Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   tunen van een gt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13266)

sjampoo 20-10-2005 17:34

GT: Dat zegt niet zoveel :)

't gaat om t blok wat erin ligt! (Polo GT is ook met 55 pk blok geleverd)

Maar goed: je hebt een 3F blok: 75 pk standaard.

Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.

Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.
Nokkenas: Standaard al 1 van de 'scherpere'

Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..

serge pot 20-10-2005 18:58

ik zat op 96,3 pk met standaard gk onderblok ,3f nokkenas ,36mm keihin carbs ,supersprint facher ,en mijn eigen kop van mh motor .een 110 is te doen uit een gk .120 ook wel ,maar dan moet de trukenkast los

Lexo 20-10-2005 23:00

Quote:
Originally Posted by sjampoo

Dat blok is (te opzichte van een standaard 1.3 blok) al redelijk 'goed' door VW behandeld.

Inlaatspruitstuk: geliefd onder NZ en G40 rijders: standaard zijn de poorten reeds groter.
Compressie: 't is gewoon een 1.3 blok, zoals de MH, NZ, maar met speciale zuigers, waardoor de compressie al ietsje hoger is dan standaard (alleen de GK heeft standaard een hogere compressie (1 op 10 ipv 1 op 9,5).
Inspuiting: Digifant: zelfde systeem dat je ook terug vind op de G40 en G60 motoren.

Vandaar: bij een NZ is er 'makkelijker' meer uit het blok te halen, want die begint met een schamele 55 pk.. Jij begint al met een leuke setup: 20 pk meer dan een NZ... Met spullen waar je met een NZ +40 pk tevoorschijn tovert, kom jij misschien op +20 of +25 uit..

kijk nou snap ik het. tnx voor de info!

sander_beer 21-10-2005 16:38

Quote:
Originally Posted by Lexo
het gaat hier om een gt he, die heeft standaard toch zo'n 80 pk?

je wint dan toch wel meer vermogen met carbs, bewerkte kop en andere nokkenas?

maar dat wil ik dan ook samen meteen laten doen
als je t begin had gelezen wist je dat :D

serge pot 22-10-2005 13:58

Quote:
Originally Posted by sjampoo

zoemer
gk heeft 11 op 1 en 3f 10,2 op 1 compressie verhouding

en digijet is makkelijker mee te kloten dan digifant injecties .

sander_beer 10-11-2005 15:37

http://i4.ebayimg.com/03/i/05/58/1d/c6_1_b.JPG
Sie bieten hier auf eine komplette originale Einspritzanlage einer Yamaha FJR 1300
http://i14.ebayimg.com/04/i/05/32/d6/18_1_b.JPG
of van een yamaha R1
is dit ook mogelijk om op mijn blokje te zetten een 3f of moet ik dan de elektronika van die motor ook eerst zoeken ??

Lexo 10-11-2005 18:22

Quote:
Originally Posted by sander_beer
maar dat wil ik dan ook samen meteen laten doen
als je t begin had gelezen wist je dat :D

ja als jij goed had gelezen had je door dat ik bedoelde dat je met die aanpassingen uit een nz blok van standaard 55pk al dat vermogen haalt, dus verwachte ik dat je uit een 3f blok met standaard 75 pk, meer vermogen zou halen met die aanpassingen

sander_beer 01-07-2006 15:27

eindelijk is t dan zo ver ik ga er eens aan beginnen
vanmiddag cilinder kop inlaat spruitstuk en gasklep naar serge gebracht
die gaat dat allemaal bewerken
een andere nokken as besteld
volledige uitlaat + spruitstuk + k&n inlegfilter had ik al
kan er bij de 3f motor ook aan chiptuning worden gedaan ?
zijn er zo nog dingen die ik misschien kan doen en waar ook al iemand positieve ervaring mee heeft andere injectoren ofzo

wolfswagen 01-07-2006 19:16

ga op vakantie... dus ben benieuwd wat er allemaal voor leuks staat te gebeuren als ik terug kom.... succes...

sander_beer 29-07-2006 20:54

zo net terug van mijn nokkenas halen ik kan niet wachten tot ie er in zit

en serge je hebt goei werk gelevert want ik voel t verschil wel

nu nog wachten op de chip

Jeroentjuh 29-07-2006 22:10

En dan maar rollen.....

sander_beer 30-07-2006 16:14

hij zit er eindelijk in
hij wilde eerst niet starten toen t stationair toerental heel wat hoger getzet en toen broem
eerst een stukje rustig gereden tot ie goed warm was en toen eens lekker gas gegeven
lekker wat een verschil
nu misschien nog een verstelbaar nokkenaswiel
wat kost t ongeveer om dat te laten afstellen op een testbank ?

Lexo 31-07-2006 07:08

vertel eens, heb je nu over de gehele toeren linie meer vermogen? of vooral hoger in de toeren? hoeveel graden is jouw nokkenas???

sander_beer 31-07-2006 09:55

hij is 271 graden
ik heb nog niet zoveel gereden maar onderin is ie een klein beetje sterker
en hij trekt gewoon een stuk harder tot aan de begrenzer hij wilt nog wel verder maar t kan niet
over een week of 2 heb ik ook een andere chip met een toerental begrenzer van 8000tr/min eens zien wat ie dan doet

sander_beer 04-09-2006 18:46

zo chipje is binnen ik heb er nu jammer genoeg nog niks aan na mijn ongeval
maar t blok komt in mijn nieuwe polo en dan kan ik lekker toeren draaien

Rétrokroezer 06-09-2006 18:36

Geen pics, van de bewerkte onderdelen ofzo? :redface: (zeer interessant topic hier' ;)
(even hier vragen ook:'voor de kenners' ; zou het gemakkelijk te doen zijn om een dergelijk blokje in een golf 1 'gewone1300' over te zetten?

serge pot 06-09-2006 18:52

ja

Rétrokroezer 06-09-2006 19:21

Kwa Motor,versnellingsbak-steunen,is alles zelfde als bij de Polo?
En wat komt daar dan allemaal bij te kijken ,wat je bij een golf 1 niet hebt;stuurdoos+injectie, en wat méér kabels en dergelijke? of komt er nog meer bij te kijken?

Rétrokroezer 07-09-2006 20:17

Niemand?

sander_beer 07-09-2006 21:27

ik weet t niet zeker maar ik denk dat t dat zowat is wat je daar opnoemt

All times are GMT +1. The time now is 02:28.