Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Het bouwen van een Bastaardkever (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39097)

RubenD 13-11-2009 00:45

HTS-er, daarvan zitten er hier meer ;)

Mooi project!

Beste klapper gemaakt dan! Tunneltje is hier bekende ;) rijd er af en toe nog door met de auto...

Subever 13-11-2009 19:01

Quote:
Originally Posted by RubenD
HTS-er, daarvan zitten er hier meer ;)

Mooi project!

Beste klapper gemaakt dan! Tunneltje is hier bekende ;) rijd er af en toe nog door met de auto...

Ik rij er liever helemaal nooit meer door hahaha... Tis nou niet echt mun favoriete plek in Arnhem..
Eerder lokaal 99 of de korenmarkt....
Kom ik thuis heb ik gedronken als een moederneuker en dan s'ochtends opstaan met het idee van :screwy:

Subever 16-11-2009 18:00

Wat fotokus

Hieronder nog wat foto's. De loods was mijn oude locatie, de garage is de nieuwe. Iets kleiner maar wel alles goed binnen handbereik:)

De bodem zoals ie hoogglans zwart was, vond ik nog niet strak genoeg dus weer alles eraf geschuurd, spuitplamuur erop, primer, zwart waasje spuiten en schuren maar :screwy:
Maar hij is dadelijk zo ontiegelijk glad dat het een spiegel is :thumbup:

Genoeg geouwehoerd.
fotos

ArjenE 16-11-2009 18:06

succes met je kever subaru projectje! :D

mooi verhaal zo :cool:

Arne 16-11-2009 18:07

Vet project en gave schrijfstijl!

Subever 16-11-2009 18:12

Quote:
Originally Posted by Arne
Vet project en gave schrijfstijl!

Ja achja, je moet iets he. Als brabo wordt slap ouwehoere met de paplepel ingegoten...
Dacht ik zo...

Ben alleen nog op zoek naar nieuwe draagarmen, want deze heb ik zelf gemaakt. Oude draagarmen afgeslepen en de fuseekogels van 944 erop gelast.
Werkt opzich goed, ook een plaat van 2 mm ertussen gesandwiched zeg maar. Helemaal doorgelast.
Maar ik moet het ouwe type draagarmen hebben van een 1303. Dus voor de veerpoten met 2-bouts patroon. Als iemand die nog heeft liggen hou ik me aanbevolen.

De kunststof achterspatborden al gekocht alleen dus nog afhalen. komt goed.
Hou jullie op de hoogte

Subever 24-11-2009 19:04

onder het mom van ik wil meer.....

het volgende besteld in binnenkort binnen

:screwy: :screwy: :screwy: :wow: :eek:

joostvw 24-11-2009 19:19

now it will definitely go like :woowoo: wooosh

Subever 24-11-2009 19:53

Quote:
Originally Posted by joostvw
now it will definitely go like :woowoo: wooosh

dat zat ik me ook net te bedenken hahaha.
Gelukkig ook rondom geventileerde remschijven van een 944

Lieuwe 24-11-2009 20:01

Stoer project en met die turbo gaat het helemaal goed komen :D

Was het btw niet voordeliger om gelijk een geblazen boxer achterin te hangen ipv deze om te bouwen ?

breadfan83 24-11-2009 20:09

Eén setje maar? :D

Subever 24-11-2009 21:28

Een setje maar, ouwe dit is al een rib of 6 uit mun lijf... Hahaha

En ja wat is er nou leuk aan een kant en klaar turbo blok in te bouwen?!?! :screwy:
Ik typ het en denk opzich.... hahaha

Neej ik heb dit setje relatief goedkoop kunnen fiksen, soort van ruilkoop voor wat andere spullen/diensten... (nee bread niet op die manier :wow: qua diensten...)
Kwestie van een dakkappelletje plaatsen en ontvangen die hap hahaha..

Plus Lieuwe, check even de belt en de pulley die erbij ligt..........................
Had even zin om wat puntjes te zetten, om echt even een PUNT te drukken.
Over punten drukken ik nog wat centen verdienen vanavond. Hiephoi
Groeten, Tot snel met de update

De Pul 25-11-2009 01:20

vet hoor:thumbup:

vw roadwarrior 25-11-2009 07:12

Serieus projectje!

Subever 25-11-2009 11:03

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Serieus projectje!

Serieus serieus,
Het houd me van de straat zullen we maar zeggen hahaha
Nee, het mooiste van zo een project is dat als het allemaal gaat zoals het nu gaat, alles past lekker, alles loopt lekker. Moet ik zeggen dat het echt chill is om zo bezig te zijn! Er zijn natuurlijk ook van die dagen dak denk :mad: :screwy: :shake: :wow: :eek: :confused:

Maar tot nu toe het merendeel alleen nog maar;
:D :thumbup: :cool:

Subever 25-11-2009 11:07

Wat het mooie van het setje is, is dat het helemaal compleet is.
Het nadeel er zal toch wel een hoop aan moeten veranderd worden om het netjes in de keef kont te krijgen.
Maargoed, even de flex erin zettenhier en daar, als dat niet helpt hamer. Helpt dat niet grotere hamer... afijn, jullie kennen het wel.
Het moeie van deze setup is dat alles wat op het blok komt heel erg compact is. Vandaar de keuze van deze set. Had nog een ander zien liggen maar dat apparaat zou betekenen dat ik geen motorkap achter erop kon zetten...
En das niet wat ik wil, wil eigenlijk een soort van sleeper hebben..
Genoeg geouwehoerd zal us f foto's gaan maken, en oh ja wat werk verrichten hahaha

Melvin 25-11-2009 11:18

En je compressie? Of ga je met hele lage druk rijden?

Subever 25-11-2009 11:27

Quote:
Originally Posted by MellyVille
En je compressie? Of ga je met hele lage druk rijden?

Dat is nog f de vraag,
er staat in de tekst dat ik tot 6-7 psi boost probleemloos kan rijden... Maar dat wil ik nog even goed uitzoeken... Mocht het me dan alsnog tegenvallen kwa aanpassingen duikt het setje de kast en gaan we het bij het volgende projectje gebruiken
(1303 cabrio, EJ25E)...

Melvin 25-11-2009 15:09

Das 0,5 bar... Dat is ook niet zo heel erg veel... Ik had denk ik toch voor een originele sub-motor gekozen, maar ben erg benieuwd wat je ervan bakt!!

Subever 25-11-2009 16:46

Hmm, je drukt een punt hahaha

Misschien toch maar eens op zoek gaan naar... Anders vraag ik aan die gast een goed blok van een subi??
waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?Smellyville ;)

All times are GMT +1. The time now is 08:28.