Quote:
Jep 100% zeker weten ... Het kan natuurlijk goed gaan, maar het hoeft maar 1x goed fout te gaan natuurlijk. Het is en blijft gewoon gevaarlijk punt klaar uit. Ik vindt het van het zotte dat je voor het uiterlijk je eigen leven, en het leven van een ander in gevaar brengt. Dat is pas echt belachelijk! Tot 2.5 bar, kan een band nog zijn werk goed doen, alles daarboven niet! |
Mmz, mij is toendertijd 3.5 bar geadviseerd. Dus ik roep dat hier nu ook gewoon, misschien onterecht.
@ Kamran, als jouw velgen scheef op de as staan, en dit komt door de breedte van de velgen, dan klopt er ook iets ernstig niet. |
Een fotoke van een 195/40/16 met 9" op een peugeot weliswaar
|
geen gezicht
|
vanaf dit punt kun je niet weten of het inderdaad die maat banden is..
Ik wil de maten kunnen aflezen en dan ook nog eens een goede foto.. voor het zelfde geld is dit misschien een andere maat.. maar kwa veiligheid zou ik toch een ander bandje kiezen, want die maat banden op zo`n breede velg is toch wel erg extreem.. gr ronnie |
Quote:
Heb deze wagen ondertussen dikwijls genoeg gezien om te weten dat em vanachter 195/40/16 heeft... Bovendien rijdt hij er dagelijks mee |
ik rij zelf ook met 185-45-15 op 8,5j en staat zeer getrokken en zonder enige hulpmiddel erom gegooit en ik rij met 2,5bar en heb nooit problemen
|
zo zo wat een discussie's..
ik heb inmiddels de banden laten monteren! De reden waarom ik geen 215/35 heb gekozen is omdat ik 9j et15 heb en dat het waarschijnlijk al gaat aanlopen, vandaar dat ik voor 195/40 heb gekozen als ik ook maar enig twijfel heb, dat het onveilig is gaan de banden er direct af! vooraan heb ik 8j met 195/40 en gek genoeg is de rolomtrek van deze combinatie kleiner.. (als de wielen naast elkaar staan is de 9j hoger) zal vanavond duidelijke foto's maken |
Quote:
ik rij ook met 215 35 16 conti om 9 j et 15 nergens geen last van :D |
DUB heeft een MK3 volgens mij....
|
Dat kan natuurlijk lager Alberto. :)
|
op mijn golf 2 had ik dezelfde velgen met 215/40 daar liep het ook niet aan!
een golf 3 heeft minder diepe kassen |
Quote:
als ik er in zit is ie lager Erik ;) |
ik ken mensen die rijden met 9,5J en dan 195/45/15...... :cool: gewoon 2.4 bar erin, niets leeglopen en rij er al meer dan 15000km mee, en je kan er ook nog gewoon flink mee racen...wel een goed bandje monteren met stevige wangen
Heb toevallig vorige week nog bij Jamrozik in beek gevraagd of ze dit erop konden trekken en dat was geen probleem.....alleen moet je de banden bij hun kopen. Ze maken gebruik van een drukvat dat ze ook voor vrachtwagenbanden gebruiken |
Hey forum newbie, lekker vaag verhaal. Maar je hebt wel gelijk :thumbup:
|
:thumbup:
|
8en9x16 195/40/16 dunslop sp9000 rondom |
staat niet eens zo hele verkeerd toch...
|
vind ze om 8 j mooier staan eerlijk gezegt
|
Ik ook, ben niet zo'n fan van ver uitstekende velgranden. maar ieder voor zich natuurlijk!
|
All times are GMT +1. The time now is 09:08. |