Ik zou er eens een bus remmenreiniger op leegspuiten Ă* € 2,45 zoiets :)
|
ja ik wilde morgenochtend gaan proefremmen, (maar dit wordt vrijdag) ik mag nog ff een keer proberen, als het dan nog niet is opgelost vervang ik de remcilinders... thnx!!!
|
Quote:
Als de diameter 17mm is heb je waarschijnlijk heb je een remkrachtverdeler onder de auto zitten. Maar voor het aanlopen van je remmen maakt deze maat niet uit. |
nee ik heb geen remkrachtverdeler onder de auto zitten... hoe kan ik die dingen meten anders?
|
Als je te grote remcillinders zou hebben zou je bij de eerste de beste noodstop achterstevoren staan.
De maat staat op de cillinder. Meten gaat lastig denk ik. |
Quote:
Stofhoesje er af en met een schuifmaat opmeten. |
Quote:
Beter als verongelukken door geen remmen te hebben :rolleyes: of tig keer de iritaatie :mad: bij het APK keuren. Heb het zelf ook gehad de eerste keer dat m'n auto voor de keuring moest de 2e keer eerst alles achter gerevisseert [GTI2] |
Quote:
Ik denk juist het tegenovergestelde: grotere cylinders komen met dezelfde beweging van de hoofdremcylinder minder ver naar buiten als kleine cylinders. Dus zou je met kleinere cylinders eerder te veel remkracht hebben aan de achterkant? |
p = F / A, denk daar maar ff over na
groter oppervlak is bij gelijke druk dus ook groter (rem)kracht... |
Om het pedaal even ver in te kunnen trappen bij een grotere hoofdremcilinder moet je meer druk uitoefenen...
|
we hebben het hier wel over die kleine remcilindertjes in mijn trommels he ;) maargoed... in principe is het allemaal logisch
|
Quote:
Dus hoe groter de remcillinders die ik heb, hoe minder mijn auto gaat remmen. Ga dat verhaal maar eens bij Brembo neerleggen :D |
Quote:
In een brembo-klauw zitten een heleboel kleine zuigertjes die samen een veel groter oppervlak vormen dan de gemiddelde klauw.. Quote:
Het gaat volgens mij niet om de druk, maar om de remvloeistofverplaatsing (volume) die nodig is om de zuiger een x afstand uit de cilinder te krijgen. MAAAR: ik lees graag het tegendeel bewezen :D |
Quote:
Wat bedoel je met de afstand? Je remblokken worden tegen de remschijf geduwt. Verder duwen dan dat gaat echt niet. Die afstand is dus bij zowel een auto met zwakke remmen als een auto met krachtige remmen gelijk. De druk waarmee de blokken tegen de schijf worden geduwt bepaalt je remkracht. En zoals Mellyville al zei... p = F / A, denk daar maar ff over na groter oppervlak is bij gelijke druk dus ook groter (rem)kracht... |
Goed, grotendeels overtuigd :)
|
Jawel, maar die hogere druk komt dan wel van je been af.
|
voor de noob F=p*A
p is de druk van de remvloeistof, in geval 1 (kleine cyl) gelijk aan geval 2 (grote cyl) geval 1 (kleine cyl, dus kleine A) geeft dus minder remkracht als geval 2 (grote cyl grote A) echter een kleinere cylinder heeft wel een grotere verplaatsing, maar daar doe je in principe niks mee behalve beter doseren. met grotere cylinders is het lastiger de remkracht te doseren. |
zo... nu de remcilinders aan beide kanten maar vervangen, ik wil het wel goed hebben natuurlijk..
nu nog ff ontluchten denk ik, daar waren toch simpele tools voor te koop? wat kosten die ongeveer, heeft iemand er meer info over? edit: never mind die tool... ik doe het wel gewoon zo, ik dacht dat dat misschien handiger zou zijn maar het is zo simpel, dat gaat zo beter... |
Simpele tool:
- stukkie plastic slang en opvangbakkie - traphulp |
ontluchten kan je heel simpel doen....
je pakt een leeg flesje AA-drink, maakt een gat in het mondstuk, je vult hem voor de helft met remvloeistof, je doet een ijzerdraadje door het gaatje en je hangt hem aan de veerpoot..iig hoger dan de remnippel. Dan zet je een slangetje op de remnippel en de andere kant hang je in het flesje in het remvloeistof. Dan draai je de remnippel een stukje los en je gaat remmen....net zolang dat er geen luchtbelletjes meer uit het slangetje komen. Dan draai je de nippel weer vast en ga je naar de andere kant. Zo ga je verder tot je alles ontlucht hebt. Altijd beginnen bij de langste remleiding en ervoor zorgen dat er genoeg remvloeistof in het reservoir onder de motorkap blijft... succes :) |
All times are GMT +1. The time now is 09:59. |