iig geen last van die AIV(riendelijke)D :D

Maar het blok is wel zo over te zetten? Neem aan de de motorsteunen enz wel gewoon hetzelfde zijn?

Franky B 27-08-2009 13:44

Trouwens nog een vraagje... als ik hem om laat keuren krijg ik zeker geen um zeker niet meer als gt op kenteken of wel?

Ron mk1 27-08-2009 21:46

Motorsteunen, onderstel alles past 1 op1 .

Geloof mij maar, heb al genoeg van dit soort dingen gedaan.

De basis auto`s zijn 100% hetzelfde, gt op kenteken is ook geen probleem.
Rdw keuren , foto`s en kenteken meenemen van je oude auto. En de ombouw foto`s .

Had vandaag een steekproef van het rdw , dus even gevraagd voor je. Hun doen dit wel vaker en voorzien geen problemen met jou plannen.

Je kan dan meteen de auto netjes laten spuiten van binnen en buiten.
Ik zou ook gewoon de deuren en achterklep van mijn auto gebruiken.
Is 100% roest vrij en geen verborgen gebreken onder de lak.
Jou auto is al een keer gespoten en je weet dus niet over er roest op je deuren of achterklep heeft gezeten.
Deze auto is gewoon netjes en strak, dus het is gewoon een kwestie van schuren en laten spuiten.

Je moet natuurlijk zelf weten wat jij doet, maar het is de makkelijkste , snelste en goedkoopste oplossing.
En je hebt er meteen weer jaren plezier van.

De Pul 27-08-2009 21:47

Quote:
Originally Posted by Franky B
Trouwens nog een vraagje... als ik hem om laat keuren krijg ik zeker geen um zeker niet meer als gt op kenteken of wel?

nee,dat vervalt allemaal er komt dan alleen 4cil. diesel op te staan,zou wel gewoon de parafaan omlassen.is in jouw geval niet strafbaar omdat beide auto's eerlijk zijn....

Ron mk1 28-08-2009 07:06

Het kan dus wel hoor, gewoon gt op kenteken.

De Pul 28-08-2009 20:03

Quote:
Het kan dus wel hoor, gewoon gt op kenteken.

hoe dan??nooit meegemaakt en al verschillende auto's ingevoerd :confused:

Ron mk1 29-08-2009 05:46

Gewoon zoals ik het zeg, en dat zijn de woorden van de rdw zelf

De Pul 29-08-2009 08:18

Quote:
Gewoon zoals ik het zeg, en dat zijn de woorden van de rdw zelf

dan zal ik er wel helemaal naast zitten....

Franky B 29-08-2009 15:44

Quote:
dan zal ik er wel helemaal naast zitten....

We zullen het snel genoeg zien dan :rolleyes: Ik dacht ook altijd dat het niet mogelijk was. Maar als het RDW het zegt? Neem aan dat ze weten waar ze het over hebben.

heb vandaag Ronald eens opgezocht in Heerhugowaard. Pff wat een eind rijden... Maar het is voor een goed doel. Het red mijn golf doel! dus als er nog mensen zijn die willen doneren? ;)

Ronald heeft iig niet overdreven. Golfje zag er erg netjes uit. Voor zover dat ik het heb gezien, alleen een plekje op het linker voorscherm. Maar deze moet ik toch vervangen want wil het antenne gat eruit hebben.

Auto stond al bovenop een container op me te wachten :D

Nou Ronald heb je gelijk wat gratis reclame :rolleyes:

Ron mk1 29-08-2009 16:44

Thanks, ziet er op foto toch minder goed uit moet ik zeggen.

Maar goed, jij hebt een mooie basis .

Succes ermee.

De Pul 29-08-2009 18:16

idd,goede oplossing zo:thumbup:
mocht je nog wat klein grut nodig hebben met de ombouw hou ik me aanbevolen;):D

Franky B 31-08-2009 10:06

Quote:
idd,goede oplossing zo:thumbup:
mocht je nog wat klein grut nodig hebben met de ombouw hou ik me aanbevolen;):D

Bedankt :thumbup: zal aan je denken als ik wat nodig ben!

Moet vandaag alleen nog transport regelen... dan kan ik aanstaande zaterdag de auto ophalen.

houd jullie op de hoogte!

Franky B 06-09-2009 19:51

Nou, gister de auto gehaald! Een hele trip maar heb het weer gehad. in totaal 6 uur in de auto gezeten maar heb de golf nou thuis staan.

Bij deze even een foto. had jammer genoeg alleen mn telefoon bij me...

Dus nu van de week weer verder :D Ga denk ik al het tektiel afsteken en de bodem weer opnieuw beschermen. Wil niet dat de boel weer verroest :rolleyes:

Waar kan ik straks de bodem het beste mee gaan beschermen? Heb het een en ander over de RX serie gelezen? RX5 en RX7? heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand anders nog een goed middel om de bodem wielkasten enz te beschermen?

Alvast bedankt!

All times are GMT +1. The time now is 22:51.