zo mensen.
gisteren hele dag bezig geweest dus ben lekker opgeschoten. de kop dus nog even afgesteld de laadtste dingetjes nog. eergisteren het onderblok nog gestraald en gespoten dus kon gisteren al mooi opbouwen. helaas zijn er een stuk of 5 foto's niet opgeslagen omdat mijn baterein leeg waren. dus de echt opbouw mistnog. :( maar hier alvast wat update's cilinderkop in elkaar + geborsteld. en ja na de krukas lagers mist een deel. en nog voor de duidelijk heid, de cilinderkop zit er op 2 bouten na los op, dit omdat hij anders kan beschadigen maar koppakking en zo zit er nog niet tussen :) |
zo vw vrienden.
weer is een update bij mijn vandaan. heb deze week nog niet stil gezeten haha. ben maandag begonnen met het inlaat spruitstuk, de 16v gasklep was aanzienljk groter dus de flens waar deze opkomt moest ernstig aangepast worden, heb hier nog geen foto's van zal dit is maken van de week. verder heb ik dinsdag de zuiger veren binnen gehad, het wou me dinsdag niet lukkken dus woensdag verder gegaan. woensdag het onderblok in elkaar dus zuigers en lager schalen er weer in enzo, ook de cilinderkop zit er weer op. vandaag nog bezig geweest met mijn warm draairegelaar en oliefilter steun. ik zou zeggen check de foto's :D :D onderblok met olie pomp en alles weer vast. zuigers en stalen koppakking. kop er op :) dit is het originele systeem,( 2 groter stekkers en sensoren) deze gaan plaats maken voor 1 heel klein sensortje ( foto hier onder ). deze radiateur moet er in, simpel weg omdat deze het expantisie vat er aan vast heeft, en dat scheeld weer wat losse rommel onder de kap. olie filter steun geborsteld. zo dat was hem wel weer van vandaag haha :D |
Niet te veel doen Frank, de winter is nog nieteens begonnen ;)
|
Hoe zit dat met dat sensortje die die andere 2 vervangt??
|
He Frenkie,
Lig jij nog wel in je nest joh, 's nachts ?????? Keep it up !!! Grtz............. LRR |
Quote:
de ene is de thermoschakelaar. deze vervang ik door een schakelaartje op het dashboard. en die andere is voor je temp meter. dit word nu gewooon 1 klein stekkertje en de massa dan via de motor :D |
Quote:
ja wel meestal half 1 er in en 7 uur er uit |
zo mensen en ook vandaag weer niet stil gezeten.
ben vandaag intotaal 3 uurtje bezig geweest niet bveel dus . maar goed had nu meeste onderdelen binnen dus kon mooi bouwen. :D koelvloeistof mondje klaar en er op, en nog wat dingen. zoals belooft mijn inlaat spruitstuk. inlaat spruitstuk geborsteld en gemonteerd heb toch maar besloten hem niet te polijsten. waterpomp er op. vliegwiel zegt ook genoeg denk :D gr frank |
hallo mensen.
ben ik ook weer is, heb even een meningsvraagje ik heb nu een olie koeler liggen van een 16v dus die zet je tussen je olie filter huis en je olie filter. heb ook een olie koeler van een golf 1 das zon losse met echt een koeler die voor in komt. die golf 1 koeler komt er zeker in. nu was mijn vraag zou het noodzakelijk zijn of effectief om ook nog die andere koeler te plaatsen. persoonlijk denk ik dat ik het met de golf 1 koeler goed moet redden, |
Denk niet dat je olietemp nog verder omlaag gaat door het wisselen van warmte (olie koeler G. 2 is een warmte wisselaar). Et koelwater wordt toch zowieso 90 graden. Mja tis wat je leuk vindt ;).
Enne veel succes met je projectje daaro, heb ook zo'n motorsteun. Hangt mijn blokje nu ook aan. Gaat hetzelfde lot aan ;). Groeten, Jeroen |
zn steun is echt werelds kost wat maar hbe je ook wat zeggen ze dan altiid.
maar dacht eerst het zal altijd beter zijn maar dat dingen past nog niet zo 1 2 3 dus toen begon ik nog te twijfelen en denk persoonlijk dat zon golf 1 koeler meer doed dan een warmte wisselaar. en dan kan je er altijd nog een koelvinnetje bij zetten ofzo op de koeler. |
zo vandaag weer lekker bezig geweest.
's ochtends eerst cado's gekocht voor sinterklaas, 's middags weer verder gegaan. had wat delen al mooi gestraald en gespoten, en kwam er later achter dat het niet ging passen dus paar dingetjes wat mis gegaan. verder heb ik de spinnen kop bewerkt dus strakkie's extra veel benzine injectie als dat nodig is . najah ik zou zeggen check de foto's en zie wat ik gedaan heb :D g60 spruitstuk en co pijpje verlast gas klep er op + de opmaat gemaakte hevel. motorsteun gestraald en geborsteld. enige slangen er dergelijk aangesloten. klepdeksel gestraald en gespoten. totaal beeldje :D nu nog wat kleine dingen moet op de sloop een schade vrij carter pan halen en die nog voorzien v an schotten. en dan is hij voorlopig klaar. veel dingen worden van de andere motor over gezet omdat die net nieuw zijn of beter dus dan wachten op volgend weekend want dan moet hij er in :D gr frank |
zo mensen.
vandaag dan eindelijk begonnen met de auto zelf. :D heb de hele binnenkant op het dashboard na kaal gehaald. verder is de motor op de klepdeksel pakking carterpan en dynamo ook klaar. zie hier wat foto's :D oude staat motor ruimte :D de motor ruimte zal er denk ik heel wat beter uit komen te zien :D |
en in kleur neem ik aan :rock:
|
ziet er puik uit baasje! zou dat witte opnieuw spuiten, dikke kooi erin rest alles kaal...jummie
|
witte wil ik houden.
dan binnen ruimte goed poetsen en dan rolkooi eventueel. en dan motor ruimte ok gwoon netjes wit net als in de racerij |
Waarvoor dient de tape op je grill?
Corradodash ziet er strak uit! |
Quote:
Ik denk dat Jens dat ook bedoelde... ;) :cool: |
Frank = goed bezig
|
Quote:
haha ik was vorige week naar frieslan, moest over de dijk en dat ik aankwam zag ik dat mijn gril er half uit stak. dit lipjes zijn afgebroken en dacht na met een week gaat hij toch uit elkaar tape hem even vast :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 05:22. |