Veel succes, en niet roken tijdens het werk he?
|
als de drukpomp gaat jengelen ,betekent vaak dat de opvoerpomp in de tank geen benzine genoeg meer levert waardoor de druk pomp in luchtbellen zit te slaan ,als hij het begeeft de opvoerpomp(heb dit in de elbe tunnel gehad)loopt hij normaal stationair ,kun je normaal gasgeven ,maar wegrijden is een beetje lastig .
heb zelf een uur gewacht op de adac ,na dat uur was iik het zat ,kofferbak leeg gepakt(was net op terugreis van zweden )en vlotter element met pomp uit de tank gehaald .de ouderwetse doorblaas en oma'stikken truuk gedaan .kontakten schoon gemaakt .en hij liep weer als een kogeltje .adac vriendelijk ha(r)telijk bedankt voor de snelle service .en verder naar nl gereden met 180+ |
Dat zie ik mezelf nog niet doen ;) Maar goed, gister begon meneer al te stotteren toen ik bij de stoplichten weg wilde rijden... terug naar huis ging gelukkig wel goed en geen last meer gehad onderweg, maar word nu wel een beetje huiverig zeg maar. Toch maar gelijk vervangen deze week dan :D Of moet ik eens proberen eerst alleen het filter te vervangen?
|
filter sowie so en opvoer pomp ook anders is het binnen kort einde verhaal
|
Opvoerpomp kan je simpel testen door onder het kofferbakmatje de zwarte deksel met 3 kruiskop schroeven even open te halen, nu trek je tijdens het pompen (2 sec lang na het contact in schakelen meestal) de stekker los en er weer op nu moet je verschil in geluid horen, zo niet dan is de opvoerpomp stuk waarschijnlijk.
Als het moeilijk te horen is in de korte pomptijd kan je even constante + op de bedrading naar de pomp zetten (relais 67, de blauwe) eruit halen en de contacten waar de dikke pootjes in komen doorverbinden met een stukje draad. |
Tenk joe :bow:
|
Ik vond dat gezoem in de auto wel iets leuks hebben gister .. :woow:
Kijk je wel uit Leen dat je het maar heel ff doorverbindt ? |
waarom heel ff, als je het hele land door rijdt staat de pomp toch ook uren achter elkaar aan.
|
Ik bedoel zonder relais .. ge-hotwired
|
Ik zie het probleem niet, leg eens uit.
|
All times are GMT +1. The time now is 09:37. |