Quote:
dat blok had standaard(!) al 150pk en hij had er ook wilde plannen mee. je hebt een pm! |
Quote:
Inderdaad de 2.0 16V TDI heb je ook, maar die ga ik echt niet in mijn 16V leggen. Heb al genoeg gedonder gehad met mijn "nieuwe" KR motor dus het eerst wel even goed zo! |
@Sander: Bedankt voor de gegevens van die jongen, kan ik hem even bellen en informatie inwinnen.
@Ruben: Tsja, tegenslagen hebben we allemaal wel eens bij projecten. Maar jouw naam hier op het forum staat voor Ruben D (van Diesel) ! ;) |
Bert; kun jij mij meer vertellen over je inlaat temperatuur meter,Ik weet niet hoe koud/warm mijn inlaat temperatuur is,meten is weten.
Jan |
Ik heb nu nog een 0-375 Ohm sensor. Met M6 aansluiting.
Morgen ga ik een duurdere sensor ophalen (2 stuks) en een voor op het inlaat spruitstuk en een die voor de intercooler moet komen. Ik lees hem uit met mijn digitale meter: (Je kan dit type meters en alle sensoren via mij kopen) |
stoer dieseltje!
|
wil het wat vorderen met dit project?
heb je die jongen btw al gebeld? Ben wel nieuwsgierig of je daar nog wat mee bent opgeschoten |
Heb je vandaag nog gespot op de a28 tussen de licht mis en de wijk richting hoogeveen ;)
|
Vet, je doet je plaatsnaam iig eer aan! :thumbup:
Keep up the good work! |
Quote:
:lmao: |
:giggle: das der een voor t quote´s topic :D
|
@Zweiter: Na een aantal pogingen om hem aan de telefoon te krijgen ben ik hier mee gestopt. Het meeste is uitgedacht hoe en wat.
Inmiddels ook een goed adres waar de aandrijfassen aangepast kunnen worden gevonden. @Der Ghopmeister: Rode Steilheck... Ik had je ook gezien, maar moest even aan mijn vriendinnetje denken. ;) Zal de volgende keer zwaaien... |
Goed bezig weer Bert.
Zal je projectjes volgen... |
Quote:
Jammer dat je er niks mee ben opgeschoten. Misschien dat hij een ander nummer heeft genomen, ik heb het ook nog een paar x voor je geprobeerd maar krijg ook niks te pakken. goed, gelukkig staat het je niet in de weg en ga je volgas (voldiesel :D ) door met je project! |
Kleine update dan ook maar even:
Ik heb de Digitale meters aangepast: De boost meter werkt nu ook als boost controller. Op het moment dat de laaddruk boven de vooraf ingestelde waarde komt schakelt een relais een klep om waardoor de wastegate open gaat. Tot nu werkt het met een kleine vertraging goed. Als ik 1.1bar instel is de piek nu 1.17bar. Wel iets hoger, maar een stuk goedkoper dan een andere digitale boostcontroller. De EGT meter is nu ook mijn Turbo timer. Als de uitlaat gas temperatuur boven de 160 graden is blijft de motor lopen tot hij onder de 160 graden komt. Dan schakelt hij de motor uit en wordt het alarm volledig geactiveerd. Ik heb het volledige remmensetje van een Corrado G60 aangepast voor de 6N: Voor heb ik de fusees van de corrado aan laten passen zodat de stuur armen weer de goede stuurhoeken hebben. Nu kan ik ook zonder problemen de 100mm aandrijfassen gebruiken in de naaf. Voor de volgende setup: Schijven: Brembo HP versies met gaatjes. Blokken: Ferodo Racing DS2500. Achter de volgende setup: Standaard schijven met Ferodo Racing DS2500 blokken. Ik heb RVS ommantelde leidingen laten maken voor voor en achter. De hoofdremcilinder komt van een Audi 200TQ af en is 25.4mm De achteras van de Polo moet ik nog verstevigen, maar inmiddels heb ik adapters gemaakt waarmee ik de asstompen van een golf 4 kan monteren. Waarbij de klauw voor de achteras gemonteerd wordt. Tevens zijn de adapters mijn spoor verbreders (20mm per kant) In de hoop de wiellagers iets minder te belasten. Zodra de rem en ophangings componenten terug zijn van de poedercoater kan ik het op gaan bouwen. Dan is het wachten nog op de 02S 6-bak en het ombouwen hiervan. Ik moet de bakhelft (koppelingszijde) nog uitwisselen voor die van een 02A in verband met de aansluiting van de km-teller sensor. Ik geloof dat Frank Goudsblom dit klusje voor mij gaat doen als ik de bak binnen heb. Koppeling set: Afgedraaid G60 vliegwiel met een sport koppelings set met organische plaat die van Johan van Vught af gaat komen. De aandrijfassen worden op maat gemaakt bij Technotrans. Alle steunen en dergelijke ga ik zelf maken. Het blok moet bij de bak ombouw 55 graden achterover kantelen. Alle onderdelen voor de Downpipe liggen er al. Tot aan de handrem wordt het systeem 3" en daarna ga ik over naar 2.5" Geheel RVS met Simons dempers. Zodra de fatsoenlijke bak eronder ligt kan ik eindelijk de grote variabele turbo monteren en de race verstuivers plaatsen. Dan een nieuwe chip schrijven en weer op de vermogens bank... Ow nee.. dat hoeft niet bij een M-TDI :D Schatting van het vermogen +200pk / +400Nm koppel. Dit is reëel gezien de internals van de motor, turbo, injectoren en brandstofpomp. Oh ja, ik heb ook de intercooler netjes achter het bumpertje gefrommeld... ;) |
Dat doe jij Goed Bert,voor je bak kun je alle bakhelften nemen van 02A.
Van je vliegwiel zou ik alleen de schuine kant af laten draaien. Zo iets Jan |
@Jan: Het vliegwiel is al klaar. Er is ongeveer net zoveel af gehaald als op die van jouw. Letters en dergelijke zijn eruit gedraaid.
Ik heb Al een nette bakhelft liggen. Ben nu aan het kijken naar een LSD, maar of daar op het moment het budget voor is weet ik niet. |
LSD? ga je trippen?
Ik heb zelf een GQN,bevalt goed. |
Quote:
:thumbup: haha is goed ;) had al wel door dat je net als ik van doorrijden houd :D |
Haha.. Doorrijden. Net weer een bekeuring binnen dus ja... ;)
Het wordt tijd voor geavanceerd aparatuur in de auto. |
All times are GMT +1. The time now is 18:01. |