Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Project: Golf MK2 Retro Style [P01] (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45034)

marcovandaar 16-08-2008 18:34

ziet er netjes uit. ik ga je project volgen

defxs 20-08-2008 18:36

update

sow! vandaag maar eens een nieuwe deur gehaald. de oude deur was niet zo netjes meer. meteen maar even de gaten dichtgelast...
v.d. week even de andere gaten dichtmaken en dan weer wat schuren. daarna gaan allebei de zijkanten in de bruine kleur gerold worden.

de deuren ga ik spuiten....

zie hier de oude deur. flinke plek! vond het teveel werk om het allemaal opnieuw te lassen en te plamuren...nieuwe deurtje kostte maar 40 euro.

gaten dichtlassen:

meer updates volgen snel...! :thumbup:

Tjaap 20-08-2008 18:50

40 is nog aardig aan de prijs voor een deurtje. maar vervangen is wel de betere oplossing. Denk alleen niet dat spuiten zo'n goed idee is als je de rest allemaal rolt. dat ga je geheid zien.

defxs 20-08-2008 19:00

!

goeie tip tjaap...dacht zelf ook al dat je dat gaat zien...al rol ik wel heel strak hoor ! :thumbup:
bedankt voor je tip...

Tjaap 20-08-2008 19:11

moet eerlijk zeggen heb geen ervaring met rollen, heb er alleen een heel aantal gezien op meetings. dus weet dat je de structuur 9 van de 10 keer toch ziet. zeker omdat je mat rolt, en dus waarschijnlijk niet alles waterproof strak zal gaan schuren.

defxs 20-08-2008 19:22

nou dan zijn die op de meeting brak gerold! mijn achterklep is helemaal strak zonder enige structuur erin!
goed schuren is het halve werk ;-)

Gijs 20-08-2008 20:43

Heeft niks met schuren te maken maar net hoeveel aandacht je aan het rollen besteed, welke lak en roller je gebruikt. :)

defxs 20-08-2008 21:29

jaA! precies...histor schoolbordverf en een lakviltroller ter voorkoming van de strepen.
strakker kan niet!
gewoon goed spul halen bij de lokale verfwinkel!

mischatdi 21-08-2008 00:18

voorkoming van strepen idd...maar structuur komt er in !! hoe goed jij je best ook doet!

als je klaar bent blijft een doek probleemloos hangen!

divided 22-08-2008 10:38

Als ik mat is kan dan net zo mooi zijn en waarschijnlijk goedkoper dan spuiten

martiepartie 22-08-2008 10:41

Quote:
Originally Posted by defxs
jaA! precies...histor schoolbordverf en een lakviltroller ter voorkoming van de strepen.
strakker kan niet!
gewoon goed spul halen bij de lokale verfwinkel!

Histor is nou niet echt top-spul.. Zelfs met 2 componenten jachtlak moet je heel erg je best doen (en in een ruimte van +/- 25 graden zijn) om het netjes te laten vloeien.

T!m 22-08-2008 11:58

Mooie vorderingen aan de pindakaas mobiel :)

Pindakaas, best origineel van mij :rolleyes:

defxs 22-08-2008 12:55

verschil

de histor moet je niet bij de bouwmarkt halen...je moet gewoon naar een verfhandel/schilder gaan die weten precies wat je moet gebruiken....,,,en ik moet zeggen ik vind het behoorlijk strak en streeploos :thumbup:

kb2 23-08-2008 12:25

Ziet er goed uit ben wel benieuwd naar de volgende foto's

Polodee 23-08-2008 14:44

Rollen: veel lagen en fijn schuren en polijsten...
Deze is al een keer langsgeweest op dit forum volgens mij... :cool:

defxs 23-08-2008 18:18

foto's

Hier weer even wat foto's:

nieuwe deur is geplamuurd:

en andere zijkant vast licht geschuurd:

volgende week gaan we hopelijk weer painten!
Zodra al het voorwerk is gedaan kunnen we weer gaan painten... :thumbup:

meer foto's op www.vw4u.nl

defxs 30-08-2008 19:00

hij kan weer in elkaar

vandaag was een perfecte dag om het e.e.a. te spuiten. Dat hebben we dan ook maar meteen gedaan.

Hier weer even wat foto's:

Binnenkanten spuiten:

Nieuwe motorkap gehaald "zonder deuken". De oude motorkap had heel veel deuken. Het was de moeite niet om hem te plamuren:

Binnenkant opnieuw gespoten:

Gekke harrie aan het schuren:

Voor het spuiten:

En spuiten maar: "Harrie weer" onze vakman:

Naar al het werken dit als resultaat:

Het is allemaal goed gelukt....auto laten we vandaag maar even met rust verder. Lekker goed laten drogen/harden!

v.d. week nieuwe schroefset eronder zodat hij wat lager komt te staan. daarna lekker opbouwen! en natuurlijk mooie gepolijste BBS-en eronder! :thumbup:

meer foto's op www.vw4u.nl

Fijn weekend!

T!m 30-08-2008 19:16

Haha prachtig resultaat, jij gaat echt veel bekijks krijgen :)
Neem dat maar van mij aan ;)

passatje2 30-08-2008 19:20

goed onderweg,zal leuk resultaat worden,ben benieuwd

Tjaap 30-08-2008 19:44

ik wacht even met een oordeel tot er weer wat aanbouwdelen opzitten.
vind hem nu wel heel erg mat

All times are GMT +1. The time now is 05:08.