Van de meeste golfjes zijn al foto's gepost, dus daar waar ik kan voeg ik ff wat andere foto's toe.
Hier de donderdagavond in Wolfsburg: je ziet niks anders rijden dan VW, maar dan ook vooral de snellere varianten. Denk aan: Passat R36, Golf V R36, Golf V GTI, dat soort wagentjes. Ik wilde mijn GTI nog ff met een rooie vijf op de foto hebben, dat slachtoffer was zo gevonden: Deze GTI stond te koop bij Autohaus Wolfsburg voor €9.750,- met 194 dkm op de teller, gerestaureerd maar wel een geroest schuifdak (aan de binnenkant) en nog wat roest onder de motorkap. Veel te duur naar ons idee, maar wel een mooie auto! erna zijn we naar Classic Parts Center gegaan. kom ik daar aan, staat er een prachtige Golf 2 GTI met Classicline velgen. Hup, die van mij ernaast gezet en vijf minuten later komen de Classic Parts Center gasten al aanrennen um hun Golf 3 VR6 en Golf V GTI ernaast te zetten! Ik werd nog in hun kantoor uitgenodigd om foto's van bovenuit te maken. Vrijdag zijn we naar Autostadt geweest. Daar hebben we deze keer niet alleen het Zeithaus bekeken en weer lekker gegeten, maar ook een rondleiding door de fabriek gehad. Helaas mocht je daar geen foto's maken (logisch ook). in het Zeithaus stond een rode GTI met 249 km op de teller. toen ik het chassisnummer bekeek, kwam ik erachter dat deze GTI 104 auto's eerder geproduceerd is dan de mijne. Zo kon ik achterhalen dat mijn GTI of op vrijdag 7 oktober gemaakt is (net zoals deze GTI), of op maandagmorgen de 10e oktober. Maar ik wacht de oorkonde uit het VW museum nog even af, daar staat het precies op vermeld. Uiteraard hebben we de nieuwe Scirocco ook mogen aanschouwen, in een zeer unieke kleur. Deze Scirocco stond elders opgesteld in Autostadt (er stonden er twee), maar deze hier heeft een bodypaket van Votex erop. Ziet best mooi uit: Vrijdagavond was er een speciale opening van het museum. Wij waren niet de enige Golf-rijders die op dat moment erheen gingen, het museum was namelijk speciaal voor onze club geopend. Hier een verknipte cabrio: Ik in de Elektro-golf: Die elektroGolf had dan ook wat andere metertjes erbij natuurlijk: Toen we vrijdagmiddag nog geen kwartier op het terrein waren kwamen er al twee journalisten naar ons toe. Wie we waren, mooie GTI, en natuurlijk de hamvraag: "wat maakt zo'n golf nou aantrekkelijk?" De dag erna stonden we in de plaatselijke krant, de Wolfsburger Nachrichten: hier een mooie Cabbie, met stalen Golf 3 velgen. Stond echt supermooi! Hier de GTI van een Liechtensteiner, kreeg later ook de 1e prijs voor mooiste GTI. Rechts loopt mn vader. Die polo's had ik voor de gelegenheid laten drukken. Op de voorkant de kleurcode van marsrood, LA3A. En op de achterkant de tekst "Das Original". Hier een zeer mooie GX, die door de Poolse bezitter vakkundig gerestaureerd was. Daar had ie 4 jaar over gedaan en het resultaat mag er echt wezen! Zaterdag waaide de tent die op het terrein stond bijna weg, toen hebben we alle paaltjes weer opnieuw de grond in moeten meppen. Daar had ik ook een klein aandeel bij: Zondagochtend kijk ik uit het raam van het pension, ligt Vedett daar te sleutelen aan zn 77er GTI. Schroefsetje 3 cm omhoog:D Mooi dingetje hoor! Hier ten slotte de Liechtensteinse GTI naast de mijne. Doordat de mijne een dubbele blanke laklaag heeft, kleurt ie lichter op en is het verschil ten opzichte van een 'normale' gespoten marsrode GTI goed te zien. Mijn kleur vind ik persoonlijk mooier:D Dat waren mijn foto's:) |
Hier nog wat verlate foto's van Ätze:
|
Mooie foto's, lijkt me een gave meeting te zijn geweest. Vooral het museum zou ik nog graag een keer naar toe gaan.
|
museum is de moeite waard , ben er vrijdag geweest
|
All times are GMT +1. The time now is 14:53. |