Kga dit weekend eens terug beginnen met sleutelen....
Wat ik ook al reeds eens geprobeert heb is de slanggen int motorcompartiment losgemaakt en daar de tuinslang op aangesloten en alles mooi open.... Wat ook al eens in men oor gefluisterd is dat t misschien kan zijn dat men lucht gewoon langs mijn kachelradiator stroomt in plaats van erboor heen. Dus dit weekend eens het verwarmblok eruit gooien.... ben benieuwd!!! Hou jullie op de hoogte.... Alvast nogmaals bedankt... |
H%allo hier zijn we weer met bevroren vingers....
Heb men half dashboard afgebroken en men kachel-unit komt er niet uit... ;-( Heb maar twee schroeven gevonden in het motorcompartiment.... sommige spreken ervan dat er drie zijn...? Die twee die ik vond staan midden van de auto boven mekaar en ongeveer 35cm van mekaar af. Dan nog een vraagje: moeten die zwarte klipsen van de kachel eraf zodat deze openkan? Hopelijk kunnen jullie mij helpen met t zoeken naar warmte :-) Bedankt Balckchrome |
Tussen in iets lager moet er ook nog 1 zitten
Aan de bijrijders kant zit ook nog een grote plastic moer[Vooraan] Boven het huis zit nog een uitmonding naar de voorruit die moet ook los[recht achter het vak voor de radio |
Okee zal ik in de week nog eens proberen....
Daar bestaan geen tekeningen van ofzo??? Mvg Blackchrome |
Weet niet of er tekeningen zijn,maar wil eventueel wel helpen
|
Is nog steeds hetzelfde probleem.
Heb de tuinslang al op leidingen gezet en lopen goed door. Termostaat ook nieuw. Water wordt aan ingang en uitgang maar 65 graden! Is dit niet te weinig?? Temperatuurmeter op dash staatwel mooi int midden!? Nog steeds lauwe temperatuur.... Wie weet meer raad? |
Ik kan je misschien helpen, maar niet via internet, dan zou ik het moeten zien en proberen.
|
[QUOTE=bugs]zijn de slangen warm of heet?
optie 1: zit er bij jou zo'n modificatie tussen? dat is zo'n aluminiumkleurig potje. met een dun slangetje naar de retourleiding. als het goed is zijn de slangen voor en na dat potje even heet, voordat het de kachelradiator ingaat. Zo niet, haal de modificatie er maar tussenuit of druk het klepje binnenin met een dikke schroevendraaier open.quote;;; je kan beter met een hele dunne schroevendraaier door dat dunne buisje duwen en dan goed douwe een paar keer om hem weer gangbaar te maken :thumbup: |
De klep voor warm en koud
Daar zit een soort vilt op dat gaat eraf na verloop van jaren Dat is een ijzere klep met ronde gaten [in het kachelhuis |
Ik weet niet of je al eens getest hebt of er soms een koelvloeistofkanaal in je motorblok zelf dicht zit.
Dan warmt je koelwater niet meer volledig op denk ik. (verbeter me indien ik fout zit he :thumbup: ) Grtz Jel :thumbup: |
sorry dat ik er weeer tussen door kom ,maar 65 graden is niet echt warm hoor.
die slangen horen loei heet te worden. thermostaat??? |
All times are GMT +1. The time now is 08:00. |