Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   80, 180, 400, 800, 1000, 1500, 2000, ... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39538)

jettaracing 12-02-2008 22:51

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Volgens mij had jetta racing hier ook iets van laten zien, Ik vind een handmachine die draait handiger dan dat de velg draait :D

Ik heb inderdaad al eens lang geleden een foto van geplaatst ,ik heb het toen gedaan om ook de binnenzijde van de afgedraaide rand mooi te krijgen ,want die was namelijk niet helemaal ver genoeg afgedraaid ivm de getrokken banden .

Werkt op zich wel hoor ,eerst met een beiteltje ertegen aan , dan met korrel 150 , enz ,tot aan waterproof 2000 ,een beetje unipol op een zachte doek en klaar is kees (of was het wytze... :tongue: )

Erg veilig is het trouwens niet echt ,maar het werkt wel .
Ik had de auto in de 3e en dan stationair draaien .

sja ,je bedenkt soms wat :thumbup:

Area51 13-02-2008 08:17

Ik zou het in ieder geval niet zo doen bij een auto met 100% sper :tongue:

Pedaalemmer 13-02-2008 09:15

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
ik doe het altijd zo op de brug zon 2 kolommer je hoort zon ding .....auto instorten als je dr hard op drukt 12o km per uur werkt mooi... zelfs met bbs wel effe met een paar verzonken imbusssen vast zetten

Wat staat hier??

RubenD 13-02-2008 12:53

Mja, dat vroeg ik mij eerlijk gezegd ook al af.

Verder als dit kom ik niet. Auto hoog op de kolommer, als het misgaat en de auto komt naar beneden zetten heb je nog zat tijd om weg te komen. Maar of dat er ook staat?

dragracer 13-02-2008 16:18

Zo doe ik het afdraaien van (lichte) stoeprandschade en het ruwe opschuren.

Ik heb een remschijf op een dikke as gemaakt....werkt perfect zo......... :thumbup:

Pedaalemmer 13-02-2008 16:25

hahaha...goed bedacht :D:D

Renegade 14-02-2008 18:16

Quote:
Originally Posted by sixpack
:screwy: :screwy: :screwy:

eff kiezen ....paar vingers riskeren en "goedkoop"een velg "polijsten"
of eff eraf halen en gewoon polijsten ....

Dan moet je toch wel heel erg hard je best doen :D vergelijk het met een klauwplaat van een draaibank, hoegroot is de kans dat je ook echt tussen de klauwen komt met zon snelheid ? :) Best klein, anders had ik nu helemaal geen vingers meer ondertussen :redface:

sixpack 14-02-2008 22:02

ach,ieders eigen verantwoording toch ? :D

dragracer 14-02-2008 22:06

Quote:
ach,ieders eigen verantwoording toch ? :D

Hehe, ik kan ook nog steeds tot 10 tellen.............. :rock:

corrado-usa 14-02-2008 22:07

doe het nog altijd met de hand is wel zo veilig.

Tjeerd 14-02-2008 22:36

Krijg je op deze manier geen groeven in de draairichting, zoalsje ook met afdraaien krijgt?

Renegade 16-02-2008 10:41

Als je de draaibank goed insteld krijg je dus echt bijna geen groeven hoor ;) misschien hooguit wat krasjes van spanen die tegen het oppervlak aankomen :D

En groeven die je op deze manier maakt schuur je er toch gewoon met een fijnere korrel weer uit ? :tongue:

Richard 16-02-2008 11:06

Quote:

precies.

breadfan83 16-02-2008 12:40

Quote:

Komt denk ik door de prijzen die de polijsters zich tegenwoordig vragen. ;) :tongue:

Richard 16-02-2008 12:56

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Komt denk ik door de prijzen die de polijsters zich tegenwoordig vragen. ;) :tongue:

4 a 5 tientjes voor een rand polijsten duur?
polijsten is niet schuren en met een doekje unipol erover, maar dat snapt menig een niet.

kijk eens op verschillende foa daar zijn ze met brillo schuursponsjes etc en jif aan het "polijsten", ip met sisal(waar de meesten nog nooit van gehoord hebben) voorpolijsten etc

Erik 16-02-2008 15:35

Is waar je zelf voor kiest toch? ;)

dragracer 17-02-2008 01:26

Quote:
Originally Posted by Renegade
Als je de draaibank goed insteld krijg je dus echt bijna geen groeven hoor ;) misschien hooguit wat krasjes van spanen die tegen het oppervlak aankomen :D

En groeven die je op deze manier maakt schuur je er toch gewoon met een fijnere korrel weer uit ? :tongue:

Klopt als een bus................ :rolleyes:

breadfan83 17-02-2008 02:05

Quote:
Originally Posted by dragracer
Klopt als een bus................ :rolleyes:

Maar dìt klopt dan weer niet.
Klopt als een zwerende vinger, of sluit als een bus. Bussen kloppen niet.

:tongue:

Jurgen Santana 17-02-2008 12:42

Quote:
Originally Posted by RubenD
Mja, dat vroeg ik mij eerlijk gezegd ook al af.

Verder als dit kom ik niet. Auto hoog op de kolommer, als het misgaat en de auto komt naar beneden zetten heb je nog zat tijd om weg te komen. Maar of dat er ook staat?

Lezen is ook een vak;)

Er staat dat hij velgen polijst terwijl de auto op een twee kollomer hefbrug staat. En met instorten word het toerental van de motor bedoelt, toerental word namelijk lager als je hard tegen de velg drukt. Verder is 120 km\h een mooie snelheid om te polijsten. En BBSen even met een paar verzonken inbussen vastzetten.

ZOAB 17-02-2008 13:44

Ik had ook van dit geintje gehoord, dus Skitzo en ik gingen het ook proberen. Hij was erbij: mijn duim bleef hangen achter de Clio 16v-Speedline-spaak...
a) zo'n optater doet best pijn
b) nagel bloedde als een gek
c) velg eraf gehaald en maar schuren op de conventionele manier..

Daarbij is het meer voor de hogere korrels denk ik... (vanaf korrel 240) we kregen de corossie er met 80 zelfs niet uit... :(

All times are GMT +1. The time now is 21:03.