Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wielophanging en onderstel 3B(g) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56406)

RubenD 07-07-2009 16:53

Kwam er vandaag, onder werktijd, was met een speciale opdracht bezig, achter dat Meyle een gemodificeerde draagarmenset ontwikkeld heeft onder de naam: Meyle HD.

Kost op Ebay.de 325 euro, mocht iemand dus nog een set gaan bestellen voor z'n Passat, A4/A6/A8 of verwante auto, dan is dat wel een interessante kit.

Weitec is wel goed.

En bij ATP bestel ik ook veel via Ebay.de

Gijs 07-07-2009 17:00

Ah, nice! Voor mij "te laat" maar voor andere wellicht niet! :hug:

Maar Weitec is op zich prima kwaliteit, beetje vergelijkbaar met Koni ofzo? Grote kans dat het dus zo'n setje gaat worden aangezien fatsoenlijke vaste verlaging bijna net zo duur is.. :)

Marcski 07-07-2009 18:04

Weitec is zeker aan te raden, is van KW

Turbo-Variant 07-07-2009 18:15

Mee eens, Weitec is goed spul.

Krijg je voor die prijs nog geen KW V1 Inox op Ebay? Die hebben wij onder de Passat, en die set is ook echt onderhoudsvrij naar mijn mening.

Draagarmen van de A4 zijn niet de moeite waard, want hetzelfde. Evenals die van A6 en A8.

RubenD 07-07-2009 19:45

@ Turbo-Variant, had je misschien de tweede pagina nog niet ontdekt? ;)

Ik denk dat de Meyle HD set wel een interessante oplossing zou kunnen zijn.

Gijs 09-07-2009 16:46

Vandaag vertelde een collega dat V-Maxx schroefset voor een Passat ook erg goed rijden (vriend van 'm heeft dat onder z'n 3b sedan)...
Kosten rond de 350 euro, en nou vind ik het er op foto's niet slecht uitzien, maar wat zijn hier de ervaringen? ;)

Op de website van Stroeve schrijven ze "Vrij stug afgeveerd"... :rolleyes:

Rob g60 13-07-2009 09:34

ik heb met een v-maxx set gereden onder mijn passat en hij lag er binnen een week onderuit.
Ik kan wel iets leveren wat ook niet duur is en meer comfort geeft als v-maxx.
schroefset kost € 275,- nieuw is tuv gekeurd en rijdt lekker vindt het vergelijkbaar met een FK set.

Gijs 13-07-2009 17:56

Morgen heb ik de mogelijkheid om met iemand z'n 3b te rijden icm een v-maxx set. Als me dat bevalt komt die eronder, ik moet onderhand eens knopen doorhakken ;)

Jurgen Santana 13-07-2009 18:59

Quote:
Originally Posted by Gijs
Bedankt Ruben! Maar WTF, is dat een compleet set draagarmen met montage zut voor 118 euro? Hier kost één draagarm al 85 euro!? :eek:

De kwaliteit is niet te vergelijken hoor. Ze gaan wel wat minder lang mee, maar dat mag ook wel voor dat geld.

Gijs 13-07-2009 22:15

Al gaan ze de helft langer mee dan ben ik nog goedkoper uit :tongue: Ze zijn iig beter dan wat er nu onder bungelt ;)

Gijs 17-10-2009 22:27

Even dit topic uit de sloot sleuren...

Ik heb dus sinds 3 maanden een V-Maxx schroefset eronder zitten. Echt super ben ik er niet over te spreken... Naar mijn mening is het achter te stug en voor te slap..

Het stugge achter vind ik nog niet zo'n ramp, maar dat slappe gedoe aan de voorkant wel (aangezien je stuurt en inveerd). Als je bijvoorbeeld een drempel af rijdt zoals je met je rijles moest doen is er niks aan de hand. Ga je er iets "sportiever" overheen (en dan niet als een of andere malloot met 40/50km/h) dan veert ie te ver in zodat je die wielen in de kuip aan hoort lopen (en dan stuur ik nog niet eens..).
Aan de voorkant zitten de bumperstops er nog op, achter niet meer.

Extreem laag rij ik niet, maar ik ga wel rondkijken naar iets anders wat in hardheid verstelbaar is.. of misschien wel gewoon goede vaste dempers met -40 veren erop..

Tips zijn uiteraard welkom ;)

-spyrock- 03-01-2010 18:23

Ik heb persoonlijk geen ervaring met v-maxx, supersport en andere redelijk goedkope schroefsets. Geen haar op mijn hoofd die zoiets ooit zou kopen. Je moet er geen ervaring mee hebben om te weten dat die dingen zowel je wegligging als je comfort sterk benadelen.

Ik heb mijn 16v lichtjes verlaagd meteen Weitec schroefset (650€ als ik me goed herinner). Ik ben er echt niet tevreden over, stuitert teveel naar mijn zin waardoor je een hoop grip verliest. Veel mensen denken dat hun wegligging beter word door te verlagen en zo'n stugge schroefset te plaatsen. Op een circuit met perfect wegdek misschien wel....maar op publieke wegen no way.
Je neemt een bocht met een onnefenheid in het wegdek..je wiel komt lichtjes van de grond door de stugge vering..grip weg!
Een en al marketing die goedkope schroefsets, is helemaal niks goed aan.

Ik ben mij ook aan het informeren naar een vaste verlaging van bilstein/koni/H&R (kwaliteit dus).
Liefst vergelijkbaar met originele vering , alleen lichtjes stugger en lager.

Met originele vering is je auto misschien hoog en lelijk, maar de wegligging is echt top hoor.

Gijs 04-01-2010 00:01

Daar ben ik het volledig mee eens! Ik moest toen der tijd ook eigenlijk andere dempers, dus was een beetje spoedje. Vandaag de keuze V-maxx. Sinds ik het v-maxx setje gemonteerd heb, ben ik ook nog steeds aan het zoeken geweest naar een betere set.

Waarschijnlijk ga ik dan ook voor een vaste set, 40/40. Laag genoeg en ik schroef toch niet om de 2wkn m'n auto omlaag of omhoog. Wil vooral een betere wegligging en wat meer comfort op het moment.

SHReK 04-01-2010 00:27

Hey

Mijn ervaring met TA-TECHNIX schroefset's is zeer goed
heb dit onder zowel de 3B 3BG als de Golf1

en wat verstellen betreft das beetje onderhouden
in verleden duure KW set's gehad en deze moet je net zo onderhouden!

Grtz SHReK..

-spyrock- 04-01-2010 02:01

Ik heb een beetje zitten rondneuzen op internet. Bilstein sprak mij het beste aan daar ik daar ik op hun site duidelijke en volledige uitleg van hun gamma heb gevonden, en natuurlijk is het topkwaliteit.

Ze leveren 2 vaste verlaging kits die bestaan uit "dempers+veren" :
(de rest zijn zonder veren of zijn schroefkits)

- B10 Powerkit (60/40)
- B12 BTK (30/30)

Koni heeft o.a. de "sport kit" maar heb niet echt duidelijke info over de verschillen in hun gamma gevonden..

Roy 1.6 04-01-2010 10:30

Quote:
Originally Posted by RubenD

En bij ATP bestel ik ook veel via Ebay.de

Wow, dat is echt goedkoop, ik zie net een voetpakking €8,50 hier is die bijna 10X zo duur

loco-vr6 03-08-2010 10:59

Quote:
Originally Posted by Gijs
Zojuist een set draagarmen op Ebay.de besteld, nu even afwachten wanneer het spul binnen komt.

ff uit het stof: Gijs, bevalt deze set draagarmen die je hebt besteld? zitten ze er nog onder of is het echt prutzooi?

Cheers :D

Johan1982MK1 03-08-2010 12:43

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
ff uit het stof: Gijs, bevalt deze set draagarmen die je hebt besteld? zitten ze er nog onder of is het echt prutzooi?

Cheers :D

Wat die draagarmen betreft, onze passat heeft meer als 3ton gelopen, en originele is nu pas ruim.. bj 2000 overigens..
Ik heb een set van Quinten & Hazel eronder gezet, geen goedkope troep onder zo'n auto zetten.. opzich valt het werk erg mee maar je wilt niet na een half jaar weer alle draagarmpjes vernieuwen..

RubenD 03-08-2010 18:16

Ik zou voor de Meyle HD set gaan, beter als OEM. Deze zijn na uitgebreide onderzoeken en testen namelijk te zwak gebleken. Meyle heeft er een oplossing voor ontwikkeld en die word onder de noemer HD verkocht.

Deze is op ebay te koop voor een scherpe prijs.

Alberto 03-08-2010 19:11

Wij toeren op Weitec rond vind het prima rijden .

All times are GMT +1. The time now is 16:10.