![]() |
Quote:
En voor de 02A bak moet je dus wel zelf een steun maken. |
Quote:
sorry ff omgedraaid.. |
bak is idd anders.. aansluiting bak is anders en je moet ruimte maken voor de schakelweg.. dus een klein stukje uit de steun zodat de kabelschakeling vrij kan schakelen.. dus de standaard steun pakken en die verlassen.. want dan gebruik je wel mooi de aansluiting op het chassis
|
De motorsteun aan distributiezijde heb ik bij mij ook aangepast. Want het G60 blok PG heeft een open gewerkt waterkanaal achter deze steun zitten en als je de gewone steun (was bij mij een 2H blok) monteert denk ik dat je toch wel een waterlek gaat hebben.
Voor de versnellingsbak ben ik vertrokken van een bakhouder van een golf 1 met 4 versnellingen. Aan de differentieel vanachter heb ik ook een hele andere steun gemaakt. Greetz Jan |
Quote:
Dit misschien iets voor jou ? (Supersprint voor Golf1 G60) |
@ Lieuwe: met de tijd moet er dan idd zoiets komen ja! Eerst ga ik nu mijn huis en garages inrichten en opknappen en hopelijk is er dan van de zomer nog genoeg geld over voor een Jetta 1!
@ Richard en Steven 16v: Bedankt voor de super-info! Hebben jullie deze ombouw zelf al eens gedaan of hoe komen jullie aan al de kennis? Buiten de onderdelen die van een Corrado G60 en een Jetta mk1 1.5 of zwaarder afkomen heb ik dus het volgende nodig: - spruitstuk voor in een golf 1; - intercooler golf g60 of sprinter, met 180 gr bocht en slangen enz.; - benzinepomp(-en) cabrio of tank gti met pompen; - achteras gti of scirocco 16v; (- aandrijfassen scirocco 16v;) Zijn deze losse onderdelen van een mk1 gti/cabrio of scirocco 16v nog een beetje makkelijk te vinden op de sloop of bij medehobbisten? Dan de laatste vraag voor voorlopig: Is het pas maken van de G60 motorkabelboom op de zekeringkast van een mk1 een beetje goed te doen of is dit een hels karwei? Elektra vind ik niet de leukste kant van het hobbyen :) ! |
heb wat jaartjes in een golf 1 g60 gereden..
en jan klopt.. ik heb een soort reactie steun gemaakt aan achterzijde bak.. kwam omdat de mijne de motorsteunen kapot trok op de testbank :rolleyes: :woowoo: |
Quote:
Op de sloop is er weinig tot niets van te vinden. Vooral niet van de Scirocco 16v. Heb zelf nog wel wat van dat spul liggen. Maar het meeste is voor eigen gebruik. Als je iets specifieks zoekt moet je tzt maar eens een een pm sturen. Quote:
Het ligt er aan welk jaartal jou golf 1 of jetta 1 wordt. Als je er 1 hebt met een oud type zekeringkast dan ben je nog wel even druk. Dan moet je alles omstekkeren naar het nieuwe type zekeringkast. Maar als je dus de nieuwe type zekeringkast hebt is het bijna plug en play. Quote:
Ben zelf al weer een hele tijd bezig met een ombouw van een "speciale" 16v in een type 1 Zal mijn verouderde topic ff opzoeken. Staat al weer een tijdje stil. Maar er komt een nieuwe update aan. ----->http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=tandwiel |
latere type zekeringkast van golf1/jetta1 is niet plug en play met corrado kabelboom.
|
Maar is het wel bijna plug & play zoals Steven zegt?
|
Quote:
Je moet de zekeringkast van de corrado nemen. |
Ik ben vertrokken van een 2H motor in mijn golf 1 cabrio en heb de motorkabelboom van het G60 blok aangepast op de zekeringsdoos van de golf 1. Alles werkt zelfs MFA. Dus dit is ook een mogelijkheid, maar veel hangt natuurlijk af van welke basis je vertrekt.
Greetz Jan |
Nu ga ik zaterdag naar een jetta mk1 1.3 uit 1983 kijken. Levert dit buiten de verkeerde motorsteunen nog andere problemen op tov een jetta met een 1.5 of zwaarder? Dan bedoel ik vooral op onderdelen die van een 1.5 wel en van een 1.3/1.1 niet bruikbaar zijn. Motorsteunen of homokineten e.d.? Deze ziet er op de fotos hard uit, wat ook wel weer een voordeel is!
Alle advertenties die ik Nederland zie zijn allemaal 1.1 en 1.3, zijn de zwaardere motortypes in nederland niet veel geleverd? |
De plaats vd motorsteun is het enige verschil aan de carroserie tussen de lichte 1.1/1.3 modellen en de zwaardere modellen vanaf 1.5L.
De meest verkochte modellen toen waren idd met de kleinere motoren, die met de grotere motoren werden echter wel degelijk verkocht. Het zal wel met de prijs te maken hebben gehad... :D |
van de week 1 gebouwd een g60 8 avonds werk het was al wel een gti
ik wou dr een foto bij doen maar helaas dat ging niet k ding :iamwithst :iamwithst |
8 avonden? wat heb je zitten doen bier drinken?;).. maar in een paar avondjes zit hetr er wel draaiend en al in ja
|
Patsers... :D
|
realisten die door werken..;)
|
Oke het enige verschil in carrosserie is dus de plek van de motorsteun wat met wat laswerk aan te passen is.
Maar als ik een 1.3 koop, mis ik dan nog onderdelen die ik van een 1.5 wel had kunnen gebruiken? |
Quote:
Met een 1.3 lukt je dat nooit. Wil je het op een veilige manier doen. -Bij een 1.3 moet je andere motorsteunen hebben. -motorsteun verlassen, en 1 motorsteun maken. (afhankelijk welke bak je gebruikt) -andere aandrijfassen -andere remmen. Voor is een must, achter niet persé noodzakelijk -stabilisator stang onder tussen de draagarmen (eigenlijk ook boven tussen de veerpoten, en achter tussen de veerpoten) -dikkere benzineleiding -andere tank, of opvoerpomp in de tank -benzinepomp onder de auto -kabels leggen tbv de benzinepomp -als je achter eventueel remschijven gaat monteren heb je andere handremkabels nodig -afhankelijk welke bak je gaat gebruiken moet je je schakelmeganisme veranderen. -wat ook niet geheel onbelangrijk is dat je de linker draagarm moet aanpassen. Dwz dat je ongeveer in het midden van de draagarm het plaatstaal subtiel naar binnen moet slaan. (inslijpen -> inslaan -> lassen) Anders kun je moeilijk bij de poulie komen die daar dan zit. |
All times are GMT +1. The time now is 21:58. |