Als je per se zekerheid wil gecombineerd met betrouwbaarheid van de motor (hetzelfde?!) zou ik persoonlijk een 2l blok kopen en gaan (laten reviseren). Als je je bedenkt dat zo'n bus aardig aan het gewicht is, zou ik zeker wat meer vermogen/koppel willen dan wat een standaard 1600 kan bieden. Een 2l blok heeft dan ook minder te lijden.
Ja, je wilt geen gereviseerd blok, maar waarom niet? In principe vervang je dan alles wat vervangen moet worden, en heb je een bijna nieuw blok. Ik heb zelf ook geen ervaring met reviseren, maar ik denk dat als je iemand kent/zoekt die je kan helpen om zo'n blok uit elkaar te trekken en op te bouwen, leer je meteen hoe zo'n blok in elkaar zit, en kan je in de toekomst met wat meer vertrouwen de weg op gaan... |
is een goed gereviseerd blok niet beter dan een fabrieks blok?
Nu wordt alles op maat vervangen een blok zo uit de fabriek is maar massa productie. ?? |
Er bestaan toch wel onderdelen die kwalitatief beter zijn dan standaard fabrieks onderdelen, maar die kosten waarschijnlijk ook meer, dat is meer wat ik bedoelde met upgraden en meer betrouwbaarheid te krijgen.
|
Ok, ik ben eruit...
Nieuw blok bij Sjef besteld en die wordt volgende week ingebouwd :) :) Spannend! Veel over gehoord en gelezen, maar ik ben er nog nooit geweest. Volgens mij is het als T2-bezitter een kwestie van tijd voordat je daar een keer beland. :cool: Groet, Martin |
Quote:
Moet we allemaal naar King Sjef ? :own: |
Niet te eng doen hoor................
Nog ff, wat is nu precies een nieuw blok? Ze worden toch niet nieuw meer gemaakt, dus is wat je nu koopt toch altijd gereviceerd? Mex blokken hebben toch een iets andere opbouw? Is bv het plaatwerk rond de motor nieuw of gebruikt, carb nieuw of revisie? Kortom, wat wordt eigenlijk verstaan onder een nieuw blok? |
De nieuwe blokken worden nog wel degelijk gemaakt hoor. De T2 met luchtgek blok die word niet meer gemaakt.
Martin heeft een compleet nieuw blok gekozen dus zoals het al zegt. Compleet nieuw dus ook de beplating. ed. Klopt de complete blokken worden aangepast met andere ontsteking en bobine. Maar ook die zijn nieuw dus blijft het een compleet nieuw blok ;) Sjef En iedereen is welkom maar niet allemaal te gelijk hoor. We zijn en blijven een klein bedrijfje wat het nog altijd als hobby ziet. :D En "king"alstublieft zeg ook wij maken vouten, leren elke dag weer iets nieuws.. |
Ben benieuwd naar je ervaringen, met het rijden met dat nieuwe blok?
Of er veel verschillen zijn in rijgedrag tussen oud en nieuw. |
All times are GMT +1. The time now is 18:17. |