Weer een update :)
Na veel zoeken gaf de pomp toch te weinig druk, 'nieuwe' eronder. Probleem nog niet weg, bleek ook de opvoerpomp niet goed te zijn. Die ook vervangen en ja hoor, hij loopt :D Nu hebben we een andere uitdaginging: hij loopt nl maar op 2 cyl. :eek: Cyl 2 & 3 doen niet mee, krijgen wel benzine, want de injector nevelt, en de vonk is ook goed. Hebben we getest en alles is nieuw. Heeft iemand hier ooit mee geworsteld of is het wat ik denk: het onderblok :confused: |
mooie wagen, ik zou de compressie maar eens meten!
Zo te zien heeft de auto wel wat meer kilometertjes gereden dan die 165 K. ps. je kunt de injectoren testen door je brandstof relais te verwijderen, daar een schakelaar op aan te sluiten. Injectoren verwijderen, en in een glazen pot hangen, dan de brandstof pompen activeren met je schakelaar en als laatste de luchtweger lichten. Nu kun je zien of alle injectoren gelijkmatig vernevelen en niet blijven lekken. grtn yal |
Dat zou ik inderdaad ook als eerste doen, een compressie test uitvoeren.
Was de uitlaatlijn nog helemaal origineel? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt. Die van mij is namelijk niet helemaal origineel meer. |
Quote:
Nou, de compressie is gemeten, de 2e cyl heeft 10.5 bar en de rest 11 bar. Dus dat lijkt me ok. De uitlaat is nog helemaal origineel, de vag nr staan er nog op. Hij klinkt goed maar op dit moment natuurlijk niet omdat ie maar op 2 poten loopt. Dus nu gaan we verder zoeken, wat het is....... to be continued. |
Hoe vaak heb de motor rond laten gaan met de compressietest?
|
He skinny goed om tehoren dat ie loopt maar klote dat ie maar op 2 cyl. loopt heb nu nog 1,5 week vakantie en het ziet ernaar uit dat ik niet meer weg ga.Heb je nog hulp nodig bel me.Iig nog veel succes met je project.Ohja interieur zal zeker wel goed ff 1 wang maken en het is weer een nieuwe.
|
Ultieme vondst een oude 16v gti, ben benieuwd wat het probleem is. Succes!
|
Een apart setje velgen eronder en je hebt echt een eye-catcher!
Probleem is vreemd, maar zeker maakbaar. |
Quote:
Totdat de meter niet meer bewoog, dus bleef stilstaan op een bepaalde bar. Dus dat is goed lijkt me. |
1 a 2 slagen, anders komt hij inderdaad aan normale waardes.
|
Nu heb ik ook de onsteking en bougie's gewisseld geen verschil.
De riem op tijd gezet, nokkenas, krukas op tijd, merkteken in de bak staat goed en rotor staat op 1e cyl. Ook goed dus. Maar we blijven zoeken als zijn m'n ideen onderhand op :screwy: |
Nou na ff vakantie gevierd te hebben, zijn we weer aan de slag gegaan. Nu heb ik ff wat onstekingsdelen verandert en waarempel hij loopt!!!!
Klinkt als een klokje :D Nu nieuwe distributie en olie erop, nog wat laswerk en dan kunnen we gaan rijden :cool: |
Hoe is met deze golf ,zijn de plannen al weer wat verder gekomen
|
Quote:
Zijn idd al wel verder gegaan ja, heb ook al weer wat pics klaarstaan. Zal binnenkort ff wat updates plaatsen ;) |
ja dat word wel eens tijd
ik zit er al zo lang op te wachten ;) |
Hey Skin, leuke aanwinst heb je daar..... Hij stond dus bij je in de buurt..... Niet toevallig op de ventweg van de Eerste Lieven de Keylaan?
Zo ja dan heb ik hem wel vaker zien staan, vind het kleurtje ook errug mooi! Keep us posted!!!!! |
Heb laatst zelf ook 1 gekocht in deze mooie kleur ,vandaar dat ik wel nieuwschierig was .
|
Hey Skinny
Waar blijven die foto's iedereen zit hier in spanning te wachten. :D Ben zelf ook wel benieuwd naar alle vorderingen. Even iets anders dan auto's.Wanneer kom de weer eens een pilske pakken. :wow: Spreek je snel. |
Quote:
Thx, heb hem uit Veldhoven, en die mensen kwamen oorspronkelijk uit Dommelen dus...... Nog even geduld foto's komen eraan :) |
Moest je hem ooit wegdoen, laat je me dan aub iets weten?
Zoek al geruime tijd eentje in die kleur. Ben zeer benieuwd naar de verdere updates! |
All times are GMT +1. The time now is 05:19. |