Quote:
hij trekt redelijk lekker, maar als je een bus met 45PK gewend bent heb je niet echt een eerlijk vergelijk. de originele retour leiding zit vanuit inlaat naar lader, dus dat moet in orde zijn. Gr, Paul. |
Quote:
je kunt ook niet alles bijhouden....toch? :D Vandaag weer naar mijn werk gereden maar omdat de verlichting in de meter nog niet aangesloten is was het moeilijk aflezen Stationair (koud) gaf hij -0.67bar aan en tijdens even doortrekken (niet te ver) gaf hij +/- 0.3bar aan. Wil dit nu zeggen dat de lader 0.3+0.67=0.97 bar leverd :confused: Gr, Paul. |
Quote:
vanmiddag in zijn 3 in de toerenbegrenzer getrokken, met als resultaat 0,41bar. ik heb gelezen dat een goeie lader (met lucht dicht systeem) min 0,6bar moet leveren. moet ik in dit geval van de 0,41bar uitgaan of van de-0.67(stationair)+0,41?? Gr, Paul. |
4759 members en alleen Richard en rallye20vtrs die antwoorden hebben :(
zouden de overigge 4757 er geen verstand van hebben :confused: Jammer. |
zijn er denk ik meer die antwoord hebben maar niet antwoorden maar zo kom je er toch ook ;)
|
nee je hebt dan 0,41 bar.. anders zou ik 1.9 bar hebben.. of je lader is niet lekker of je hebt toch ergens een lek..
of je meter lekt.. kan ook weleens voorkomen.. goed met tywraps dichtzetten |
Quote:
kijk da's wat ik wilde weten, ik dacht om de druk op 0 te zetten moet de lader al 0.67bar leveren om hem vervolgens op 0.41 te zetten moet hij nog eens 0.41bar leveren. dus als we het over 0.6bar hebben (wat volgens velen de ondergrens is) levert hij absoluut veel meer. Bedankt, kan ik vandaag eens gaan zoeken naar de oorzaak. Gr, Paul. |
Quote:
klopt ook wel, ik vindt het alleen jammer dat wanneer ik had gemeld dat ik een andere kleur ventieldop had gemonteerd ze waarschijnlijk in de rij stonden om; "vet", "gaaf", "goed bezig", "lekkah" e.d. te posten maar wanneer je met een (in mijn ogen) echte vraag komt blijft het stil :confused: Gelukkig heeft (wederom :hug: ) Richard mijn vraag kunnen beantwoorden. Gr, Paul. |
tja daar heb je welk erg gelijk in en denk dat het altijd wel zo zal blijven maar gelukkig is het opgelost toch :)
|
Quote:
Ik weet nu dat het niet goed is, oplossen moet nog gebeuren. |
zit gewoon ff mee te denken.. als mensen aanvulling hebben zijn ze vrij te antwoorden..
vind het zelf ook altijd prettig als ik een idee heb dat daarover word meegedacht.. |
Quote:
daar ben ik je ook dankbaar voor, dat is ook precies waarom ik hier een vraag stel. gisteren nog even mijn gasmechanisme gecontroleerd, bleek dat ik niet vol gas kon geven waardoor de retourklep een stukje open bleef. ook het inlaat systeem even afgeperst maar helaas geen lekkage gevonden. toen maar weer even getest (met sluitende retourklep) 0.55bar, tis wel een vooruitgang maar helaas zal toch de lader er weer af moeten. Gr, Paul. |
misschien raar maar heb je ook een andere meter met bar inplaats van psi geprobeerd ? wat ik snap niet zo veel van dat omrekenen en denk dat het daar misschien fout gaat
|
Quote:
voor het omrekenen ben ik niet bang, maar ik ga het voor de zekerheid nog wel met een andere meter proberen. Gr, Paul. |
ff een vdo als je de mogelijkheid hebt pakken
|
heb je ook een grotere intercooler geplaatst, bewerking gehad aan de kop.. etc
|
Quote:
Nope, alles origineel. alleen is de intercooler pijperij iets langer geworden. |
hoezo kan je geen volgas geven?
is je kabel te lang van je gasklephuis? heb je een andere gasklephuis om te proberen of te verglijken |
Quote:
een stukje terug is te zien in wat voor een auto dit blok ligt http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793 , de weg van het gaspedaal is korter dan wat de motor nodig heeft. ik heb hier al wel een overbrenging tussen gezet maar was/is nog niet optimaal Gr, Paul. |
gave bus trouwens :)
hoeveel kom je tekort dan om volgas te kunnen geven ? ik weet niet hoe dat werkt bij een bus dat kabeltje werkt dat het zelfde als bij een mk2 ? |
All times are GMT +1. The time now is 22:04. |