Quote:
lees het nog eens... ;) |
1 bekeuring, door rood licht gereden. verder (nog) niks, maar zo lang rij ik nog geen 16v... tempo is wel een beetje opgevoerd sindsdien.
|
keertje tehard gereden en tjakke 90 euries. maar das dan ook alles :biggrin:
|
In mijn g60 tijd heb ik 12 bekeuringen gehad in 1,5 jaar tijd.. :rolleyes:
Zelfs 2x geflitst in 10 minuten tijd op 2 verschillende snelwegen.. :eek: En 1 keer een overtreding voor parkeren, ik was te lui om te betalen... :o |
VEEEEEEEL te veel bekeuringen gehad in de 18jaar dat ik nu auto rij loopt echt in de duizenden euro's, en nog een keer moeten voorkomen voor snelheid (170, waar 100 was toegestaan)
Toendertijd 800 Gulden boete en een halfjaar voorwaardelijke rijontzegging met proeftijd van een jaar.... Daarvoor met de brommer was het helemaal erg, waren niet te tellen.... snelheid, geel plaatje, opgehoogd, te snel etc. etc. :mad: |
1x bellen: 140 euro
1x vluchtstrook: 160 euro 1x 35 te hard : 189 euro 1x 10 te hard: 30 euro 1x rood stoplicht: 95 euro 1x parkeerbon: 45 euro 1x 20 te hard: 1nogwat euro en dat allemaal inde periode van 14 maanden :S |
Quote:
:redface: :p you're right... |
Ik heb de afgelopen 15 jaar in totaal drie (kleine) bekeuringen gehad voor te snel rijden, waarvan één op de motor. Veel leuker zijn de keren dat ik er bijna gloeiend bij was:
- Met 200+ aangehouden door een motoragent: "Vanwaar die haast" vroeg hij nog. "Omdat mijn afhaalpizza anders koud word" zeg ik nog. "O, dan zal ik even doorschrijven..." Ik kreeg toen een bon omdat ik geen deel III had. :) - Met 200+ langs een afrit waar net een politieauto reed. Hij was gelukkig te ver op de afrit om nog terug te kunnen naar de hoofdbaan. :) - De keer dat ik bij 200+ besloot om te gaan planken (245 op de teller van mijn Golf G60 Syncro). Mijn vrouw vond dat geen goed idee, dus ik liet het gas los. Vlak daarna werd ik geflitst..... met 133 waar je 120 mag. Niet de moeite als je bedenkt wat het had kunnen zijn! :) Al met al geen slechte score, één bon per vijf jaar!! |
Quote:
geen extra boete gekregen vanwege het feit dat je in die 10 minuten onmogelijk van flitpaal 1 naar flitspaal 2 kon rijden? :D |
Heb er in totaal 4 gehad nu. In 3 jaar tijd, waarvan 3 met scooter...
Scooter; Rollerbank, 28 euro (choke open helpt iets... :rolleyes: ) Verkeerde plaats op de weg; 34 euro Te veel herrie, geen dempingswol in uitlaat...; 95 euro Auto; Reed in de polder op een stuk waar je tussen 7:00 en 9:00 niet mocht rijden... het was kwart voor 9...; 45 euro Verder kan ik best wel doorrijden op de snelweg maar nog nooit geflitst gelukkig :) Bebouwde kom rij is altijd 30/50, afhankelijk waar ;) Op rondweg den bosch een keer 160 gereden, waar je 100 mag. Snel wat gas terug :eek: Valt al met al wel mee dus :) |
geen enkel, enkel es omdat zonder handen reed....op men fiets :D 25€ :( :(
|
1 Bekeuring in 11 jaar tijd. € 30,- of zo voor 2 maanden terug in Zwolle. Kwam vanaf Lemelerveld Zwolle binnen rijden (waar al die koelhuizen van Dasko etc. staan) en dat is allemaal 70 km. Alle stoplichten door, richting de snelweg, word ik opeens geflitst ???? Uhhh.... Het was er behoorlijk druk, dus ik dacht zal wel iemand anders wezen..........toch nog ff nagevraagd bij m'n zwager (heeft ± 4 jaar in Zwolle gewoond) en die zei dat het hele stuk 70 was totaan de snelweg. Ik reed netjes 62 of zo, dus geen centje pijn...............wel pijn dus............bleek het laatste stukkie toch 50 te zijn................zucht !!!!!! Dus mijn opinie: "Zwolle Zucks" :D :D :D
Grtz............. LRR Ps: Als ik de komende 11 jaar weer voor hetzelfde geld kan rijden, dan doe ik het ervoor !!! |
Quote:
Ik weet niet of je al een schroefset onder je auto hebt, maar die had je van dit geld al mooi kunnen kopen anders ;) ;) ;) ;) ;) Grtz................ LRR |
Quote:
Dan denk ik dat ik ongeveer hetzelfde verleden als jou heb, in 4 jaar tijd :rolleyes: |
:)
Quote:
Haha nee de eerste keer werd ik geflitst door een mobiele flitser op de a50, toen veranderde ik van snelweg, ging geloof ik van de a50 over naar de a12 (ofzo) en toen werd ik weer geflitst door een mobiele flitser... :( Dus in die 10 minuten was alles wel mogelijk! |
4 bekeuringen in 6jaar. 1 voor parkeren, 1 voor rood licht en 2 voor overdreven snelheid waarvan 1 met rijverbod als gevolg (114 waar 70 was toegestaan). doe het sindsdien wel een pak kalmer aan :)
|
Quote:
Heel ons dorp is een 30km zone... Waar 't kan rijd ik meestal rond de 60 met mijn kevertje... 30 is gewoon geen SNELheid... |
1e bekeurig; 32 km/h te hard = 385,- ouderwetse guldens.
Daarna gedurende 5 jaar iets van 3 bekeuringen voor >10 km/h te hard. Afgelopen winter weer raak; 125 euro voor inhalen door getrokken streep (laatste 3 meter) + waarschuwing snelheid (125 i.p.v. 80). En afgelopen week weer post uit Leeuwarden; 19 km/h te hard. |
verschillende gehad nu al 3 jaar geen meer daarvoor 8van meer als 30 tehard en nog 1 van 47 te hard en dat in net geen vier maanden tijd vond de officier ook niet zo leuk en daarvoor nog verschillende voor 1 rictingstraat fout parkeren vlucht strook verdijvings vlakken recht inhalen bumperen en nu drie jaar niets meer ach verstand komt met de jaren .
ik geloofde er eerst niet in maar het blijkt toch zo te zijn |
1e bekeuring, had ik net 2 dagen mijn eerste auto (GTI) 5 km te hard...
2e bekeuring, 90 bij wegwerkzaamheden (mocht daar 70) op 2e pinksterdag, 's morgens om 8:30!!! 3&4 bekeuring op dezelfde dag, 5 km te hard in Nijmegen... rij nu ook echt 50 door nijmegen heen.... 5e bekeuring rood licht..... (nou ja, twijfel geval, ben gezien door ambenaar in functie, hij zegt van wel, ik van niet, zijn woord tegen het mijne, en daar heb je dus niks tegen in te brengen....) En dat was eigenlijk de laatste. Is n ongeveer 2 jaar geleden. Heb inmiddels 7 jaar mijn rijbewijs, en daarvan de laatste 4 jaar 60/70 duizend kilometer per jaar... best netjes toch?? |
All times are GMT +1. The time now is 04:45. |