Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Nieuwe bolide! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19481)

maniacmark 23-03-2006 17:44

fotoupdates volgen
daar houden we je aan!!!

goed bezig!!

breadfan83 23-03-2006 18:33

Quote:
Originally Posted by Benji
Golf interieur past wel, check ff het topic van Jettaracing over zijn rode jetta. Achterbank moet je tegen het frame zetten en een paar schroeven aan de achterkant er in 'jetsen' :D En aan de zijkantje kan je ze opvullen met plastic kapjes uit een 4-deurs Golf geloof ik.

dan zet ik dalijk effe t leder dr in :D
moet ik alleen nog effe n zwarte mat hebben voor dr in..
effe zien wat er in de andere jet ligt ... zwart? zou t? we zien wel

latersss :tongue:

breadfan83 23-03-2006 21:09

Quote:
Originally Posted by breadfan83
dan zet ik dalijk effe t leder dr in :D
moet ik alleen nog effe n zwarte mat hebben voor dr in..
effe zien wat er in de andere jet ligt ... zwart? zou t? we zien wel

latersss :tongue:

effe replyen op mezelf... :D

dr zat idd een zwarte mat in de andere jetta, dus die heb ik er net eerst effe uitgehaald...
twee zwaar gekneusde vingers en de kou wilden niet echt meehelpen...
nou ja, door t gebrek aan licht kon ik tenminste niet zien dat ik me hele klauwen openhaalde aan allerlei scherpe dingen

t tapijt is er nu in ieder geval wel uit
anders had ik eerst t leer dr in gedaan en dan weer alles eruit moeten halen om t tapijt dr in te smijten

morgen dus eerst de grijze stoelen uit de zwarte jetta halen, dan t grijze tapijt mee dr uit. dan knikker ik t zwarte matje van de rode jetta in de zwarte jetta waar t grijze net uit gehalad is. dan is t tijd om de zwarte lederen zetels uit de grijze golf te halen om ze daarna n nieuw thuis te geven in de zwarte jetta. dan zet ik nog effe de grijze GTI dingetjes uit de zwarte jetta in de golf zodat deze ook weer een beetje netjes dr bij staat en je kan zitten...
jullie begrijpen t tot dusver nog met de combi's?

als alles dan klaar is hebben we staan:
- zwarte jetta met zwart tapijt en zwart lederen zetels
- grijze golf met zwarte mat en grijze GTI zetels
- rode jetta zonder mat en een opgestapelde zooi aan stoelen uit de golf en jetta

morgen foto's! :D dat zal t duidelijk maken

breadfan83 24-03-2006 20:49

met de foto's wordt nix meer vandaag...

k heb zojuist stoon kutten om t grijze tapijt uit de zwarte jetta te krijgen en t zwarte tapijt er voor in de plaats te leggen...
misschien beter niet moeten doen... wat ik zag heeft me niet echt vrolijk gemaakt iig. aan de binnenkant van de rechterdoordorpel zat erg veel roest en n beetje n rare vervorming in t plaatwerk, of ie ooit in mekaar heeft gezeten hier weet ik niet, maar t lijkt me sterk. alles sluit en buiten dat plekje is nergens vervorming te zien. dus misschien gewoon iemand erg lomp geweest met wat zwaars.

iig kunnen we dat niet zo laten

k heb t leder dr in gedaan en t tapijt ook, maar t zal er ooit weer uit moeten om alles bij te werken

verder nog effe willen beginnen aan t plamuurplekje achteraan. kwam n vriend van me met de snuggere opmerking: lijkt zo net of t ooit een gasbrander is geweest vroeger!
verrek, dacht k, dus maar meteen effe t tapijt binnen in de koffer los gerukt en jawel hoor... daar zat t dan... n plaatje tegen de binnenkant van de bak geplakt met kit om t zaakje dicht te houden...
dat moet er dus ook weer uit om plaats te maken voor een fatsoenlijk gelast stukkie reparatie-staal.... kunnen we mooi uit de rode jetta halen

jullie zien: we hebben nog veel te doen voor ze helemaal klaar is!
foto's volgen wss na t weekend, misschien zaterdag avond!

nigeldejong23 25-03-2006 08:41

oke

Quote:
heey nigel!
je jetta heeft veel belangstelling hier op school!
sommige lachen anderen kijken n beetje afgunstig, weer ander volk weet niet wat t moet denken van zo'n kamperbak (dat is nu namelijk al de vakterm voor de jet)
hoe dan ook, ze kijken allemaal!

t circuitdag plan is van de baan! happy nigel!
matthias wil niet meer met de jet de baan op omdat ie dat te zonde vindt, k was dr al lang blij mee dat ie zich bedacht had :D
en gisteren te horen gekregen dat de circuitdag helemaal wordt afgelast wegens zand op de baan :confused:
schijnt dat ze t niet meer allemaal weg krijgen voor de geplande datum, maar ze zoeken al voor n alternatief, mocht er iets bekend zijn laat ik t je meteen horen

weet je trouwens al of je zondag naar bunnik komt?

update: de blauwe lampjes en autostyle pedalen zijn dr uit...t was niet helemaal mijn smaak en k kon de pedalen niet meer bedienen met me kisten op die brede pedalen...t remmen wordt n beetje teniet gedaan als je tegelijkertijd t gas intrapt :D

de "spiekerdoos" is uit de achterbak, maar er gaat wel weer ns wat anders in komen
mocht nog iemand de stalen hoedenplank van de jetta hebben liggen zonder gaten dr in hoor ik dit graag!
zaterdag gaat de jet naar de garage om eens goed nagekeken te worden en alle vloeistoffen worden vervangen.
bij koud weer start ie wel maar n beetje met tegenzin...kunnen we gelijk effe kijken waar de oorzaak daarvan ligt

hum, verder....nouja, ze wordt weer eens goed met de hand gewassen voor de meeting en k ga dr nog effe met de polisher over. kijken wat dat brengt

vanmiddag bouw ik effe de lampjes vanachter om en kijk ik wat ik van de ouwe jetta nog kan gebruiken voor deze

foto-updates volgen nog wel
ciao
chris

Dat ie het circuit al niet opgaat ben ik heel blij mee.
En met die pedaaltjes heb ik nooit last gehad hahah maarja.
En dat starten met koud weer heb ik ook nog nooit last gehad :eek: ach zal wel nieuwegheid wezen ;) .Zondag weet ik nog niet zeker of ik kom dude hoop het wel :rolleyes: maarjah k ken nie in de toekomst kijken.

en me oude jetta is geen kamperbak :tongue: t is een nette Enkhuizer :confused: :mad:

Maar ik hoop dat je haar goed verzorgd.Af en toe aaitje over t stuur enz

groet nigel :cool:

nigeldejong23 25-03-2006 08:46

gelast

Quote:
met de foto's wordt nix meer vandaag...

k heb zojuist stoon kutten om t grijze tapijt uit de zwarte jetta te krijgen en t zwarte tapijt er voor in de plaats te leggen...
misschien beter niet moeten doen... wat ik zag heeft me niet echt vrolijk gemaakt iig. aan de binnenkant van de rechterdoordorpel zat erg veel roest en n beetje n rare vervorming in t plaatwerk, of ie ooit in mekaar heeft gezeten hier weet ik niet, maar t lijkt me sterk. alles sluit en buiten dat plekje is nergens vervorming te zien. dus misschien gewoon iemand erg lomp geweest met wat zwaars.

iig kunnen we dat niet zo laten

k heb t leder dr in gedaan en t tapijt ook, maar t zal er ooit weer uit moeten om alles bij te werken

verder nog effe willen beginnen aan t plamuurplekje achteraan. kwam n vriend van me met de snuggere opmerking: lijkt zo net of t ooit een gasbrander is geweest vroeger!
verrek, dacht k, dus maar meteen effe t tapijt binnen in de koffer los gerukt en jawel hoor... daar zat t dan... n plaatje tegen de binnenkant van de bak geplakt met kit om t zaakje dicht te houden...
dat moet er dus ook weer uit om plaats te maken voor een fatsoenlijk gelast stukkie reparatie-staal.... kunnen we mooi uit de rode jetta halen

jullie zien: we hebben nog veel te doen voor ze helemaal klaar is!
foto's volgen wss na t weekend, misschien zaterdag avond!

HEY HO dat plaatje is gelast dude door me buurman :D maare die had er ff kit tussengedaan omdat ik op dat moment geen plamuur had zodat er geen vocht in me auto zou komen snap ??? :)

breadfan83 28-03-2006 23:58

heej kiddo's!

hier effe de beloofde foto-update (weet dat heel t forum foto-geil is :D)

de kwaliteit laat n beetje te wensen over omdat de gewone cam de geest gegeven had...moest dus weer met de foon aan de slag

k ben druk aan t werk geweest t andere interieur in te knutselen van de week, en t tapijt t wisselen

in de kou en regen maar gewoon doorgewerkt , anders moest alles weer opgeruimd worden...
wat zou een werkplaats handig zijn, op t moment doe ik t allemaal hierzo:

tijdens de demontage van de stoelen en matten van de zwarte jetta kwam ik al vrij snel dit tegen:

na nadere inspectie kwam t zo uit te zien...:

niet echt iets om vrolijk van te worden dus...en achteraan zag t er zo uit:

op de foto valt ie wel mee, maar tis gewoon dwars door de dorpel heen
wat raden jullie aan? n stuk uit n andere jetta slijpen en inzettenwas eigenlijk mijn optie.... k heb er immers nog een staan :tongue:

maarja, eerst maar eens de demontage

das pas gewichtsreductie he jongens n meisjes!

en zo zag t voorin uit:

en tijdens t demonteren kom je dan wel eens wat gebruikerssporen tegen. vorige eigenaar had t dash waarschijnlijk ook al eens los gehad... wss woonachtig in eindhoven, of in ieder geval n goede band met de club:

hier dan nog effe n fotootje van de donor:

en van de doelauto met nieuwe mat!

en dan nog effe wat pics van de jetta , zomaar :D

de grille en de zwarte lichten zijn foetsie
grille heeft nu een logo in t midden... t ouwe zaakje kwam me op de snelweg dr af vliegen...

update met foto's van hoe t leder dr in zit volgen nog

Pedaalemmer 29-03-2006 08:05

ai..dat ziet er verrot uit...meer foto`s van de dorpel?(duidelijkere?)

nigeldejong23 29-03-2006 14:06

psv

haha dat psv was van mij en die dorpel die is echt slecht. :mad: ik wist echt vannikz dat ie er zo uitzag tjah ik ben dan ook nooit onder de bekleding geweest.

VWTDIGT 29-03-2006 14:16

Mooie jetta hoor!

martinus83 29-03-2006 15:24

leuke jetta, zit wat werk aan maar een 4 deurs is erg mooi!

ben beniewd, kblijf et volgen

breadfan83 05-04-2006 20:20

gisteren was de jetta bijna finito...

al n paar dagen troubles met starten, en sinds n dag of drie doet ie helemaal nix meer... dus elke keer maar overgestart met kabels
na n stukje rijden is ie weer geladen, maar als ie dan n tijdje gestaan heeft is ie weer leeg
eerst dachten we aan een stroomlek ergens, dus alles effe nagekeken... bleek een bougie helemaal los erin te zitten... hoe dat kan gebeuren snap k nie, maar ja, tis gebeurd
vastgedraaid, weer overgestart, stukje rijden en zonder probleme weer gestart

's avonds weggeweest met de jetta, en toen ik weer naar huis wilde startte ze weer niet
kwam net een vrouw met een opel (jajajajaja, k had t kunnen weten dat dat neit goed zou zijn voor de jet) de parkeerplaats op en k vraag dr of ze effe wil helpen
tuurlijk is t vrouwtje zo beleefd en stapt uit... na n beetje gebaren was dr duidelijk dat haar motorkapje toch echt open moest...hoe? hendel? waar?

nouja, uiteindelijk open, kabeltjes had ze niet bij zich, ik gelukkig wel (en dat met een VW!) dus alles effe aangesloten
rood op rood
zwart op zwart
ZOALS T OOK HOORT BIJ NORMALE AUTO'S, ECHTE AUTO'S

t contact om, helemaal nix, miss effe wachten...nog ns proberen...
opeens me vriendin: uhm, chris? dr komt allemaal rook onder je motorkap vandaan!

snel de zooi dr af gehaald, startkabels waren doorgesmolten (gelukkig, maar de jet had nix!)

bleek dat die miep de kabels op zn opels had aangesloten, verkeerd dus!
rood op de massa, en zwart op de plus!
kortsluiting dus

naderhand alsnog gestart, ditmaal via n clio, ook al niet veel beter
daar wel effe twaalf keer gekeken dat zwart ook ECHT massa was, en rood ook ECHT plus!

gevolg: accu naar de *^%@*# en wss heeft die vrouw na t zwemmen dr opel naar huis kunnen duwen... denk dat haar opelse accu net nog iets eerder de geest gegeven heeft...
wat t probleem nou is geweest? denk dat er ergens stroom uit de accu langzaam weg lekte ofzo... vandaag maar effe de accu van de donor overgezet, en ze loopt weer... voorlopig!

en nieuwe velgen zijn ook al gevonden: heb van gert n mooi setje wolfrace kunnen afnemen, alleen nog effe polishen (en afbetalen:D:D:D GERT, BEDANKT!!!).... daar gaan mn schouders weer! :D

iemand n foto van die velgen onder een jet? post ze hier maar effe dan, danku!

breadfan83 08-04-2006 10:30

eindelijk rijdt ze weer, dacht ik
mn maat zei al, nu kan t alleen maar beter worden, zal wel, dacht ik
onderweg naar huis, alles ging goed, te goed dacht ik...
thuis aangekomen, veilig, dacht ik

NIET DUS!

k zet de auto thuis neer, nadat ik zo'n 200 kilometer probleemloos ben gereden, ik laad mijn spulletjes uit de koffer, kwartiertje later wil ik weg: NIX
de startmotor draaide prima, dus t probleem met de stroomvoorziening is verholpen... WAT NU WEER?
wie kan me helpen, wat zou dit kunnen zijn?
ik word helemaal gek van deze auto!

rickGT 08-04-2006 10:43

Quote:
Originally Posted by poloGT
dat kan lager,

LIKE THIS(van mijn neef(i):

dit is geen schroefset hoor gewoon een vaste set 80-80

breadfan83 08-04-2006 11:06

Quote:
Originally Posted by poloGT
dit is geen schroefset hoor gewoon een vaste set 80-80

uhm...bedankt? :confused:

en...dus?
ze doet t nog steeds niet...
tis een mooie jetta, maar k ben dr niet echt mee geholpen

dus wie kan me verlossen van de chronische jetta-troubles?

t gaat (voor die die niet van t begin meelezen) om een 1.8i jetta MK2
ik heb sinds de aanschaf alleen nog maar problemen met deze auto gehad, maar omdat ik eindelijk MIJN jetta gevonden heb, en niet van plan ben deze weer weg te doen wil ik dr fixen

na ruim 200 km snelweg, auto thuis geparkeerd en afgezet. alles uitgeladen en n kwartier tot n half uur later weer willen starten... vetgeet t maar

de startmotor draait gewoon, maar t lijkt alsof de auto geen benzine krijgt

met aanslepen slaat ie half aan... dus ik hoor de motor draaien, maar zo gauw als ik dan de koppeling weer intrap gaat ie weer uit

wie kan me hierbij helpen?

Edition_one 08-04-2006 11:49

benzine pomp gecontroleerd?

breadfan83 08-04-2006 11:59

Quote:
Originally Posted by Breadfan83
als ik de auto op contact zet hoor ik m zoemen, zoals altijd

dit is dus vanaf vanavond niet meer t geval...conclusie...brandstofpomp kaduuk

hij zoemde nog effe en n paar tellen later stopte ie dr helemaal mee..
bij deze dus gezocht, n brandstofpomp voor n 1.8i...

breadfan83 10-04-2006 16:29

ok, ze doet t weer...

weet niet van wie ik de tip had om de zekeringen en relais effe na te kijken, maar dat was dus t probleem! danku danku!

breadfan83 18-04-2006 21:05

net effe olie vervangen, en vanmiddag naar idee van jurgens jetta de gaten die tussen achterbank en C-stijl ontstaan zijn dichtgemaakt... dank aan michel vr6 zijn onderdeeltjes! :D:D:D
nou zit er tenminste geen gapend gat meer in me achterste zitrij

oliefiltertje net losgeschroefd, plugje druit....donderd me t plugje in de aflopende olie....dus dan maar effe de handjes vuilmaken :D
andere filter dr op, olie drin en klaar is keesje
kan iemand me trouwens vertellen of ik met de oliekeuze t juiste genomen heb?
heb dr castrol longlife ingegoten, denk dat is t beste wat er is, neem maar mee dan...
maar geldt dit ook voor een oudere auto???

nouja, in ieder geval rijdt de jet weer prima, k weet welk relais problemen geeft, dus dat wordt komende week ook effe vervangen, en dan komt de uitlaat aan de beurt
iemand een idee wat ik hier onder kan hangen?
t geluid moet n beetje leuk zijn, maar niet TE. de eindpijp moet niet te overdreven zijn, liefst n enkele gepolijste dunne pijp, en t mag best een beetje power geven... iig niet inleveren
en dan, t studentenargument...de prijs moet ok zijn

wat zijn overigens de opties voor t zelf fabriceren van een uitlaatje
k ken iemand die dat best voor een schappelijke prijs voor me wil doen, maar nou moet ik wel weten welke dempers ik er t best in kan laten, wat eruit kan, en hoe dik de pijp moet zijn

dus wie me kan helpen is welkom. comments op de jet zij uiteraard ook altijd welkom!

jettaracing 18-04-2006 21:47

Wat een verhaal zeg!In ieder geval een leuke jetta!
Maar waarom staat ie nog steeds op speurders dan? http://www.speurders.nl/autos/volks...06102003.186.99

moet nigel m maar even verwijderen !

All times are GMT +1. The time now is 13:31.