Hoe bedoel je weinig uit te lezen??? Heb net de Vw gebeld en hij is gewoon uit te lezen en mocht het bijv aan de lamdasonde liggen geeft tie dat gewoon aan hoor als het goed is!!
|
Dat is dan compleet nieuw voor mij.
|
Ja voor mij, ik dacht dat ze pas vanaf de mk3 konden uitlezen maar goed kan er ook naast zitten ;)
|
Kon bij de mkII ook al. Sterker nog: bij de mkI kon het zelfs al (wel een stuk beperkter uiteraard)!
|
Uitlezen kost natuurlijk al €50 - 100...
|
uitlezen? Wat word er eigenlijk met dat woord bedoeld?
|
Het storingsgeheugen van het motormanagementsysteem uitlezen.
|
Hoe doen ze dat dan?
Ik vind motormanagementsysteem we; een heel lang woord voor de hoeveelheid electronica in me golf ;) |
50 tot 100 Euro??? Zal wel niet!! Zoals ik al zei heb ik de vw even gebeld. Ben tien tot vijftien euro kwijt! MAar natuurlijk wel voor alleen uit te lezen en diagnose. Verder doen ze er niks aan!! Tenzij je meer betaalt natuurlijk.
|
Quote:
Dan heb ik het wel een beetje overdreven ja. Tegenwoordig kosten zelfs de kleine dingetjes al handenvol geld, maar 10 - 15 euro is nog wel een keer te doen...als je het zelf niet kan vinden. |
bougie kabels wel okee (deze worden vaak niet vervangen omdat men ze duur vind)
|
@ zestienkleppen
Alles kost geld ja. Is niet leuk meer. Maar zo is het nu eenmaal tegenwoordig. |
iemand nog ideen!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Hij houdt nog steeds in. *UP*
|
wat heb je allemaal al gedaan ?
|
Sinds wanneer heeft een PL een storingsgeheugen?
|
Nou ik heb gedaan!! Nieuwe verdeler kap!1 Nieuwe labdasonde!! Injectoren gereinigd en alle stekkers of vernieuwd of schoongemaakt!!
Ga nog maar het benzinefilter vervangen maar daarna weet ik het even niet meer. Misschien ontsteking zelf of luchtmassameter. Maar het vreemde blijft dat als ik opnieuw start hij weer als de brandweer gaat!! |
Heb je je vacuum circuit al nagekeken?? Als er ergens een stukkie slang stuk is kan dat ook rare gevolgen hebben. Zo was bij mij een keer het stukkie slang van de kleppendeksel ontluchting stuk, rare gevolgen, afslaan bij het stoplicht ed. eer ik dat gevonden had. Kwam er eigenlijk per toeval achter
|
hoe is de benzine druk?
|
Die dingen zijn het sowieso allemaal een s waard om na te kijken. Ik heb een vacuumtester geregeld ( hoe wel ik dit circuit wel optisch heb nagekeken). De benzinedruk moet ik nog ff bekijken hoe ik dat ga doen!! Maar bedankt Serge en Marco!!!
Volgens mij is het niet mechanisch maar echt in het motormanagement. Eerst maar eens het elektrische gedeelte nakijken dus, daarna benzinefiltervervangen (sowieso) en de benzinedruk meten. Mijn bevindingen ( mijn leraar!!).: Waarschijnlijk loopt mijn auto op het noodloopsysteem. Hij gaat dit systeem doorlopen door een of meer van de volgende redenen. Er kan een sensor kapot zijn of ontbreken of verkeerde waardes afgeven bij bedrijfstemp. Er zich een breuk in de kabelboom bevinden Of er zou bijv een pingelsensor door trillingen geactiveerd kunnen worden. Genoeg uit te zoeken dus. ik hou jullie op de hoogte en als jullie nog ideeen hebben naar aanleiding van deze reactie laat het alsjeblieft weten. Wordt er gek van. Wil dat mijn liefde weer lekker soepel rijdt!! HAHAHA Later |
Hebben ze m nou niet meer uitgelezen?
|
All times are GMT +1. The time now is 22:46. |