Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   De Kever van mijn vriendin.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47171)

sdi-tje 21-10-2008 19:32

mooie bug super :thumbup:

De Limburger 21-10-2008 19:50

Dankje piet.

Neill_s 21-10-2008 19:55

Nette auto! Gewoon dropped spindles er onder, zakt ie mooi 6 cm voor en blijft het comfort gewoon als origineel..;)

Grz Niels

De Limburger 21-10-2008 20:00

Daar zat ik sowieso aan te denken, moet wel gewoon normaal comfort blijven hebben.
En 6 cm is genoeg.
Achter dan misschien ook een paar tandjes en dan is het wel goed, maar eerst haar zo eens laten wennen aan de kever en alles lekker rustig aan doen.
Gr Ronnie en Daisy

Pedaalemmer 24-10-2008 12:12

Die is gaaf, kleur kende ik nog niet blijft altijd leuk een kever.

levis 24-10-2008 14:17

ik zou de achterkant gewoon origineel laten. normaal hangt een kever al iets achterover en met die 6cm verlaging aan de voorkant staat de auto mooi gelijk. ga je de achterkant verlagen staat hij achter weer lager, ziet er ook nog niet eens uit als de voorkant niet goed verlaagd is. 6 cm is best mooi, met een iets lager profiel bandje dan 155/50 of 165/80 (geen 135/70) staat het erg goed!!! velgen doen ook veel en zijn helemaal niet meer zo duur!

velgen

De Limburger 29-10-2008 21:17

dankje voor de info.

FunkyF 31-10-2008 14:20

hey!

top kevertje, dan zal ik hem wel zien rijden binnenkort, (in susterne ofzo)

die van mij ligt nog uit elkaar vanwege de bouw van ons huis (geen tijd)

maar ook ik zal in het voorjaar weer rondrijden....schrapen :)

Heb je nog spulletjes nodig? Misschien kan ik je ergens mee helpen!

groeten

martiepartie 31-10-2008 16:53

Mooi ding. Gaat ze er ook de hele winter in rijden? Of blijft het een zomerwagentje?

Veel plezier er mee iig!

De Limburger 31-10-2008 21:52

nee blijft een dagelijkse wagen en dus de hele winter ook.. wordt nog behandelt en dan kan die er weer goed tegen, gr ronnie

De Limburger 02-11-2008 21:38

Hier twee leuke foto's uit Luxemburg.

Met de golf van Ronnie

Gr Daisy en Ronnie

De Limburger 08-11-2008 14:27

Zo we zijn begonnen aan het aanpakken van de kever, na nadere inspectie kwamen we er achter dat hij achter toch wat slecht was, en dat wordt nu gerepareerd, nieuwe schermen en achterpaneel en natuurlijk wordt dat ook gespoten.
Maar het beste is natuurlijk: Hij krijgt een heel nieuw remsysteem dus schijven met houders en klauwen ook nieuwe trommels en hoofdremcillinder en nieuwe remvoeringen,nieuwe remslangen alles wordt vernieuwd en echt nieuw dus geen tweedehands rommel.
Ook komen er nieuwe iets breedere banden op van continental in de maat 195-65-15 nu zit er 165-50-15.

Als mijn vriendin dan weer wat gespaart heeft krijgt hij ook een nieuwe verlaagde vooras en nieuwe raamrubbers met chroompezen erin.
En dan wordt hij compleet opnieuw gespoten in Bright Orange.

Gr Ronnie en Daisy.
foto's zullen volgen.

jellehier 08-11-2008 20:39

wow jullie laten het er ook niet bij zitten

en hij zag er nog zo hard uit

ik heb vandaag in princiepe ook een kever gekocht.. 70er spaar

ff zorgen dat ik em ergens kwijt kan en dan kan ik em gaan ophalen

De Limburger 08-11-2008 21:40

Jelle veel plezier ermee,

Nee je weet hoe ik met auto`s om ga als er iets niet goed aan is dan wordt er geen euro op bespaart en dan wordt het ook direct goed gemaakt.
Ik wil dat kevertje gewoon echt goed inorde houden.
Het gewoon nodig dat hij goed en veilig is aangezien mijn vriendin er dagelijks in rijdt.
Gr Ronnie

De Limburger 13-11-2008 21:09

De Foto's uit Eelde..

Zo komt de kever in het boekje keverwereld te staan..bedankt Fred

Mooi he?

Terugweg.. Bedankt voor de foto.

Gr Ronnie en Daisy

RubenD 13-11-2008 21:15

De nieuwe bandenmaat klopt niet of wel?

De Limburger 13-11-2008 21:42

Jawel hoezo?

THW-bulli 21-11-2008 13:14

Hey medelimburger!

Ik ken die kever. De jongen waar jullie 'm van hebben, heeft 'm dacht ik van zijn tante gekregen en niet van zijn oma. Heb nog foto's van de auto van op het circuit van Spa!
De auto is ook een keer gejat geweest. Ergens vorig jaar dacht ik. Demand woonde toen in Geleen. Kever is daarna weer teruggevonden in Zuid-Limburg.

En jou vriendin, die zit volgens op school op Leeuwenborgh in Sittard, of niet? Zie haar daar wel eens lopen volgens mij.

Maar veel plezier met de kever. Je zult altijd zien dat een auto van die leeftijd z'n gebreken heeft. Maar aangezien dat de 1e en 2e eigenaar de auto goed behandeld hebben, hebben jullie er een erg leuke en originele (onverprutste) auto aan denk ik zo.

De Limburger 21-11-2008 19:16

Hahaha ja THW-bulli: Je hebt helemaal gelijk met je verhaal...
Het is zeker een onverpruste auto alleen hebben er naar mijn zin iets wat te veel verschillende monteurs aan gezeten hier en daar is er toch wat geknoeit, maar dat wordt nu helemaal gemaakt.
Gr Ronnie

De Limburger 07-12-2008 18:28

zo de remmen zitten er op en de restauratie is ook bijna klaar van de achterkant, volgende week wordt de achterkant gespoten en weer terug op gebouwd jammer genoeg heb ik nog geen foto`s kunnen maken, zullen wel foto`s komen maar denk dat dan het meeste al klaar is ..
En dan even verder sparen voor een verstalbare vooras, en volgende winter of misschien van de zomer wordt de kever compleet opnieuw gespoten, en komen er nieuwe raamrubbers met chroom lijsten in te zitten..
Gr Ronnie en Daisy

All times are GMT +1. The time now is 19:43.