![]() |
Denk niet dat die witte als gti op kenteken staat, misschien wel als 2 liter...
Jetta gti bestaat niet. |
Staat wel als GTI op kenteken. Dat kan ik me nog wel herinneren. Ik weet alleen het NL kenteken niet meer.
;) http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=jetta+coupe ![]() |
Maar er zijn gewoon 16v Jetta's in Nederland geleverd...of ie dan als GTI op kenteken staat of niet maakt niet zoveel uit toch :P
|
inderdaad, uitvoering maakt geen ruk uit, het gaat om de motorcode
|
Quote:
Hoe kom ik erachter met welke motorcode deze geleverd zijn? |
|
|
Heb net met de RDW gebeld.
Moet een rij en rem test gedaan worden omdat het van 40kw naar 95kw gaat. Dus een toenamen van meer als 100% Kosten hiervan zullen ronde de €400,- zijn... Een geluidstest hoeft niet, dit scheelt weer €300,- |
Iemand tips wat er eventueel nog meer vervangen moet worden voor zo'n keuring?
En is het financieel wel slim? Want de auto kost een aantal euro's. Dan nog eens de keuring van €400,- Dus totaal plaatje van om en nabij de €2500,- Echter heb ik dan wel een Jetta gti16V op kenteken. Wat denk ik ook wel wat waard is.. |
financieel gezien is de hele ombouw niet slim.
maar je bent wel verstandig om het op kenteken te zetten. voor de keuring zorgen dat de remmen/banden ophanging tip top in orde is. en alles moet er keurig uitzien, het oog wil ook wat. |
Ik weet het effe niet meer :redface:
De bedoeling is/was of weer Golf2 gti te gaan rijden. Wil het liefst een bekende auto van het forum, dan weet je tenminste "iets" van het verleden. Toen zag ik die Jetta en was "verkocht" auto ziet er goed uit en de ombouw lijkt me netjes gedaan. Pas een beurtje gehad, remmen aangepast enz. Toen de zoekactie naar het op kenteken laten zetten. Echter kost dit dus €400,- en dan maar hopen dat ze het goedkeuren... Anders weg geld. En dat risico wil ik dus niet lopen. Dus weet nu zelf niet wat ik wil. Optie's zijn; De Jetta laten keuren en de auto rijden die ik het nu liefst zou willen, Jetta Gti16v op Kenteken. Verder blijven kijken naar een nette goed onderhouden Golf2 Gti 8v of 16v En dan is er nog een optie, het Jetta gevoel is gaan kriebelen en dus verder kijken voor eventueel een andere Jetta, 3 of 5 deurs maar dan liefst een 1.6 Met andere woorden----> DILEMMA :screwy: :tongue: :redface: :shake: :eek: :wow: |
Quote:
Weet je zeker dat de medewerker van de RDW dat goed heeft? Want volgens mij moet het nog steeds gewoon kunnen met de typegoedkeuring die er is voor een Jetta met een KR of PL motor. |
dat denk ik ook ja.
als er een type goedkeuring is moet ie ut met een "apktje" er vanaf komen. even tjekken of alles voldoet aan dat originele type 16v en rollen maar! |
zorg dat alles netjes ingebouwd zit, als je er totaal niet zeker van bent kun je mischien iemand benaderen die ervaring heeft met het RDW.
die kan je dan haarfijn vertellen waar er vooral op gelet word. iets wat mij wel direct opviel (uit andere ombouwen) dat er veel op de motorsteunen en remmen word gelet. het rijgedrag moet gewoon goed zijn, desnoods knijp je het vermogen iets om em tammer te maken. auto moet goed remmen, goed rijden, het moet betrouwbaar voelen. |
Ik denk dat RDW in dit geval je niet correct voorgelicht heeft. Jouw auto + die motor zijn een bestaande combinatie, daar moet je met een kleine keuring mee weg komen.
Mocht het een niet bestaande combi zijn (zoals mijn Transporter + een KR motor bijvoorbeeld), dan ga je, alleen indien er meer dan 40% (?) vermogenstoename is, het 'testcircuit' verhaal in. |
ik zou het er niet op gokken. volgens mij was de eigenaar van de jetta. ook op de hoogte van het probleem/kosten om de jetta op kenteken te krijgen. als ik dat goed gelezen heb hier ergens. ?
|
Ik ga straks eens bij een RDW keuringsstation langs hier in de buurt..
Kijken wat ze daar zeggen. |
Ach anders veroorzaak je gewoon even een ongeluk en kijk je of je wel verzekerd bent met de huidige papieren :rolleyes: Bureaucratie is irritant en ja, ontzettend duur, maar toch uiteindelijk meestal niet voor niets...
|
Quote:
Denk je zelf wat je verzekerd bent als er een 1.816v in ligt en een 1.3 op kenteken staat... Zolang niemand het weet wel anders hang je... Waar het zich nu om gaat is dat men zegt dat het rond de €400,- gaat kosten op het op kenteken te krijgen, terwijl er wel een typegoedkeurig van is. Dus normaal gezien zou je er met een normale kleine keuring vanaf zijn. Ga zo eens richting de RDW. Eerst me pizza naar binnen duwen :D |
Ben bij ons bij de RDW geweest. Een iemand daar zei dat een typegoedkeuring genoeg is, een ander zei weer van niet. Toen de technische helpdesk van de RDW gebeld.
Deze zeggen dus dat ik VW moet bellen en aan hun vragen of er een typegoedkeuring voor is. Is deze er dan hoef ik geen rij en rem test te doen maar MOET alles netjes omgebouwd zijn :thumbup: Dus nu naar de VW bellen en dan proberen om een uitdraai te krijgen van de typegoedkeuring zodat ik wat op papier heb staan :thumbup: Ben alleen vergeten te vragen of deze regel ook per 1 mei veranderd :confused: |
All times are GMT +1. The time now is 19:22. |