Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   staande gehouden op de N34 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=46656)

kb2 24-09-2008 19:54

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik heb een tijdje terug ook een boete van 150 euro gekregen, omdat ie niet over de gehele lengte gasdicht was.
Wat was nou het geval, het eindstukje aan de achterkant van m'n einddemper was een dag eerder eraf gevallen.

Toen vond de beste meneer ook dat ie dus lek was.
Dus, volgens mij kunnen ze het idd gewoon maken dat ze je uitlaat voor lek uitmaken.

Als ze je daar voor bekeuren kun je beter als nog een brief sturen.Je auto zou zo gewoon nog door de apk komen als je alleen je eind stukje mist.Mits dat ie nog gewoon in zijn ophanging hangt en echt verder niet lekt.

jw0488 24-09-2008 21:06

Op het verbaal staat inderdaad N110a.
Ik ga het aanvechten en laat hier de uitkomst merken mensen.
bedankt voor de vele reacties.

Matheo 24-09-2008 22:08

Quote:
Originally Posted by jw0488
Op het verbaal staat inderdaad N110a.
Ik ga het aanvechten en laat hier de uitkomst merken mensen.
bedankt voor de vele reacties.

Succes! Lijkt mij dat deze boete niet terecht is.. Jouw woord tegen het zijne.
@gertjan: deze boete lijkt me al helemaal niet terecht, ik heb altijd begrepen dat een uitlaat uit moet komen achter het laatste opengaande raam. En dat doet ie, met of zonder eindstuk.

T!m 25-09-2008 10:49

Indienen, deze agent heeft geen poot om op te staan.
Weer zo'n gefrustreerd figuur van de Politie Emmen. Ik hoor dit soort gevallen met regelmaat.

martiepartie 25-09-2008 10:53

Quote:
Originally Posted by kb2
Als ze je daar voor bekeuren kun je beter als nog een brief sturen.Je auto zou zo gewoon nog door de apk komen als je alleen je eind stukje mist.Mits dat ie nog gewoon in zijn ophanging hangt en echt verder niet lekt.

Nope. afgebroken eindstuk mag ook niet, de uitlaat moet van begin tot eind gasdicht zijn (het laatste stuk mist en is dus zeker weten niet gasdicht.

De uitlaat moet onder de auto vandaan komen; of aan de achterkant, óf aan de zijkant. De uitlaat mag niet zomaar ergens onder de auto eindigen.

Matheo 25-09-2008 11:00

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Nope. afgebroken eindstuk mag ook niet, de uitlaat moet van begin tot eind gasdicht zijn (het laatste stuk mist en is dus zeker weten niet gasdicht.

De uitlaat moet onder de auto vandaan komen; of aan de achterkant, óf aan de zijkant. De uitlaat mag niet zomaar ergens onder de auto eindigen.

aha! dus zo zat het.. klinkt op zich logisch. weer wat bijgeleerd ;)

starsky 25-09-2008 11:51

Gewoon bezwaar aantekenen en dan komt het vast goed :thumbup:

Quote:
Originally Posted by FEMME
En dat word gefilmd :screwy: , sadisten zeker :shake:

Dit niet? :D

http://www.youtube.com/watch?v=-qhucVsq9CE

t3freak 25-09-2008 11:52

Quote:
Originally Posted by martiepartie

bij de gemiddelde MB sprinter chassis-cabine stopt ie ORGINEEL halvewegen de auto!! en nieuwere modellen iveco daily ook trouwens, moet ik dit afkeuren?

martiepartie 25-09-2008 12:21

Quote:
Originally Posted by Matheo
aha! dus zo zat het.. klinkt op zich logisch. weer wat bijgeleerd ;)

Het is ook niet aan te raden om zo te rijden. Heb ook een tijdje gereden zonder eindpijpje (in een duister verleden ;) ), na lange ritten begon de kofferbak vloer te stinken omdat die hete gassen daar de hele tijd tegen aan bliezen :cool:

Net alsof je in een spuitcabine rijdt :screwy:

sjampoo 25-09-2008 13:07

't afgebroken eindstukje: Daar valt over te twisten:

Ja, 't is gasdicht van voor naar achter, dus APK proof. Maar mooi is anders.

De ene apk boer zal m afkeuren, de ander goed: 't zijn soms net mensen... Dienders trouwens ook.

Maar goed: over de adviezen die voorbij komen:
- Afwachten wanneer bekeuring binnen komt, en wat daarop staat ( is iets anders dan dat gele briefje ).
- Lezen wat daarop staat qua bezwaar maken: Waarschijnlijk moet je hoe dan ook éérst betalen, waarna je bezwaar aan kunt tekenen. Tegen de draad in 'niet betalen en eerst aanvechten' klinkt leuk, maar daar schiet je helemaal niets mee op; Heeft justitie geen boodschap aan.

Wat mij slim lijkt in dit geval: Ga asap naar een garage, laat hen de uitlaat controleren, en alles alles ok is; laat ze jou een bonnetje schrijven met een tekst zoals deze:

" Controleren gasdicht zijn van complete uitlaatsysteem van auto met kenteken xx-xx-xx , geen lekkages of onregelmatigheden aangetroffen "..

Dan heb je in iedergeval een 3e (deskundige) partij die jouw bezwaar kunnen ondersteunen.

joostvw 25-09-2008 17:20

dat over de voledige lengte is ook een vaag begrip hoor, want bij veel autos blijft ie achter de bumper. kijk maar naar polo 6n2. istie aleen wel naar onder afgebogen, das het grote verschil.

Berrychello 25-09-2008 19:29

Gewoon bezwaar maken en foto's van de gehele uitlaat erbij meesturen als bewijs :)

Gijs 25-09-2008 20:13

Quote:
Originally Posted by breadfan83
180? Bij de Jetta kwamen de vlammen aan alle kanten d'r uit... kostte me 75 euro. :D

Tsja, in Limburg hebben ze andere tarieven. Beetje achtergesteld gebied... :rolleyes:

:tongue:

meijer1972 25-09-2008 20:44

Quote:
Originally Posted by sjampoo

Wat mij slim lijkt in dit geval: Ga asap naar een garage, laat hen de uitlaat controleren, en alles alles ok is; laat ze jou een bonnetje schrijven met een tekst zoals deze:

" Controleren gasdicht zijn van complete uitlaatsysteem van auto met kenteken xx-xx-xx , geen lekkages of onregelmatigheden aangetroffen "..

Dan heb je in iedergeval een 3e (deskundige) partij die jouw bezwaar kunnen ondersteunen.

Dit is zoiets als wat ik ook al zei. Als je dan bezwaar maakt, of voor moet komen. dan heb je ook recent bewijs.
Als je voor moet komen en de boete wordt kwijtgescholden, vraag dan ook even of je de kosten voor deze keuring kunt declareren :cool: .

All times are GMT +1. The time now is 05:38.