Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Ruitenwisser interval schakeling (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28607)

dekilo 07-02-2007 09:19

Bij Volvo is het nu de dag een software issue dat bepaalt welke opties jij hebt!!!
Alle bekabelingen en aansluitingen zijn al gedaan.

quattrodado 07-02-2007 10:24

En welke relais moet je dan kopen en waar moet je hem inzetten?

Melvin 07-02-2007 10:40

@DutchRebel... thnx voor de dubbelpost :S

@quattrodado: goed lezen. Relais 19 vervangen voor 99...

Ron21 07-02-2007 12:07

Quote:
Originally Posted by dekilo
Bij Volvo is het nu de dag een software issue dat bepaalt welke opties jij hebt!!!
Alle bekabelingen en aansluitingen zijn al gedaan.

ja, inderdaad.....na montage trekhaak even nw software halen :D

Waar zijn de tijden gebleven dat je dat stuk ijzer eronder kon zetten en de draden aan elkaar moest knopen.

FGizmoS 27-02-2007 22:54

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
In de wisserhendel zit een wit blokkeerblokje waarmee de intervalfunctie
geblokkeerd word.
Wanneer je deze eruit haalt en het goede relais plaats moet de interval werken.
Waarschijnlijk zit het goede relais al in de 83er golf.
Gr Jan. :thumbup:

Sinds gisteren heb ik een relais 99 gestoken op de plaats van relais 19. Nu kan ik mijn interval nog steeds niet regelen en als ik mijn hendels bekijk zie ik alleen een wit pennetje die je kan induwen met daarachter een veertje.
Ik heb wel gezien dat er daarboven een klein vierkant blokje zit ongeveer 2 mm hoog maar dit is zwart.
Zou het dit blokje zijn die je kan afhalen en hoe doe je dit het best.

SlimMasterShady 27-02-2007 23:00

dat zwarte blokje kan je er gewoon uitduwen, weet alleen ff niet welke kant in. Misschien moet je er een schroevendraaier tussen zetten... (er kan eigenlijk niets misgaan)
Over het regelen van je interval heb je volgens mij een andere hendel nodig... dat is een dikke hendel, maar hier heb ik geen ervaring mee, dus daar moet iemand anders je ff mee helpen

Grtz. Joeri

Edit: dat witte pennetje moet je wel laten zitten!!! bij mij sprong dat pennetje toen er ook uit en toen heb ik een half uur naar dat kleine rotveertje lopen zoeken... dus laat dat ding aub zitten :thumbup:

FGizmoS 27-02-2007 23:18

ik heb namelijk dikke hendels zitten
dus ik denk gewoon dat ze dat zwart blokje bedoelen
als dit eruit zou zijn kan ik nog een slagje naar beneden tikken
dit klinkt ook het meest logische volgens mij

Tom80 27-02-2007 23:25

Klopt, da's de positie voor de intervalstand.

FGizmoS 27-02-2007 23:29

is dat blokje er gewoon uit te halen of eraf vijlen

SlimMasterShady 27-02-2007 23:38

gewoon eruit halen... zo ging het bij mij dan ;)

Melvin 06-03-2007 10:55

linksboven op de stuurkolom (als je de ruitenwisser als rechts beschouwd) zit een wit blokje welke eruit kan...

ik heb dit bij mij eruit gehaald, en dan kan de hendel in de onderste stand, echter doen de wissers dan totaal niks... mis ik dus het goede relais? welk relais moet er bij mij dan uit en vervangen voor 19 of 99?

Ron21 06-03-2007 11:59

Normaal gesproken heb je dan direct interval :confused:

19 is het standaard relais en 99 het relais met de variabele interval. Deze moet op positie 10 in je zekeringkast zitten.

Melvin 07-03-2007 09:39

thnx, ik zal positie 10 wel even nakijken dan... wss heb ik een nog kariger relais als std 19 dan!

All times are GMT +1. The time now is 17:08.