Je kunt wel de helft van de sensoren laten wegschrijven, maar dat wilt dus niet zeggen dat hij daar ook beter van gaat lopen.
En ook je APK dalijk qua uitstoot.. |
Golf 1 G60 ombouw lambda 3 opties;
1. Zonder lambda = noodloop = noodloop is een gemiddelde zonder na regeling. 2. Met lambda, rekening houden met de positie van de lambdasonde. Dus; - meet je 1 uitlaatkanaal of 4. Positie is dus bepalend voor een juiste werking. - Hitte. Lambda gaat pas werken bij een hoge temperatuur. Zonder katalysator worden de hoge temperaturen vaak niet bereikt. Veel lambdasondes zijn dus gemaakt voor katalysatoren. Kan dus conflicteren met de positie! Er zijn meerdere oplossingen denkbaar bijvoorbeeld op zoek naar een lambda die gemaakt is voor een auto zonder kat. Alle opties kosten tijd en uitzoekwerk! 3. lambdasonde uitprogrammeren door chip op maat. Voordelen: - scheelt je minimaal het lambda gedeelte van je kabelboom wat er tussen uit kan. - mits goed gedaan verbruik en prestaties op elkaar afgestemd - moet toch gebeuren als je kleinere poelie en of andere injectoren wil rijden Nadeel: Verbruik en prestaties zijn vast en niet variabel dus in Nederland heb je een prefect rijdende auto. Ga ermee op vakantie en bijvoorbeeld de bergen in Oostenrijk in en het is maar de vraag of je motortje dan nog lekker loopt op het aangepaste programma.. Dit zijn mijn aantekeningen hoor door met veel mensen te praten zeg niet dat ik er alles van weet :thumbup: |
Quote:
Een aansluiting is altijd handig voor een breedband lambda meter bijvoorbeeld of het chippen. Voor de motor is het niet nodig na een goede op maat geschreven chip. |
hmmm, voorlopig helt mijn keuze dan toch naar het monteren van originele lambda
bout in/oplassen, dan enkel nog een lambda aankopen, want die heb ik normaal niet meer liggen |
je zou nog een 'unviversele' lambda kunnen monteren, van bvb innovatec oid.
die zijn ook vaak geschikt voor auto's zonder kat. |
Quote:
idd; kat zit er wel net meer op!! je hebt het dan bv over zoiets? http://www.performance-parts.nl/ind...temid=1&lang=nl |
Wat kost zo'n goede chip op maat?
|
Lambda sonde zou nodig zijn voor het mengsel te meten en mogelijk aan te passen.
Ga zelf een gewone lambda vervangen door een breedband, deze zou niet enkel aangeven dat het mengsel te arm of te rijk is maar ook het opgelopen verschil aangeven, indien de ecu dit kan verwerken (heb begrepen dat bv een oudere KMS ecu dit niet kon, maar de nieuwere wel, ikzelf ga dus ook een nieuwere KMS ecu steken) zal hij het mengsel aanpassen. Kan me best voorstellen dat lang rijden met een bv een te rijk mengsel niet aan te raden is voor een motor. Ik rij ook liefst met zo weinig mogelijk elektronische meet/regel eenheden, wegens het regelmatig stuk gaan en/of fout weergeven maar ik denk dat dit een onderdeel is dat je best behoudt. |
@ Dubster: dat is een breedband (0-5v) lambda, die kan je gebruiken als hij ook een narrowband (0-1v) uitgang heeft. De normale innovate met losse controller heeft die volgens mij wel van de gene in jouw link betwijfel ik dat. Voordeel van een breedband lambda gebruiken met 0-1v uitgang is dat het signaal veel nauwkeuriger is.
|
Quote:
Die heb ik zelf ook. Geeft een analoog signaal voor een computer. Is een Bosch lambda. Volgens de handleiding kan die de originele lambda vervangen. Weet niet hoe het zit met wide/narrow ... Althans niet voldoende om je te kunnen adviseren of het in jou geval kan. |
Het is een voltage signaal: een bepaald voltage is een bepaalde mengselverhouding. Met natuurlijk verschil tussen breedband en narrowband, je kan het dus alleen werkend krijgen als vervangingslambda voor een narrowband ecu als die normaal een bosch 0-1v signaal krijgt als je breedband lambda dus ook een (simulated) 0-1v uitgang heeft.
|
super tip!!
ga ik in de volgende dagen eens achter zoeken, als je goed adres weet in BE/NL waar ik alle onderdelen kan krijgen, alle info is welkom |
Quote:
Dat kan je instellen bij die set van innovate. Die overigens op performance-Parts het goedkoopste was waar ik hem kom vinden! Uit de handleiding: YELLOW(Analogout1)and/orBROWN(Analogout2)canbe connected to the analog inputs of other devices such as data loggers or ECUs. If either one or both of these wires are not being used isolate and tape the wire(s) out of the way. The default analog outputs are as follows: Analog output one (yellow) is 0V = 7.35 AFR and 5V = 22.39 AFR. Analog output two (brown) is 1.1V = 14 AFR and .1V = 15 AFR. This is a simulated narrowband signal. |
nog even een vraagje. daar ik al 5 analoge vdo meters heb voorzien, vind ik het nogal jammer een ander merk te moeten gebruiken.
iemand enig idee of vdo een analoge in het gamma heeft? Ik vind enkel deze http://www.ebay.com/itm/320907245640 |
Heb hier boek van sandrler naast me en daar staat er iig geen in
|
Quote:
denk het ook niet, ook al het www goed afgezocht wie weet is er ooit vroeger een serie gemaakt waar iemand weet van heeft. heb graag alles uniform :thumbup: |
Heb mijn meter tussen 2 VDO meters in, vind het niet storend
|
indien het niet anders kan, doe ik het ook zo...
zal wel naast de tachograaf worden geplaatst je hebt ook de VDO meter GJ007? |
Quote:
dit idee: |
Ik zeg sloop een VDO meter (bijvoorbeeld een kapotte).
Bouw dit in; http://www.scirocco.org/tech/misc/afgauge/af.html |
All times are GMT +1. The time now is 15:54. |