Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   polo g40 stationair veel te snel lopend (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135967)

vagg freak 18-12-2015 21:39

Heb een vraagje ben een g40 motor in me golf1 aan het bouwen nu heb ik 1 stekker over die naast de bobine zit waar moet die aan.
Heb alleen de motor kabelboom
Mvg

The_Maxx 18-12-2015 23:19

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Heb een vraagje ben een g40 motor in me golf1 aan het bouwen nu heb ik 1 stekker over die naast de bobine zit waar moet die aan.
Heb alleen de motor kabelboom
Mvg

Heb eventueel de andere kant van de kabelboom voor een 3f liggen (zijn als het goed is hetzelfde) maar waar die stekker precies voor dient weet ik niet.

monopoint heeft die stekker namelijk niet, daarom heb ik indertijd de volledige kabelboom gekocht, althans er zit wel een stekker maar dat is een 2 polige, geen 3polige zoals bij 3F/PY

Pas trouwens sowieso op dat je die stekker niet verward met de stekker voor de bobine, beide 3 polig.

Mocht je interesse hebben in dat stuk kabelboom, stuur maar een pb.
Wellicht kom je dan in elk geval verder.

Had dit trouwens niet beter even in een apart topic gekunt?

Golf116vmk1 27-01-2016 17:25

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Heb eventueel de andere kant van de kabelboom voor een 3f liggen (zijn als het goed is hetzelfde) maar waar die stekker precies voor dient weet ik niet.

monopoint heeft die stekker namelijk niet, daarom heb ik indertijd de volledige kabelboom gekocht, althans er zit wel een stekker maar dat is een 2 polige, geen 3polige zoals bij 3F/PY

Pas trouwens sowieso op dat je die stekker niet verward met de stekker voor de bobine, beide 3 polig.

Mocht je interesse hebben in dat stuk kabelboom, stuur maar een pb.
Wellicht kom je dan in elk geval verder.

Had dit trouwens niet beter even in een apart topic gekunt?

Kan mijn polo ook zo'n slechte koude start maken door 95 octaan benzine inplaats van 98? nee toch?

Las net een topic dat g40 98 octaan nodig heeft. klopt dit?

Ruud 16V-G60 29-01-2016 08:01

dit maakt voor het starten niets uit.
Voorheen was het zo dat een snellere auto octaan 98 nodig had,tegenwoordig is het bij iedere oudere auto al bijna een must.De brandstofkwaliteit is wel zo erg veranderd de afgelopen jaren,dat het voor oudere auto's alleen maar slechter geworden is.De 98 van nu is nog slechter dan de 95 van een aantal jaren geleden.

Golf116vmk1 29-01-2016 18:26

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
dit maakt voor het starten niets uit.
Voorheen was het zo dat een snellere auto octaan 98 nodig had,tegenwoordig is het bij iedere oudere auto al bijna een must.De brandstofkwaliteit is wel zo erg veranderd de afgelopen jaren,dat het voor oudere auto's alleen maar slechter geworden is.De 98 van nu is nog slechter dan de 95 van een aantal jaren geleden.

Heb een andere chip is mijn g40 van sls voor een polo g40 1.5 getuned.
Dus mijn auto krijgt veel te veel benzine. En tijdens de koude startloop nog meer.
Dus smorgends vroeg prutteld te auto en stotterd die verschrikkelijk de eerst 300 meter ofzo. Daarna is ut goed. na 2 minuten gaat de auto 1 minuut snel lopen ongv 2000 toeren stationair. en na ongv 2 minuten is dat ook weer weg en rijd de auto of dat er niks aan de hand is.

Enig idee hoe dit kan komen?

Luchtschuif spruitstuk? blauwe sensor?

Ruud 16V-G60 30-01-2016 08:48

heb je alleen de chip gedaan ? Je hoort ook een andere poelie erbij te gaan gebruiken,en de afstelling bijstellen.Heb je de vacuumslang teruggeplaatst op de ecu ???

Golf116vmk1 01-02-2016 22:52

Quote:
Originally Posted by Ruud 16V-G60
heb je alleen de chip gedaan ? Je hoort ook een andere poelie erbij te gaan gebruiken,en de afstelling bijstellen.Heb je de vacuumslang teruggeplaatst op de ecu ???

Ik heb deze auto zo gekocht.
Slecht lopend en ik heb al heel veel zelf gefixed.

Welke pouli er dus opzit weet ik niet. is mij alleen verteld dat het een chip is die te veel benzine voor de motor gaat leveren,

En de pouli zal wel een kleine zijn want ik haal 0.9bar druk.

Vaccuumslang zit op de computer.

M.v.g

Ruud 16V-G60 03-02-2016 08:49

dan kan het nog een compleet verkeerde afstelling zijn

richard-polo 03-02-2016 11:20

is het ook! Deze polo stond jaren geleden op marktplaats met een kompressor, ben daar eens wezen kijken maar direct weer vertrokken!!

beste is originele ecu + perfecte kabelboom en dan juiste afstelling...
je weet ook niet wat al die andere ... tuners allemaal eens gedaan/geprobeerd hebben aan deze motor!

Golf116vmk1 05-02-2016 16:39

Quote:
Originally Posted by richard-polo
is het ook! Deze polo stond jaren geleden op marktplaats met een kompressor, ben daar eens wezen kijken maar direct weer vertrokken!!

beste is originele ecu + perfecte kabelboom en dan juiste afstelling...
je weet ook niet wat al die andere ... tuners allemaal eens gedaan/geprobeerd hebben aan deze motor!

Nou Tuners is te veel credit voor deze lui.
Alles wat ze hebben gedaan is half gebeurd.
Ik moet serieus 90% van deze auto helemaal onder handen nemen en corrigeren of problemen verhelpen. Ben al een heel eind maar ook nog een heel eind te gaan. Koop binnenkort een pouli + chip + riem set zodat ik weet dat alles bij elkaar past. Maar al met al had ik deze auto beter kunnen laten staan.

Golf116vmk1 14-09-2016 19:32

Nou moeilijke koudloop probleem is opgelost.

Lag niet aan de chip, niet aan de temperatuur sensor, kabels, ontsteking.

Co stelpunt op luchtmassa meter in aanzuigbuis voor het gasklep huis.
Die stond veel te ver open.

Nu krijgt de auto iets minder benzine dus iets minder koppel onderin maar loopt het over het algemeen mooier.

-Ondertussen lamba weer na het spaghetti gelast inplaats van in 1 uitlaatbuis.
-Uitlaat spruitstuk ge headwrapt
-Onder de kap een hoop gecleand en schoon gemaakt.

Auto gaat als de brandweer en ziet er killer uit

All times are GMT +1. The time now is 23:31.