Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geschorst en bekeurd! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25339)

breadfan83 15-10-2006 22:05

Quote:
Originally Posted by Luuk
Als jij dat nu ook eens had gedaan. ;)

Rot voor je Chris, maar ik denk dat het gewoon betalen wordt, hoe zuur dat ook is.

Ik heb mijn vrijwaringen. Van al mijn auto's trouwens! Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat als je alles volgens de regels doet je wel veilig zit. Niet dus!
Heb hetzelfde ook al gehad met het ongeluk van de Jetta. De auto zou toen niet verzekerd zijn geweest wist oom agent me te melden. En ik maar elke maand 68 euro betalen... Bleek dat de verzekeringsmaatschappij ergens een administratief foutje had gemaakt. Dat heeft ook nog aardig wat moeite gekost om dat in orde te krijgen.

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Als je je auto laat schorsen krijg je je oude kentekenbewijs mee (met een kruis er door) ik in iedergeval.

Deze zou je dus niet kunnen hebben als je de auto niet had laten schorsen, dan moest je die aan de sloper inleveren.

Dus als je die nog ergens hebt liggen?

Omdat de slopers zo'n haast hadden, en eigenlijk al een van de auto's wilden laten staan heb ik ze die mapjes in de handen gedrukt met papieren en m'n vrijwaringen gekregen. Toen moesten ze ze wel meenemen.
Nou ben ik dus ook nog mijn mooie lederen mapjes kwijt, maar hier zat dus alles van de twee auto's in!

Ik denk dat ik het gewoon bij Golfjes had moeten houden, en die Jetta's voor iemand anders had moeten laten staan.

Voor de meest kleine rot-dingen moet je een hele klapper aan papieren aanleggen. Gisteren mijn OV-kaart ingeleverd: meneer, dit papiertje moet u de komende 5 jaar bewaren, u kunt in die periode namelijk worden gevraagd dit bewijs ter controle te overleggen.

Nouja, ik ga wel zien wat we kunnen doen om het aan te vechten! Zal wel niet veel uit komen, maar proberen kan altijd...

berendd 15-10-2006 22:09

als die piemels gewoon een goed systeem hadden had je al dat gezeik met papieren bewaren inderdaad niet...

papieren bewaren deden we 2000 jaar terug...

Gijs 15-10-2006 23:52

Kost idd 75 euro zo'n geintje. Heb het met de Jetta ook gehad, stond al 1,5 maand in de garage, wegens omstandigheden vergeten te schorsen en dan heb je zo'n prent..

sjampoo 16-10-2006 07:38

Wanneer heb je die Jetta's geschorst?

Niet perongeluk meer dan 1 jaar geleden?

Brazen 16-10-2006 08:30

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Als je m schorst hoef je m ook niet te verzekeren iig.
Nadeel van schorsen is weer, hij mag niet op de openbare weg staan.
Maar hij is voorlopig toch nog niet klaar, dus ik zou m lekker uit de verzekering halen en een jaartje schorsen!

las ik laatst nadat ik ook zo'n geintje had.

Wellicht heb je hem geschorst en uit de verzekering gehaald??? Weet je verzekeringsmaatschappij niets???

Chanmaster 16-10-2006 11:37

Adviesje, je kan de schorsing eveneens bij de belastingdienst opvragen hoor!
Simpel toch? Succes!

steven16v 16-10-2006 11:56

Ik heb het ook gehad. Was met een gofje. Niet geschorst en niet verzekerd. Ik kreeg maar een boetje van 75 euro. En niet die van 320 euro. Misschien komt het doordat mijn golfje een oldtimer was.

Lieuwe 16-10-2006 12:00

Niet iedereen krijgt die boete toch ?

Mijn Golf1 heeft ook wel 1,5 jaar zonder APK in de garage gestaan. Wel verzekering+wegenbelasting betaald etc :rolleyes:

steven16v 16-10-2006 12:06

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Niet iedereen krijgt die boete toch ?

Mijn Golf1 heeft ook wel 1,5 jaar zonder APK in de garage gestaan. Wel verzekering+wegenbelasting betaald etc :rolleyes:

Dat klopt niet iedereen. Onze bedrijfswagen heeft zelfs 2.5 jaar zonder APK rond gereden. :eek: :chair:

breadfan83 16-10-2006 16:34

Quote:
Originally Posted by Chanmaster
Adviesje, je kan de schorsing eveneens bij de belastingdienst opvragen hoor!
Simpel toch? Succes!

Blijkt dat ik al die tijd ook belasting heb betaald over die auto. Die 18 euro in de maand vielen gewoon niet echt op, en aangezien ik maar eens in de maand een afschrift krijg, en dat een enorme lijst met bij- en afschrijvingen is, heb ik dat gewoon niet gezien.

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Wanneer heb je die Jetta's geschorst?

Niet perongeluk meer dan 1 jaar geleden?

Neej, maart van dit jaar.

steven16v 16-10-2006 16:46

Quote:
Blijkt dat ik al die tijd ook belasting heb betaald over die auto. Die 18 euro in de maand vielen gewoon niet echt op, en aangezien ik maar eens in de maand een afschrift krijg, en dat een enorme lijst met bij- en afschrijvingen is, heb ik dat gewoon niet gezien

Volgens mij gaat dat automatisch. Dus als je de auto schorst dan betaal je ook automatisch geen belasting meer.

Kan het mis hebben hoor.

breadfan83 16-10-2006 16:57

Quote:
Originally Posted by steven16v
Volgens mij gaat dat automatisch. Dus als je de auto schorst dan betaal je ook automatisch geen belasting meer.

Kan het mis hebben hoor.

Neej je hebt het goed, maar die brief van de belasting kreeg ik dus ook pas binnen toen ik ook de bekeuring binnen kreeg voor het niet hebben van de verzekering. Ik heb gewoon mijn afschriften niet doorgekeken.

rallye16vt 16-10-2006 17:06

Afgelopen mnd ook gehad: 2 keer 75 euro voor geen apk, en en die van geen verzekering komt nog, hoeveel???? ik hoop ook op 75 euro.
Maar vandaag maar even geregeld, apk erop en de andere weer in de schorsing.

breadfan83 16-10-2006 17:13

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
Afgelopen mnd ook gehad: 2 keer 75 euro voor geen apk, en en die van geen verzekering komt nog, hoeveel???? ik hoop ook op 75 euro.
Maar vandaag maar even geregeld, apk erop en de andere weer in de schorsing.

Het niet hebben van een WA verzekering kost je 320 euro.
Daar ga ik dan ook mooi tegen in.

Ik verwacht niet veel resultaat, maar proberen kan ik het altijd...

einzer 16-10-2006 17:29

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Neej je hebt het goed, maar die brief van de belasting kreeg ik dus ook pas binnen toen ik ook de bekeuring binnen kreeg voor het niet hebben van de verzekering. Ik heb gewoon mijn afschriften niet doorgekeken.

Als je toch de brief van de belasting hebt moet daar toch opstaan dat je de auto per 1 maart geschorst hebt????? Dan heb je toch bewijs :confused:

breadfan83 16-10-2006 17:49

Quote:
Originally Posted by einzer
Als je toch de brief van de belasting hebt moet daar toch opstaan dat je de auto per 1 maart geschorst hebt????? Dan heb je toch bewijs :confused:

Ja dat is het probleem juist, dat staat daar niet op.
Maar ik ben me d'r echt 100% zeker van dat ik de auto geschorst heb.

Ik heb de eerste keer de fout gemaakt dat ik de zwarte jetta heb geschorst, maar eenmaal thuis kwam ik erachter en een of twee dagen later stond ik weer aan de balie van het postkantoor om de zwarte uit de schorsing te halen en de rode eindelijk te schorsen. Als dit niet op deze manier gebeurd was zou ik me niet zo zeker zijn, maar juist omdat ik zo stom ben geweest eerst de verkeerde auto te schorsen weet ik precies hoe het gegaan is. Dus ik ben me echt HEEL ERG zeker!

snellesjaak 16-10-2006 18:23

@ breadfan83: dit is een nare situatie zeg. Ik ben bang dat je inderdaad geen poot hebt om op te staan, maar toch zou ik beroep aantekenen.

Wat ik zelf vreemd vind is dat je ieder jaar opnieuw je auto moet schorsen! 22,90 valt best mee, maar het nut zie ik totaal niet. Geen gebruik en geschorst zou moeten zijn geen kosten...

breadfan83 16-10-2006 18:27

Quote:
Originally Posted by snellesjaak
@ breadfan83: dit is een nare situatie zeg. Ik ben bang dat je inderdaad geen poot hebt om op te staan, maar toch zou ik beroep aantekenen.

Wat ik zelf vreemd vind is dat je ieder jaar opnieuw je auto moet schorsen! 22,90 valt best mee, maar het nut zie ik totaal niet. Geen gebruik en geschorst zou moeten zijn geen kosten...

Ben ik het ook wel mee eens, maar aan de andere kant: dan hebben ze nog minder geld en wordt de administratie NOG slechter bij gehouden...

snellesjaak 16-10-2006 18:44

Een goede administratie hoeft niet per definitie te maken te hebben met een tekort aan geld. Je werk goed doen is ook een optie... :rolleyes:

RubenD 16-10-2006 20:11

Hehe inderdaad, maar ik snap echt niet hoe ze zoiets voor elkaar krijgen, moet ook echt de overheid zijn dit! Net een sociale werkplaats is dat (citaat van een goede vriend van mij, die tijdelijk reorganisatie manager was bij een ministerie).

All times are GMT +1. The time now is 21:09.