Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Remklauw zit vast (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19935)

Fred 02-04-2006 12:22

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Ik heb Lucas 38mm klauwen van een Golf mk4 uit 2000 of 2001 gemonteerd. Het asje wordt nu beschermd door een rubber hoesje. Helaas is het nog steeds niet perfect (ik gebruik de handrem zelden tot nooit) maar je komt ermee door de apk.

Bij mk4 klauwen heb je wel een setje speciale remslangen nodig, het setje staat op de site van Goodridge.

Dat trucje met dat hoesje is overigens ook met de standaardklauw toe te passen, door om het asje, tussen de keerring en de hefboom waar de kabel aan vast zit een extra o-ring te plaatsen, die zorgt dan voor extra bescherming / afdichting van de as doorvoer

René 02-04-2006 12:31

Quote:
Originally Posted by Richard
ik zeg polderputten 2005..

ook type 4 remmerij..

meer zeg ik niet :rolleyes:

2000 euro schade toch?

Richard 02-04-2006 12:31

als je t zelf spuit en opknapt wel ja

golf mkII 16v 02-04-2006 19:48

Quote:
Originally Posted by tempel
Gewoon gereviseerde remklauw kopen ,bij Golfparts heb ik er twee jaar geleden geloof ik 100 euro voor betaald.Het asje waar plunjer/stelmechanisme op zit gaat achterin vastzitten (roest)Als je de plunjer er uitdraait,zie je achterin een borgring zitten,die heb ik met een bewerkte punttang eruit gehaald.Daarna kun je asje eruit halen en boel schoonschuren.Pas op dat je schoefdraad op as en stelmechanisme niet beschadigd.Hoop gedoe dus.Daarna moet je hevelas ook demonteren en reinigen als mede klauw inwendig en keerring vervangen.Keering en O-ring die in de klauw zit ter afdichting van remvloeistofgedeelte waren niet bij de dealer verkrijgbaar.Het weer in elkaar zette met het losse stiftje die zorgt voor de verplaatsing van de plunjer is ook een geduld vergend klusje.Dus weet waar je aan begint.

Tempel

zover al die ring eruit halen was ik ook alleen het mechanic krijg ik er niet uit :iamwithst

johang60 02-04-2006 22:47

als je even een revisiekit op haalt voor de klauwen links en rechts 10 euro bij volkswagendealer gaat de remcylinder weer een stuk soepeler waardoor je minder problemen hebt met de handrem even goed schoonmaken en dan de nieuwe rubbers erop en ff ontluchten handremhendel even goed invetten en je kunt er weer even tegenaan

Zestienkleppen 03-04-2006 08:07

Quote:
Originally Posted by Richard
ik zeg polderputten 2005..

ook type 4 remmerij..

meer zeg ik niet :rolleyes:
Vertel eens wat meer, anders heeft het weinig zin natuurlijk.

tempel 03-04-2006 08:51

Het asje waarop de plunjer zit gaat vastzitten ,als je de veerring eruit gehaald hebt,kun je de as eruit halen.Dat lukt moeilijk zonder de as te beschadigen.Vracht kruipolie erin,in laten werken en dan met tang met stuk karton om as tebeschermen er uittrekken.Eventuele beschadigingen op as glad vijlen met sleutelvijl.Zo heb ik het gedaan.Maar absoluut niet de plunjer erop draaien en daaraantrekken,zelfstellend mechanisme in de plunjer is zo stuk.

Tempel

Intelligence 03-04-2006 16:34

Mijn garage heeft dit eerder voor me gerepareerd, ik zal ze doorgeven dat het aan het handremmechanisme licht :)

Richard 03-04-2006 16:49

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Vertel eens wat meer, anders heeft het weinig zin natuurlijk.

golf 1 op het rechte stuk met golf 4 remmen..
spul blokkeerd..auto slaat om met een goede 100 in de vangrail..

knaap gesproken.. ja was de tweede keer al met de golf 4 remmerij..
zijn vrienden hadden t ook al gehad op de autobahn..
spul schijnt heel snel vast te slaan

VolkswagenRacing 03-04-2006 17:08

vreemd,

rijden genoeg golfjes 4 rond, heb t verder nog nooit gehoord.

Eerder de kwaliteit van de ombouw?

Richard 03-04-2006 17:13

golf 4 remmerij ombouw..;)

Fred 03-04-2006 17:28

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
vreemd,

rijden genoeg golfjes 4 rond, heb t verder nog nooit gehoord.

Eerder de kwaliteit van de ombouw?

Nee, eerder een kwestie van betere remcapaciteit tov de oude remmen....kwestie van de remdrukbegrenzer op nieuw afstellen...

golf mkII 16v 03-04-2006 19:46

Quote:
Originally Posted by tempel
Het asje waarop de plunjer zit gaat vastzitten ,als je de veerring eruit gehaald hebt,kun je de as eruit halen.Dat lukt moeilijk zonder de as te beschadigen.Vracht kruipolie erin,in laten werken en dan met tang met stuk karton om as tebeschermen er uittrekken.Eventuele beschadigingen op as glad vijlen met sleutelvijl.Zo heb ik het gedaan.Maar absoluut niet de plunjer erop draaien en daaraantrekken,zelfstellend mechanisme in de plunjer is zo stuk.

Tempel

is gelukt zo zag het er na 21 jaar uit :woowoo:

All times are GMT +1. The time now is 14:52.