Quote:
thnx :thumbup: |
leuke dingen die 4x4's :cool:
|
Heb afgelopen week ook een 3deurs syncro gekocht .. volgens mij zeldzaam in nederland foto,s volgen
|
ik heb een golf II TD syncro gehad. 4 deurs uit 88 geloof ik, is al weer een tijd geleden. best veel plezier van gehad..
|
Ik heb een golf3 2.0 GTI syncro als daily. Ik vind syncro leuker klinken dan dat het in de werkelijkheid is. Ik ben ook blij dat ik nu met een syncro als daily weet hoe het rijdt en de plannen die ik voorheen had om een golf 1 met 4wd te bouwen zijn voorgoed van de baan. Het rijdt verschrikkelijk slecht namelijk. Spelen met power in een bocht of gewoon even een rotonde hard nemen zijn levensbedreigende acties geworden. Geen bocht door te fikken, onderstuur, onderstuur, onderstuur. Vast prima op de 200m rechtuit, op een onverhard rallyeparcour of om een paardenkar mee te trekken maar een ware teleurstelling als je verwacht dat je net zo hard kunt als je voorwielaangedreven GTI-tje...
|
Doe je voorzichtig, er zijn mensen met stofallergie hier ;)
Syncro klinkt inderdaad beter dan dat het is. Heb er zelf nooit in gereden maar alleen het feit al dat als je bak aan pent ligt je een groot probleem hebt, bevalt me niet... |
Ach, met een Syncro ben je 2x blij. De eerste keer bij aankoop en de tweede keer als je hem weer hebt weten te verkopen.
|
Wat mankeert jullie? Ben reuze blij met m'n Country, 4 wiel drift over de rotondes 😃
|
De bekende afgunst, lekker genieten van je Syncro.
|
Quote:
Wat ik stelde is echt geen afgunst hoor. Ik gaf alleen mijn ervaring aan en daarmee herken ik een boodschap die ik vaker heb gehoord van klanten. Bovendien zijn er tegenwoordig meer "poetsers" en maar weinig die hun exclusieve rallye to the limit rijden. De opmerking dat je twee keer blij bent met je syncro is met een knipoog, ik heb hem ook nog steeds en ik houd hem ook als daily. Mijn punt is dat ik er veel van verwacht had maar dat ik het crappy vind rijden, zelfs na verbeteren/perfectioneren van het onderstel en dat ik daarom blij ben dat ik geen golf1 syncro project ben gestart. Meer niet.. |
Heb zelf een golf 2 syncro en daar een TDI in gemaakt rijdt erg leuk boel koppel en ook wat meer gewicht voorin. Heb eigenlijk nooit last van overstuur en doe wel echt gekke dingen ermee en gebruik hem dagelijks. In de sneeuw trouwens wel soms maar dat is meer de bedoeling dan dat het plots komt. Moet toegeven toen het nog benzine was had ik hem minder onder controle. Al met al: geef mij maar een syncro ipv 2wd. Enige grote nadeel tot nu toe: onderdelen zijn schaars en alles is net anders dan een gewone golf 2, en kofferbak is klein erg klein.
|
Ben er weer 1 aan het maken :)
Ik ga al niet eens meer op zoek naar een Syncro-koets omdat de meeste toch wel erg rot/slecht zijn. Geld ook voor de meeste GTI's en G60's enz. Ik heb nu sind een lange tijd weer een perfecte mk2 kunnen vinden als basis, maar dat is dan wel een 1.3 omdat deze het minst zwaar hebben gehad. Ik lees vaak slechte verhalen over het originele Syncro-systeem, maar vind dit een beetje ten onrecht. Bij goed onderhoud van dit systeem (wat vaak vergeten word) is het een goed werkend systeem zonder al te veel problemen. Natuurlijk draait dit alles mee en heeft al deze extra's ook onderhoud nodig en moeten er ook af en toe delen vervangen worden. Het heeft een goede meerwaarde, maar is ook duurder in onderhoud en wegenbelasting enz. Ook hebben wij er hier wat minder aan in zo'n plat land met mooie wegen enz. Goed systeem, mits goed onderhouden en hij kan stuk als je er een dikke motor in gaat hangen waar deze niet voor is ontwikkeld. Ik heb er al veel omgebouwd naar 4Motion/Haldex, maar in de meeste gevallen omdat er een andere motor in is of word gebouwd enz. |
Quote:
Met een 115pk Golf 3 syncro rijden alsof het een WRC auto is. Volgens mij mag je blij zijn dat je uberhaupt van je plaats komt. :tongue: Dus. Heb gisteravond nog een Rallye Golf in drift gehoord en gezien. Het kan dus wel hoor. Opvallende was dat deze Rallye Golf ook nog eens een schakeltijd had van ongeveer 0.3 seconden. Wotjek weet wel welke ik bedoel ;) |
All times are GMT +1. The time now is 14:18. |