Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf GTI 1982 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49564)

Jurgen Santana 21-12-2008 17:00

Quote:
Originally Posted by Tjaap
om de een of andere reden vind ik deze niet storend... (misschien omdat de letters laag in het alfabet zitten en vaak op ori kentekens te vinden waren)

Kenteken met een H zou inderdaad 1982 zijn.

Sjoes 85 23-12-2008 20:22

Prachtige GTI! 5-deurs is zeldzamer en ik vind het net zo mooi om te zien.
Wat taxatiewaarde betreft moet je rekenen op 10-11.000 euro. Als hij helemaal, maar dan ook echt helemaal nieuw is (incl de techniek) is ie theoretisch 16.000 waard. Das n bedrag dat in één van de laatste Duitse oldtimerbladen stond een maand terug.

Maarre...je gaat er in dit weer toch niet mee rijden he?;)

Hight 23-12-2008 20:57

mooie gti!

veel plezier ermee.

mvg Mike

Golf1976driver 25-12-2008 13:16

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Prachtige GTI! 5-deurs is zeldzamer en ik vind het net zo mooi om te zien.
Wat taxatiewaarde betreft moet je rekenen op 10-11.000 euro. Als hij helemaal, maar dan ook echt helemaal nieuw is (incl de techniek) is ie theoretisch 16.000 waard. Das n bedrag dat in één van de laatste Duitse oldtimerbladen stond een maand terug.

Maarre...je gaat er in dit weer toch niet mee rijden he?;)

De auto komt minimaal naar buiten. Technisch is hij 100%. Nieuwe tank, pomp, schijven, blokken, remschoenen, dempers, injectoren, distributie riem, accu, filters etc etc. Ook nieuwe hemel gemonteerd en interieur schoongemaakt en profesioneel gemonteerd.

Golf1976driver 25-12-2008 13:20

Quote:
Originally Posted by vedett
ziet er een propere uit.

komt die niet toevallig uit belgie met duitse papieren?

grtz

Deze komt indd uit belgie met duitse papieren! Heb er nog heel veel werk aan gehad om hem zo te krijgen! Remmen volledig vast gerot. Motor liep beroerd injectoren lekte aan alle kanten. Benzine leiding lek. Schokdemper kapot etc etc. Heb de auto weer leeg gehaald en opnieuw begonnen!

peter88 25-12-2008 15:26

als ik het zo lees is dit wel een hele strakke geworden , heb je ook fotos van het interieur en onder de kap ??

pj

6n2boy 25-12-2008 16:19

Mooie wagen, maar theoretisch 16 is nogal veel, een golf GTI uit 1976 in perfecte staat doet dit met geluk. Ook is het geen pirelli of zeldzame oettinger, wat verder niets aan de wagen afdoet.

Golf1976driver 25-12-2008 21:29

Quote:
Originally Posted by peter88
als ik het zo lees is dit wel een hele strakke geworden , heb je ook fotos van het interieur en onder de kap ??

pj

Hier een indruk van de achterbank.

En hier het schuifdak en hemel. De plaat van het schuifdak is mij niet naar het zin dus die moet ik nog opnieuw doen.

Zal morgen een foto onder de kap maken en van de voor stoelen.

Sjoes 85 26-12-2008 00:45

Moooi!
is die zonnenband in de voorruit origineel? heb ik ook in mijn gti maar daar zit een nieuwe voorruit in.
mbt die theoretische waarde: een GTI uit '76 doet meer als 16k. die gaat naar 20k. Belachelijk veel natuurlijk en in de praktijk niet haalbaar, net zoals 16k voor deze.
Maar 10-12k moet toch lukken!

Golf1976driver 26-12-2008 21:37

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Moooi!
is die zonnenband in de voorruit origineel? heb ik ook in mijn gti maar daar zit een nieuwe voorruit in.
mbt die theoretische waarde: een GTI uit '76 doet meer als 16k. die gaat naar 20k. Belachelijk veel natuurlijk en in de praktijk niet haalbaar, net zoals 16k voor deze.
Maar 10-12k moet toch lukken!

Ik verwacht ook indd een taxatie tussen de 10-12k. Zonneband is niet orgineel, andere voorruit. Orginele is kapot gegaan tijdens demontage.
Heb je jou GTI al laten taxeren?

Golf1976driver 26-12-2008 21:49

Nog even wat extra foto´s van vanmiddag.
Lekker even wezen toeren in het zonnetje!

Klein kiekje onder de kap!

En even van de voorstoelen een indruk!

maniacmark 26-12-2008 22:05

das een hele mooie auto
Ben er heeeel erg zuinig op!!!

Golf1976driver 26-12-2008 22:15

Quote:
Originally Posted by maniacmark
das een hele mooie auto
Ben er heeeel erg zuinig op!!!

Zeker weten. Is geen daily auto maar alleen als het mooi weer is komt hij buiten!

dakeraf 03-01-2009 17:17

hele mooie wagen

PimVW 03-01-2009 17:42

Hoi,

leuk ding zeg! Ziet er netjes uit op de foto's. Mooi origineel is niet lelyk. Verwacht niet teveel van het taxeren hoor, dan kan t alleen maar tegen vallen. Tussen de 10 en 12 zou erg mooi zyn maar ik durf je niet te zeggen of dit haalbaar is.

Suc6 ermee

Pim

Golf1976driver 04-01-2009 13:14

Quote:
Originally Posted by PimVW
Hoi,

leuk ding zeg! Ziet er netjes uit op de foto's. Mooi origineel is niet lelyk. Verwacht niet teveel van het taxeren hoor, dan kan t alleen maar tegen vallen. Tussen de 10 en 12 zou erg mooi zyn maar ik durf je niet te zeggen of dit haalbaar is.

Suc6 ermee

Pim

Ik zie wel wat eruit komt, Is alleen voor de verzekering. Als iemand me aanrijd dat ik wel me geld krijg en niet wordt afgepoeierd met 500 euri. Auto gaat niet weg un de verkoop. Laat deze mooi staan.

PimVW 04-01-2009 14:01

Ik snap m. Heb myn 1 ook laten taxeren voor als ik n x wat mocht hebben. Je zal echt niet de eerste zyn die met een pracht Golf 1 betrokken raakt by n aanryding en je krygt de dagwaarde ervan... Ben wel benieuwd wat de taxatie-waarde er van wordt.

Gr

richard frankes 07-01-2009 01:37

mooie nette gti succes met de auto

golf16v 13-01-2009 13:33

Quote:
Originally Posted by vedett
ziet er een propere uit.

komt die niet toevallig uit belgie met duitse papieren?

grtz

is inderdaad mijne golf nog geweest

heb hem uit Duitsland geïmporteerd toen

ziet der serieus goed uit nu hij volledig afgewerkt is!

feit dat mechanisch nog veel vernieuwd is geweest, heeft uiteraard ook te maken met het feit dat hij sinds 1996 stilstond (in een verwarmde garage)

kan wel zeggen dat het één uit de duizend is, want een golf 1 gti waar nog nooit aan gelast is , vind je tegenwoordig nietmeer.

heb al lang spijt dat ik hem weg gedaan heb, maar toen moest hij weg owv plaatsgebrek . ondertussen heb ik plaats bij dus kan ik ook terug op zoek gaan naar een mk1 gti

Golf1976driver 13-01-2009 19:41

Quote:
Originally Posted by golf16v
is inderdaad mijne golf nog geweest

heb hem uit Duitsland geïmporteerd toen

ziet der serieus goed uit nu hij volledig afgewerkt is!

feit dat mechanisch nog veel vernieuwd is geweest, heeft uiteraard ook te maken met het feit dat hij sinds 1996 stilstond (in een verwarmde garage)

kan wel zeggen dat het één uit de duizend is, want een golf 1 gti waar nog nooit aan gelast is , vind je tegenwoordig nietmeer.

heb al lang spijt dat ik hem weg gedaan heb, maar toen moest hij weg owv plaatsgebrek . ondertussen heb ik plaats bij dus kan ik ook terug op zoek gaan naar een mk1 gti

Het is er echt 1 uit duizend! en door de 5 deurs wel 1 uit weet ik veel.
Auto is niet door de 2 vorige duitse eigenaren netjes bereden, dat voel je.
Versnellingsbak heeft geen speling tijdens gas geven en los laten.
Heb er toch nog wel wat aan moeten doen, ook de motor moest op alle punten na gelopen worden. Te lang stil gestaan.

All times are GMT +1. The time now is 14:01.